Renault Captur debiutuje w nowej generacji. Upodobnił się do nowego Clio

2019-07-03 12:06

Captur musi nadążać za Clio - Francuzi wyszli z takiego założenia i pokazali nową odsłonę miejskiego crossovera, któremu nie sposób odmówić podobieństwa do najnowszego auta segmentu B. Biorąc pod uwagę jak zgrabne jest Clio, to dobra wiadomość. Auta dzielą również część podzespołów, ale Captur dostanie mocniejszą jednostkę.

Nowe Renault Captur zostało pokazane oficjalnie. Auto jest wyraźnie większe od poprzednika i 85% części, jakie w nim zastosowano, zostało opracowanych na nowo. Crossover jest także lżejszy, bardziej oszczędny i, pozwalając sobie na subiektywną ocenę, znacznie ładniejszy od poprzednika. Możemy się również spodziewać lepszego wyposażenia, choćby w pełni LED-owych reflektorów w standardzie. Nie zabraknie również cyfrowych zegarów i zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy.

Renault Captur

i

Autor: Renault Renault Captur

Wyraźnie większy, czyli?

Captur wydłużył się o 11 cm względem pierwszej generacji. Możemy liczyć więc na bardziej przestronne wnętrze, choć rozstaw osi nie zmienił się już tak znacznie, bo zaledwie o 2 cm. Renault chwali się 536-litrowym bagażnikiem - ta wartość stawia Captura na szczycie swojej klasy, przynajmniej w kwestii pojemności kufra.

Przeczytaj także: TEST Renault Clio nowej generacji

Testowaliśmy niedawno pierwszą generację Renault Clio. Podobieństwo, zwłaszcza we wnętrzu, jest bardzo duże. Ale to dobrze, bo nowy mieszczuch od Renault, w wyniku stylistycznej ewolucji, zmienił się na lepsze.

Renault Captur

i

Autor: Renault Renault Captur

Nowe jednostki napędowe

Silniki, jakie zagoszczą pod maską Captura to świeże konstrukcje, które mieliśmy okazję poznać już w innych autach koncernu. Gamę otwiera litrowy, 3 cylindrowy motor o mocy 100 KM. Na szczycie gamy znajdzie się 1.3 litrowa jednostka, która rozwija 155 KM i ma być przestrojona pod potrzeby małego crossovera. Brzmi obiecująco.

Podstawowe jednostki benzynowe zestawimy z 5-biegową skrzynią biegów. To, ta sama, dziwna historia co w Clio. Niewiele aut debiutuje dziś z 5-biegowymi manualami. Dla bardziej wymagających przewidziano 7-stopniową dwusprzęgłówkę. Można ją mieć z mocniejszym, 115-konnym dieslem (w gamie będzie również 95-konny silnik wysokoprężny) i z wspomnianym już, topowym 1.3.

Elektryfikacja? W 2020

Renault zapowiada również uzupełnienie palety silnikowej Captura o hybrydę plug-in. Ma ona oferować zasięg do 45 km wyłącznie na prądzie. Na więcej szczegółów dotyczących tej wersji musimy jeszcze poczekać. Podobnie jak na informacje o cenach.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki