Pojedynek superszybkich seryjnych kombi. Walka była bardzo zacięta walka!

i

Autor: Youtube/CarWow Pojedynek superszybkich seryjnych kombi. Walka była bardzo zacięta walka!

Pojedynek superszybkich seryjnych kombi. Które auto lepsze? - WIDEO

2019-11-04 13:08

Kilkadziesiąt lat temu sportowe samochody kojarzyły się ze smukłą 2-drzwiową sylwetką, małym prześwitem i niską masą własną. Taki stan rzeczy przerwało Audi, kiedy w 1993 roku przy współpracy z Porsche zaprezentowało swoje pierwsze sportowe kombi pod pseudonimem RS2. Rodzinne auto potrafiło rywalizować ze sportowcami z najwyższej półki i wywróciło motoryzacyjny świat do góry nogami. Dziś koncepcja sportowego kombi ma się świetnie, a tego typu auta zdumiewają osiągami.

Rodzinnych kombi o sportowych osiągach na rynku nie brakuje, a żeby było śmieszniej, nie są one choć odrobinę gorsze od swoich dwudrzwiowych rywali. Pomimo faktu, że dysponują większa mocą niż niejedno Ferrari, grają one jednak w innej lidze. W celu sprawdzenia, który z przedstawicieli tego segmentu jest najlepszy, redaktorzy z  CarWow postawili na trzy klasyczne konkurencje, w których twarzą w twarz stanęły ze sobą Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Estate i Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo.

Przeczytaj także: 5 szybkich kompaktów podnoszących adrenalinę. Który z nich jest najlepszy? Zobacz WIDEO

Jak w każdym innym pojedynku, walka na płycie lotniska rozpoczęła się od wyścigu ze startu zatrzymanego. Następnie sprawdzono, jak szybko silnik ze skrzynią reagują przy prędkości 80 km/h. Ostatnim wyzwaniem było wyhamowanie do zera z prędkości 110 km/h. Wszystkie te konkurencje pokazały, że wsparcie silnika elektrycznego ma swoje plusy i minusy. Pozytywnym aspektem w Porsche z pewnością było jej przyśpieszenie, jednak kiedy przyszło do hamowania robiło się gorąco.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Estate

Propozycją Mercedesa na sportowe kombi jest topowa odmiana Mercedesa Klasy E, zwana inaczej E 63 S, którą napędza 4-litrowe V8 o mocy 612 KM i 850 Nm momentu obrotowego. Wyposażony w zaawansowany napęd 4MATIC+ znakomicie trzyma się drogi, co widać na nagraniu, jednak przy pomocy jednego pokrętła może zmienić się w tylnonapędową bestię (Drift Mode).

Sprawdź: AMG Brand Center w Gdańsku to jedyny taki salon w Europie! Są w nim wszystkie nowości AMG. My już je widzieliśmy - GALERIA

W wariancie Estate sportowa Klasa E waży ok. 2 ton, jednak dzięki szybkiej, 9-stopniowej skrzyni automatycznej (9G-TRONIC) sprint od 0 do 100 km/h zajmuje ok. 3,4 s. Z kolei prędkość maksymalna wynosi trochę ponad 300 km/h. Osiągi E 63 S niewątpliwie robią wrażenie, podobnie z resztą jego ogromna przestrzeń załadunkowa i luksusowe, wygodne wnętrze. Niemniej jednak auto nie prezentuje się zbyt groźnie, co dla jednych może okazać się wielką zaletą. W Polsce na "podstawowego" Mercedesa-AMG E 63 S 4MATIC+ Estate trzeba wydać co najmniej 620 900 zł.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

Jest to jeden z najmłodszych uczestników segmentu sportowych kombi i całkiem rzadko spotyka się go na naszych polskich drogach. Głównym powodem może być cena wariantu Turbo S E-Hybrid Sport Turismo, która bez opcjonalnego wyposażenia wynosi 939 000 złotych.

Zobacz: TEST, OPINIA - Porsche Panamera Turbo Sport Turismo 4.0 V8 550 KM pakiet Chrono Sport: bezcenna perfekcja

Jakby nie było, płacimy tu nie tylko za najlepsze w swojej klasie materiały i prestiż, ale także za 4-litrowe V8, które wspiera silnik elektryczny. Summa summarum Panamera Turbo S E-Hybrid generuje moc 680 KM i 850 Nm momentu obrotowego, co pozwala tej 2,9-tonowej sztabce złota na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3,4 sekundy.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki