Najlepiej sprzedające się kompaktowe SUV-y w Europie - RANKING TOP 10

2017-12-14 7:36

Auta typu SUV i crossover w ostatnich latach stały się bardzo popularne. Kierowcy pokochali wyższą pozycję za kierownicą, a niejednokrotnie także napęd na cztery koła. Obecnie każda marka ma w swojej ofercie po kilka pojazdów tego typu. Największą popularnością cieszą się kompaktowe SUV-y. Jakie modele Europejczycy kupowali w 2017 roku najchętniej?

SUV-a w gamie modelowej ma już niemal każda marka (nawet Lamborghini). Kierowcy szczególnie upodobali sobie taki typ nadwozia. Masywna sylwetka i wyższa pozycja za kierownicą przekładają się na większe poczucie bezpieczeństwa. Większy prześwit pozwala ze spokojną głową poruszać się nierównymi drogami czy forsować wysokie krawężniki, a opcjonalny napęd na cztery koła dodaje pewności siebie po zjeździe z utartych szlaków. Moda na SUV-y trwa w najlepsze, i nic nie wskazuje na to, by miała się prędko zakończyć.

SUV-y i crossovery w liczbach

Kompaktowe SUV-y opanowały europejskie drogi. W 2016 roku Europejczycy kupili 1,5 mln aut tego typu. Szacuje się, że do końca 2017 roku po Starym Kontynencie będzie się poruszało ich ponad 1,8 mln, a w 2020 – ponad 2 miliony! A których póki co jest najwięcej?

Kto najbardziej lubi SUV-y?

W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2017 roku, kompaktowe SUV-y i crossovery stanowiły około 10% całego rynku motoryzacyjnego. Rok wcześniej było to zaledwie 8,1%, zatem tendencja jest wyraźnie rosnąca. Auta dla aktywnych osób są najbardziej popularne na Łotwie, gdzie stanowią 18,3% wszystkich pojazdów. Na drugim miejscu jest Estonia z wynikiem 18,2%. Trzecia lokata należy do Irlandii, tam SUV-y i crossovery to 17,7% rynku.

Najpopularniejsze kompaktowe SUV-y

Poniższe zestawienie pokazuje, które modele były najbardziej popularne w Europie w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2017 roku, wraz ze wzrostem lub spadkiem sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016.
.

Nr Model Liczba egzemplarzy Wzrost/spadek
1. Nissan Qashqai 195 118 szt. +8,2%
2. Volkswagen Tiguan 179 411 szt. +45%
3. Peugeot 3008 122 984 szt. +157%
4. Hyundai Tucson 115 776 szt. -3,3%
5. Ford Kuga 114 651 szt. +20%
6. Kia Sportage 102 989 szt. -7,0%
7. Renault Kadjar 84 230 szt. -13,5%
8. Seat Ateca 58 382 szt. -
9. Nissan X-Trail 57 503 szt. +19%
10. Toyota RAV4 54 242 szt. +0,6%

Aż 59% sprzedawanych w Europie kompaktowych SUV-ów napędzana jest silnikiem diesla. 35% to warianty benzynowe a zaledwie 6% to hybrydy. Jednak patrząc na ogólne statystyki sprzedaży aut osobowych (ze wszystkich segmentów) widać nieznaczną przewagę jednostek benzynowych. Większość nabywców decydując się na SUV-a bądź crossovera, wybiera jednak silniki wysokoprężne.

Producenci przez kilka najbliższych lat mogą spać spokojnie, jeśli chodzi o statystyki sprzedaży SUV-ów. Mimo, że auta te z reguły są droższe od zwykłych samochodów osobowych, to i tak wiele osób decyduje się na ich zakup. W Niemczech średnia cena nowego kompaktowego SUV-a w 2017 roku wyniosła 31,9 tys. euro (około 135 tys. zł). Tymczasem zwyczajne auto osobowe to średni wydatek 26,4 tys euro (około 111 tys. zł).

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki