Oto nowe Audi Q5 Sportback TFSI e quattro. Sprawdzony przepis na sukces w hybrydowym wydaniu - GALERIA

Gama modelowa Audi ma nowego członka rodziny! Do oferty niemieckiego producenta z Ingolstadt dołączył model Q5 Sportback TFSI e quattro, czyli w wielkim skrócie SUV klasy średniej ze ściętym dachem, gniazdkiem i kablem. Hybrydowy wariant popularnego auta czterech pierścieni w wersji coupe na pewno szybko znajdzie swoich miłośników. Zwłaszcza, że względem Audi Q5 przed liftingiem, oferuje zauważalnie większy zasięg w trybie elektrycznym. Co jeszcze wiemy?

Audi rozszerza swoją ofertę modeli hybrydowych typu plug-in, rozpoczynając sprzedaż na rynkach europejskich modelu Q5 Sportback TFSI e quattro. Do sprzedaży trafią dwie wersje silnikowe: 50 TFSI e quattro i 55 TFSI e quattro. W obu modelach akumulator litowo-jonowy może zmagazynować 14,4 kWh energii netto, co powinno wystarczyć na przejechanie do 61 kilometrów na samym prądzie według standardów cyklu WLTP (71 km według NEDC). Jest się czym chwalić, bowiem spokrewnione Audi Q5 TFSI e quattro oferowane od 2019 roku, nie oferowało mniejszy zasięg.

Sprawdź: CENNIK nowego elektrycznego Audi. CENY i WYPOSAŻENIE wersji e-tron GT quattro i RS e-tron GT

Audi Q5 Sportback TFSI e quattro (2021)
Autor: Audi Audi Q5 Sportback TFSI e quattro (2021)

W najnowszych modelach Q5 TFSI e quattro i Q5 Sportback TFSI e quattro zastosowano układ napędowy o takiej samej konstrukcji - w obu wersjach mocy. Oznacza to, że pod maską pracuje benzynowy silnik 2.0 TFSI o mocy 265 KM i 370 Nm momentu obrotowego. Spalinowa jednostka współpracuje z elektrycznym motorem o mocy 105 kW i 350 Nm. Całość współpracuje z automatyczną skrzynią S tronic oraz napędem na wszystkie koła quattro. Warto jednak zaznaczyć, że podczas spokojnej jazdy moment obrotowy jest przekazywany wyłącznie na przednią oś, aby obniżyć zużycie paliwa oraz pobór prądu. Gdy jest to potrzebne, oś tylna zostaje błyskawicznie dołączana.

Zobacz: Podjedziesz do zderzaka, dostaniesz po oczach! Nowe lampy OLED w Audi Q5 to majstersztyk - WIDEO

Akumulator litowo-jonowy umieszczono pod podłogą bagażnika. Akumulator zbudowany jest ze 104 ogniw pryzmatycznych i przy napięciu 381 V może zmagazynować 14,4 kWh energii (netto; 17,9 kWh brutto). W celu zapewnienia optymalnej temperatury, jego obieg chłodzący jest połączony zarówno z obiegiem czynnika chłodzącego układu klimatyzacji, jak i z obiegiem niskotemperaturowym zasilającym silnik elektryczny i układy elektroniczne. Układ klimatyzacji jest standardowo wyposażony w zintegrowaną, wysokowydajną pompę ciepła wiążącą ciepło odpadowe emitowane przez komponenty wysokonapięciowe. Może on wytwarzać moc cieplną do 3 kW z 1 kW energii elektrycznej, co zwiększa efektywność energetyczną samochodu i zapewnia bardziej komfortowy klimat dla pasażerów we wnętrzu pojazdu.

Audi Q5 Sportback TFSI e quattro (2021)
Autor: Audi Audi Q5 Sportback TFSI e quattro (2021)

W obu wersjach silnikowych maksymalny moment obrotowy jest dostępny już nieco powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego. To również przyczynia się do lepszego ogólnego wrażenia, jakie wywołuje napęd hybrydowy typu plug-in. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna 239 km/h oraz zużycie paliwa i energii elektrycznej, są identyczne w obu wersjach mocy. Przy zasilaniu wyłącznie elektrycznym, obie hybrydy typu plug-in mogą przejechać do 61 km (WTLP) w trybie elektrycznym i rozwinąć maksymalną prędkość 135 km/h.

Przeczytaj także: Uwielbiana bryła i potężne V6! CENY i WYPOSAŻENIE nowego Audi SQ5 i SQ5 Sportback - CENNIK

Wszystkie samochody hybrydowe typu plug-in w rodzinie Q5, są standardowo wyposażone w kompaktowy, garażowy system ładowania. Przy przemysłowym przyłączu elektrycznym o napięciu 400 V i natężeniu 16 amperów, pełne ładowanie o mocy 7,4 kWh trwa około 2,5 godziny. W przypadku domowego gniazdka elektrycznego o napięciu 230 V, ładowanie trwa około 8 godzin i 15 minut. W podróży kierowca może również ładować akumulator na ogólnodostępnych stacjach ładowania. Służy do tego standardowy kabel z wtyczką typu 2.

Audi Q5 Sportback TFSI e quattro (2021)
Autor: Audi Audi Q5 Sportback TFSI e quattro (2021)

Wyposażenie i ceny

Hybrydy typu plug-in rodziny produktowej Q5 mają bogatsze wyposażenie standardowe niż standardowy model Q5. Dla przykładu mocniejsza wersja 55 TFSI e quattro już w standardzie posiada  sportowe fotele, 3-strefową klimatyzację automatyczną, kluczyk komfortowy, wyświetlacze charakterystyczne dla hybryd i w miernik mocy. Ile to kosztuje? Bazowy wariant Q5 Sportback TFSI e advanced 50 quattro startuje od 254 600 zł. W bogatszej wersji wyposażenia S line cena początkowa wynosi 259 900 zł. Mocniejsza odmiana Q5 Sportback TFSI e S Line 55 quattro startuje z poziomu 280 200 zł.

Wersja Moc Cena
TFSI e advanced 50 quattro 299 KM od 254 600 zł
TFSI e S line 50 quattro 299 KM od 259 900 zł
TFSI e S line 55 quattro 367 KM od 280 200 zł
Komentarze
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze