Produkcyjna wersja hybrydowego BMW i8 gotowa

2013-09-03 16:00

Hybrydowe BMW i8 o zadziornej sylwetce i sportowych osiągach, szykuje się do debiutu w gotowej produkcyjnej wersji. Szersza publiczność zapozna się z samochodem już na motoryzacyjnych targach we Frankfurcie.

BMW i8 projektowane od samego początku jako sportowy samochód typu plug-in hybrid, łączy wyjątkowo lekkie, aerodynamicznie nadwozie z najnowocześniejszą technologią BMW eDrive. Model pod względem stylistyki prawie wcale nie odbiega od koncepcyjnego projektu, zaprezentowanego w 2011 roku. Charakterystyczna architektura i wykorzystanie lekkich materiałów, takich jak aluminium i włókna węglowe, pozwoliły na osiągniecie masy wynoszącej 1490 kg. Wymiary pojazdu to 4689 mm długości, 1942 mm szerokości oraz 1293 mm wysokości. O odpowiednie właściwości jezdne dba nisko umieszczony środek ciężkości i rozłożenie nacisku na osie w stosunku 50:50.

>>> Pierwsze w pełni elektryczne BMW i3 w sprzedaży <<<

Do napędu wykorzystano silnik spalinowy i motor elektryczny. Benzynowa 3-cylindrowa jednostka o pojemności 1,5-litra TwinPower Turbo, przekazuje 170 kW/231 KM mocy na tylne koła. Drugi silnik elektryczny zarządzający w inteligentny sposób energią, generuje moc 96 kW/131 KM i napędza koła przednie. Pojazd może działać na samym napędzie elektrycznym, co oznacza brak emisji spalin przy dynamicznych osiągach samochodu sportowego. Zasięg podróży na baterii wynosi do 35 km, a prędkość maksymalna osiągana z akumulatorów to 120 kilometrów na godzinę. Łączna moc 570 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przekazuje siłę napędową na cztery koła i pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy.

System plug-in hybrid zastosowany w BMW i8 stanowi kolejny etap w ewolucji programu Efficient Dynamics. Akumulator litowo-jonowy, poza ładowaniem w trakcie jazdy za sprawą rekuperacji, może być również zasilony energią ze standardowego domowego gniazdka elektrycznego. Średnie zużycie paliwa BMW i8, obliczone przy zastosowaniu testowego cyklu UE dla pojazdów hybrydowych, wynosić będzie mniej niż 2,5 l/100 km (ponad 113 mpg) przy emisji CO poniżej 59 gramów na kilometr.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki