Skoda Octavia na prąd – testy jeszcze w tym roku

2011-05-24 12:20

Na Międzynarodowym Kongresie E-Mobilności, który odbył się na Wydziale Transportu Czeskiego Uniwersytetu Technicznego w Pradze, Skoda pokazała Octavię Green E Line napędzaną elektrycznie. Pierwsza flota testowa na drogi wyruszy jeszcze w tym roku.

Octavia Green E Line jest pierwszym w historii firmy pojazdem koncepcyjnym, całkowicie napędzanym elektrycznie, jaki został pokazany czeskiej publiczności. Podczas kongresu Skoda miała okazję zademonstrować swoje potencjał technologiczny oraz podkreślić dbałość o ochronę środowiska naturalnego. Pierwsza flota testowa na drogi wyruszy jeszcze w tym roku.

Przeczytaj koniecznie: Rząd daje 20 tys. PLN za zakup auta elektrycznego!

Samochody elektryczne zdaniem ekspertów będą pełnić coraz większą rolę, przede wszystkim ze względu na redukcję emisji CO2. Współpracując ściśle z Grupą Volkswagen, Skoda chce być jednym z liderów tego procesu. - Razem z Grupą Volkswagen, bardzo intensywnie pracujemy nad rozwojem alternatywnych napędów, a Octavia Green E Line to dowód na nasze wysokie kwalifikacje w tym zakresie. Poczyniliśmy ogromny postęp i jednoznacznie zdefiniowaliśmy nasz cel: mobilność bez emisji. Jako marka korzystamy z ogromnego potencjału Volkswagena, największej europejskiej grupy zrzeszającej producentów motoryzacyjnych – mówił podczas prezentacji Petr Kristl, Szef Elektro-mobilności w Skoda Auto.

Patrz także: Google lobbuje za dopuszczeniem w Nevadzie do ruchu pojazdów bez kierowcy!

Wersja Green E Line została stworzona na bazie Skody Octavia Combi. Podwozie elektrycznego auta zbudowano z modułów, w związku z czym model ten był odpowiedni jeśli chodzi o usytuowanie w nim baterii i silnika elektrycznego, który oferuje stałą moc 81 KM i moc maksymalną 115 KM.

>>> Skoda Octavia II 2005 r. – cena od 20 tys. zł

Octavia Green E Line na osiągnięcie prędkości od 0 do 100 km/h potrzebuje 12 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 135 km/h. Elektryczność w Octavii Green E Line zapewnia nowoczesna bateria, która zbudowana jest ze 180 ogniw litowo-jonowych (26,5 kWh, zasięg 150 km). Dostępny już po starcie (co jest typowe dla tego typu napędu), maksymalny moment obrotowy 270 Nm sprawia, że pojazd z pewnością docenią kierowcy poruszający się w ruchu miejskim.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki