Skoda Rapid wciąż ma się dobrze! Sprawdź, co przyniósł poważny lifting - GALERIA

2019-12-12 15:07 Jan Guss-Gasiński

Skoda Rapid zniknęła z Europy w 2019 roku na rzecz nowego kompaktowego modelu Scala, jednak nikt nie powiedział, że to oznacza koniec. Nieliczni wiedzą, że Skoda Rapid dalej jest dostępna na rynku rosyjskim, gdzie pod koniec grudnia br. przeszła naprawdę poważny lifting. Europejczycy szybko pożałują, że pozwolili jej odejść.

Z zewnątrz nowa Skoda Rapid do bólu przypomina Scalę w ciele sedana. Zacznijmy od frontu, gdzie w oczy od razu rzucają się niemal identyczne reflektory z charakterystyczną listwą świateł do jazdy dziennej w technologii LED. Ponadto sam projekt zderzaka i grilla sprawia, że na pierwszy rzut oka nie sposób te auta od siebie odróżnić. Linia boczna to natomiast stary dobry Rapid z wysoko położonym przetłoczeniem

Sprawdź: Nowa Skoda Octavia już w produkcji. Czekamy tylko na polski cennik

Zabawa trwa w najlepsze z tyłu, gdzie ponownie mamy wrażenie, jakby ktoś dla żartu przeprojektował Scali bagażnik. Niestety, to nie są ćwiczenia, tak wygląda nowy Rapid po liftingu. Auto posiada również te same trójwymiarowe lampy w kształcie litery "L" oraz napis "SKODA" na samym środku klapy. 

Skoda Rapid (2020)
Autor: Skoda Skoda Rapid (2020)

Wnętrze Rapida ponownie jest mocno zbliżone do swojego europejskiego bliźniaka, jednak wszystko poniżej linii kolan to już przeszłość. Wystarczy zwrócić uwagę na panel klimatyzacji, by szybko się zorientować, że coś jest nie tak. Kierownica też jakby nie z tego samochodu, choć trzeba przyznać, że jest całkiem ciekawa.

Zobacz: Czy Skoda za ponad 120 tys. zł jest warta takich pieniędzy? Skoda Scala 1.5 TSI 150 KM DSG7 Style - TEST, OPINIA

Przed kierowcą opcjonalny Virual Cockpit, czyli coś, o czym niegdyś Rapid mógł tylko pomarzyć. Rapid nie posiadał także opcjonalnego 8-calowego wyświetlacza systemu multimedialnego, który znajdzie się w poliftowych egzemplarzach.

Wyposażenie wzbogaci się także o kilka systemów bezpieczeństwa, jak: Front Assist z funkcją ostrzegania kierowcy o zagrożeniu i awaryjnego hamowania, aktywny tempomat, czujniki parkowania oraz system rozpoznawania zmęczenia.

Skoda Rapid (2020)
Autor: Skoda Skoda Rapid (2020)

Pod maskę Rapida na rosyjskim rynku trafią dwie benzynowe jednostki napędowe, dostępne w kilku wariantach mocy. Pierwszym domyślnym silnikiem będzie wolnossąca jednostka 1.4 MPI o mocy 90 KM, która będzie połączona z 5-biegowym manualem. Jej druga odmiana o mocy 110 KM będzie natomiast pracować z 6-biegową skrzynią manualną. Drugim motorem w ofercie będzie turbodoładowany benzyniak TSI o pojemności 1,4-litra, którego maksymalna moc wyniesie 125 KM. Wówczas za zmianę biegów będzie odpowiedzialna dwusprzęgłowa, 7-stopniowa skrzynia automatyczna DSG.

Przeczytaj także: To najtańszy samochód elektryczny na polskim rynku. Skoda CITIGOe iV - PIERWSZY TEST, WIDEO, CENA

Nowa Skoda Rapid będzie produkowana w fabryce Volkswagena w Kałudze w Rosji. Pierwsze egzemplarze powinny pojawić się w salonach dilerów w pierwszym kwartale 2020 roku, a cena za podstawowy wariant wyniesie zdaniem importera 830 tys. rubli (ok. 50 600 zł). Poza rynkiem rosyjskim, auto pojawi się także w Chinach czy Indiach.

Najnowsze