Tak wygląda Maserati MC20. Centralnie umieszczony silnik, napęd na tył

2020-09-10 9:31

Maserati zaprezentowało długo zapowiadany model MC20. W końcu poznaliśmy szczegóły dotyczące włoskiego supersamochodu, który w żadnym wypadku nie jest rewolucyjny, ale może zainteresować tradycjonalistów, którzy w gamie marki już od dłuższego czasu nie mieli czego szukać.

Włoskie premiery lubią przeciągać się w czasie i tak też było w przypadku Maserati MC20. W końcu poznaliśmy ten supersamochód w pełnej krasie - tak prezentuje się Maserati, które z uwagi na cenę i osiągi będzie konkurować z "przystępnymi" supersamochodami. Choć nazwą oddaje w pewien sposób hołd modelowi MC12, nie ma z nim za wiele wspólnego, wliczając w to wymiary zewnętrzne. Dość powiedzieć, że w fazie testowej, Maserati korzystało z podwozia Alfa Romeo 4C, by testować podzespoły.  

Sprawdź: Środkowy palec od Maserati. W ten sposób Włosi zapowiadają nowy supersamochód

Moc i osiągi pozwalają mu konkurować m.in. z Porsche 911 czy Audi R8. Silnik V6 o pojemności 3 litrów zamontowano centralnie i generuje on 630 KM mocy i 730 Nm momentu obrotowego. Wszystko trafia na tylną oś z dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. Dla zainteresowanych elektryfikacją, do oferty ma dołączyć również wariant hybrydowy.

Maserati MC20

i

Autor: Maserati Maserati MC20

Brak nadwagi

Układ napędowy porusza samochód, który waży 1468 kg. Brak nadwagi pozwala mu się rozpędzić do setki w czasie 2,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi z kolei 325 km/h. Motor o nazwie Nettuno ma trafić również do innych samochodów marki, a w MC20 jest zestawiony z 8-stopniową skrzynią automatyczną.

Kiedy zobaczymy Maserati MC20 w salonach sprzedaży? Produkcja i zamówienia ruszyły. Pierwszych dostaw możemy spodziewać się pod koniec bieżącego roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki