Porsche Macan GTS teraz jest mocniejsze i szybsze. CENA w Polsce

2019-12-17 12:56

Porsche Macan GTS stało się jeszcze bardziej sportowe. Silnik 2.9 V6 biturbo osiąga teraz moc 380 KM i 520 Nm, która jest przekazywana na cztery koła poprzez przystosowaną na nowo dwusprzęgłową skrzynię biegów PDK. Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s (o 0,3 s szybciej niż wcześniej), a jego prędkość maksymalna wynosi 261 km/h. Porsche Macan GTS można już zamawiać w Polsce. Ceny zaczynają się od 366 000 zł.

Porsche Macan GTS już w podstawie cechuje się charakterystycznym wyglądem, a pakiet Sport Design z nowym wykończeniem przedniej i tylnej partii nadwozia oraz osłonami progów sprawia, że wersji GTS nie da się pomylić z żadną inna. Przedni pas wyróżniają elementy lakierowane na czarno, co jest wizytówką wszystkich modeli Porsche z rodziny GTS. Przyciemnione są także klosze reflektorów LED z Porsche Dynamic Light System (PDLS) i trójwymiarowych tylnych świateł z LED-owym pasem świetlnym. Opcjonalnie można zamówić reflektory LED z czarnym wykończeniem oraz PDLS Plus.

Testowaliśmy: Porsche Macan S 3.0 V6: nieoczywisty ideał?

Podwozie jest obniżone o 15 mm, a w nadkolach siedzą 20-calowe obręcze kół w kolorze czarnym, z satynowym połyskiem. Spod felg prześwitują czerwone zaciski hamulcowe. Motyw czarnych akcentów pojawia się również z tyłu: kolor ten mają dyfuzor oraz końcówki standardowego sportowego układu wydechowego.

2020 Porsche Macan GTS

i

Autor: Porsche 2020 Porsche Macan GTS

Wnętrze wygląda równie atrakcyjnie, jak nadwozie. W wykończeniu pojawiają się wysokiej jakości materiały, takie jak Alcantara (na środkowych panelach foteli, podłokietnikach w konsoli środkowej, na panelach drzwi), a także szczotkowane aluminium. Standardem jest wielofunkcyjna sportowa kierownica z obszytym gładką skórą wieńcem i manetkami zmiany biegów, a także zarezerwowane wyłącznie dla wariantu GTS sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją i wydatnymi boczkami.

Testowaliśmy: Porsche Panamera Turbo Sport Turismo 4.0 V8 550 KM pakiet Chrono Sport: bezcenna perfekcja

Wśród licznych opcji personalizacji znajdują się skórzana tapicerka GTS z przeszyciami w kolorze Carmine Red lub Crayon z dodatkowymi elementami z Alcantary i kolorowymi akcentami, nagłośnienie przestrzenne BOSE Surround Sound System oraz nowy schowek na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego. Na życzenie bezpieczeństwo i komfort zwiększają adaptacyjny tempomat, w tym asystent jazdy w korku, asystent parkowania z kamerą cofania i widokiem otoczenia, podgrzewana szyba przednia oraz jonizator powietrza.

2020 Porsche Macan GTS

i

Autor: Porsche 2020 Porsche Macan GTS

Za napęd modelu GTS odpowiada silnik V6 o pojemności 2.9 litra z dwiema turbosprężarkami umieszczonymi pomiędzy rozwidlonymi głowicami. Maksymalny moment obrotowy 520 Nm (+20 Nm) jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych – od 1750 do 5000 obr./min. Moc maksymalna wynosi 380 KM (+20 KM). Ten najbardziej sportowy Macan przyspiesza w 4,7 s do "setki" (o 0,3 s szybciej niż wcześniej), a jego prędkość maksymalna wynosi 261 km/h.

Sprawdź: Porsche Macan S z nowym silnikiem V6 turbo - CENA w Polsce

System kontroli tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) został tu specjalnie dostrojony, a podwozie – w celu zapewnienia większej dynamiki poprzecznej – obniżono o 15 mm. Na życzenie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm. W połączeniu ze standardowymi 20-calowymi obręczami RS Spyder Design i dużymi żeliwnymi hamulcami (tarcze o wymiarach 360x36 mm z przodu oraz 330x22 mm z tyłu) nowy Macan GTS ma zachwycać zwinnością i responsywnością rasowego samochodu sportowego. Opcjonalnie hamulce można dodatkowo udoskonalić, zamawiając układ Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką z węglika wolframu lub Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Nowe Porsche Macan GTS można już zamawiać w Polsce. Cny modelu zaczynają się od 366 000 zł.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki