Polacy pokochali hybrydowe Toyoty. Padł nowy rekord sprzedaży

2021-09-14 15:15
Toyota Corolla GR Sport
Autor: Maciej Lubczyński Toyota Corolla GR Sport

Popularność hybryd Toyoty rośnie w Polsce od ponad 22 lat. W ubiegłym roku, pomimo pandemii, sprzedano w kraju 30 315 nowych samochodów Toyoty. W tym roku już wiadomo, że japoński koncern zanotuje kolejny rekord. Po ośmiu miesiącach sprzedano dokładnie 30 526 samochodów, z czego blisko 60 proc. stanowią hybrydowe modele.

Jaką markę polscy kierowcy wybierają najczęściej? Oczywiście Toyotę! Najpopularniejszym samochodem hybrydowym Toyoty w Polsce jest Corolla. W tym roku kupiono 9847 egzemplarzy, co stanowi 66 proc. wszystkich sprzedanych w 2021 roku Corolli. Od 2019 roku, kiedy Corolla Hybrid zadebiutowała wraz z 12. generacją modelu, salony opuściło ponad 31 tys. egzemplarzy.

Drugie miejsce zajmuje RAV4 Hybrid – od stycznia do sierpnia jego sprzedaż wyniosła 7 066 aut, a auta z napędem hybrydowym stanowiły 87 proc. wszystkich sprzedanych RAV4. Napęd hybrydowy zadebiutował w tym modelu w Polsce w 2016 roku, zaś od 2019 roku dostępna jest aktualna, piąta generacja. W ciągu 5 lat do klientów trafiło 28 201 egzemplarzy hybrydowego SUV-a.

Trzecią najchętniej wybieraną hybrydą marki jest Toyota C-HR. Od stycznia kupiono w Polsce 6 211 egzemplarzy, a od premiery modelu w 2016 roku 27 880 aut. W tym roku 94 proc. sprzedanych egzemplarzy miało napęd hybrydowy. Obecnie jest oferowany wyłącznie jako hybryda, z dwoma napędami do wyboru.

Toyota C-HR i Toyota RAV4
Autor: Maciej Lubczyński Toyota C-HR i Toyota RAV4

Dużą popularnością cieszy się także zajmujący czwarte miejsce Yaris Hybrid, którego sprzedaż 4 130 egzemplarzy w ciągu 8 miesięcy tego roku przewyższa o ponad 1500 egzemplarzy wynik z całego ubiegłego roku. Jest to efekt wejścia na rynek nowej generacji Yarisa, w którego gamie znalazł się produkowany w Polsce, nowy 116-konny napęd hybrydowy.

Yaris w wersji hybrydowej jest dostępny w naszym kraju od 2012 roku i w tym czasie do klientów trafiło 19 584 egz. Udział napędu hybrydowego w tegorocznej sprzedaży wynosi obecnie 38 proc.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE