Oto nowy Jeep Compass. ILE KOSZTUJE nowa odsłona tego modelu?

Nowy Jeep Compass wjeżdża na rynek. Wiemy, co zmieniło się w przeprojektowanym modelu i znamy cenę wersji po obszernym liftingu. Kompaktowy SUV, który podbijał słupki sprzedaży amerykańskiej marki przeszedł modernizację, która pozwoli mu jeszcze przez parę lat konkurować w swojej klasie.

Do salonów wjeżdża Jeep Compass po gruntownym liftingu. Jeep chwali się, że to zupełnie nowy model, choć trzeba patrzeć na to krytycznym okiem. To obszerny lifting, który zmienia nieco więcej niż typowa modernizacja. Pod względem konstrukcji jest to jednak znany i lubiany Compass, co najlepiej widać w tylnej części nadwozia.

SprawdźJeep Renegade 4XE S 240 KM 6AT to pierwszy hybrydowy Jeep! Jak jeździ i ile pali? TEST, OPINIA

Kompaktowy SUV z emblematem amerykańskiej marki przypadł do gustu klientom i wraz z mniejszym modelem Renegade windował wyniki sprzedaży w całej Europie. Nie jest łatwo poprawić bestseller, dlatego inżynierowie stanęli przed niełatwym wyzwaniem.

Jeep Compass - lifting 2021
Autor: Jeep Jeep Compass - lifting 2021

Wizualne zmiany zdradzają, że to duży lifting, a nie nowa generacja

Zmiany widać na zewnątrz - przestylizowana przednia część wpisuje się w stylistykę nowych modeli marki, a nowe wzory felg i lakiery pomogą odróżnić nowego Compassa od poprzednika sprzed liftingu. O wiele więcej dzieje się we wnętrzu.

Kokpit został gruntownie przeprojektowany i jest zdecydowanie bardziej nowoczesny niż w wersji sprzed modernizacji. Cyfrowe zegary, większy ekran nowego systemu multimedialnego, zupełnie nowa kierownica oraz tunel środkowy - bez wątpienia zmiany na plus. Jeep obiecuje również, że system Uconnect 5 jest znacznie bardziej zaawansowany od poprzednich wersji.

Jeep Compass - lifting 2021
Autor: Jeep Jeep Compass - lifting 2021

Nowy Jeep Compass - jednostki napędowe

Pod maskę trafią silniki benzynowe, wysokoprężne i hybrydy. Z napędem na 4 koła dostępne będą tylko te ostatnie! Wygląda na to, że w Compassie na dobre pożegnaliśmy się z wałem napędowym i klasycznym przeniesieniem napędu. Odmiany 4xe mają silnik elektryczny na tylnej osi i w taki sposób rozwiązują kwestię napędu 4x4. Spalinowe jednostki 1.3 o mocy 130 i 150 KM również zostały zmodernizowane, by jazda była nieco bardziej oszczędna. Diesel 1.6 ma z kolei 130 KM - o 10 KM więcej niż w wersji sprzed liftingu.

Bazowa odmiana Sport ze 130-konnym silnikiem i manualną skrzynią biegów będzie w nowym modelu nieco droższa, ale i tak zmieścimy się tuż pod granicą 100 000 zł. Najmniejsza kwota widniejąca w cenniku to 99 900 zł. Oprócz wersji Sport, dostępne będą odmiany Longitude, Limited, jubileuszowa 80th Anniversary i topowa "S". 

Komentarze
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze