Skoda Scala już oficjalnie! Zobacz najbardziej wyczekiwanego hatchbacka tego roku – ZDJĘCIA, WIDEO

2018-12-06 22:46

Na ten model długo czekaliśmy. Skoda postanowiła wprowadzić do swojej oferty zupełnie nowego hatchbacka, który zastąpi dotychczasowego Rapida. Skoda Scala właśnie zadebiutowała w Tel Awiwie, gdzie mogliśmy ją zobaczyć na własne oczy.

Skoda Scala została zbudowana na platformie A0 MQB, co pozwoliło połączyć kompaktowe wymiary z przestronnym wnętrzem. Auto mierzy 4,362 m długości, 1,793 m szerokości i 1,471 m wysokości. Długi rozstaw osi wynoszący 2,649 m obiecuje dobre właściwości jezdne.

W kwestii wyglądu Skoda Scala bardzo wiernie odwzorowanym modelem koncepcyjnym. Niedawno marka pokazała zdjęcia najnowszego modelu jeszcze w kamuflażu, ale nawet maskująca okleina nie ukryła ciekawych linii nadwozia, które teraz możemy podziwiać w pełnej krasie. Choć ogólny zarys sylwetki przypomina nieco Rapida, Scala jest znacznie szersza, bardziej masywna i w pewien sposób "dojrzalsza". LED-owe reflektory o zadziornym kształcie przypominają nieco największego w gamie sedanów Superba. Diody LED pojawiły się także z tyłu, gdzie za sprawą horyzontalnego kształtu optycznie poszerzają auto.

Nowoczesne wnętrze

Kabina pasażerska Scali jest zaskakująco przestronna. Nowy model posiada jeden z największych bagażników w swoim segmencie – pomieści on 467 litrów bagaży. Skoda po raz pierwszy zastosowała zupełnie nową koncepcję wnętrza, nawiązującą do kokpitu studyjnego modelu Vision RS. Uwagę przykuwa przede wszystkim osadzony nad konsolą wyświetlacz centrum multimedialnego o przekątnej 9,2 cala. Przed oczami kierowcy pojawił się także wirtualny kokpit o przekątnej 10,25 cala, z pięcioma trybami widoku.

Więcej o wnętrzu Skody Scala przeczytasz TUTAJ - KLIKNIJ

Skoda Scala - światowa premiera w Tel Awiwie

i

Autor: Rafał Mądry Skoda Scala - światowa premiera w Tel Awiwie Link: Zobacz więcej w galerii

„Scala jest pierwszym modelem produkcyjnym, w którym nowa koncepcja wnętrza prezentuje kolejny etap w dziedzinie designu Skody. Premiera tego modelu to symboliczna prezentacja nowej tożsamości marki, łączącej emocjonalny design z funkcjonalnością”

– mówi Norbert Weber, szef działu projektowania wnętrz w Skoda Auto.

Systemy bezpieczeństwa

Skoda Scala została wyposażona w najnowsze technologie z zakresu łączności i bezpieczeństwa. W ofercie dostępnych systemów znalazł się m.in. Crew Protect Assist, który w wypadku kolizji automatycznie zamyka wszystkie okna oraz napina  pasy bezpieczeństwa. Dodatkowo Scala może posiadać aż dziewięć poduszek powietrznych oraz hamulec antykolizyjny Multicollision Brake. W standardowym wyposażeniu znalazły się systemy Lane Assist (asystent pasa ruchu) i Front Assist (monitorujący przestrzeń przed autem). Opcjonalny Park Assist odciąża kierowcę podczas parkowania, pomaga znaleźć miejsce odpowiedniej wielkości oraz samodzielnie steruje kierownicą.

Zobacz wszystkie systemy bezpieczeństwa Skody Scali - KLIKNIJ

Skoda Scala - światowa premiera w Tel Awiwie

i

Autor: Rafał Mądry Skoda Scala - światowa premiera w Tel Awiwie Link: Zobacz więcej w galerii

Gama silnikowa

Podstawowa jednostka benzynowa w nowej Skodzie Scala to trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 95 KM współpracujący z pięciobiegową skrzynią manualną. Druga, mocniejsza wersja ma moc 115 KM i dostępna jest w wersji z sześciobiegową skrzynią manualną lub z siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG. Najmocniejszy, czterocylindrowy silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM dostępny jest również z sześciobiegową skrzynią manualną lub opcjonalną, siedmiobiegową skrzynią DSG. Scala oferuje także silnik diesla 1.6 TDI o mocy 115 KM. Jednostka ta legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym w wysokości 250 Nm.

Skoda Scala - światowa premiera w Tel Awiwie

i

Autor: Rafał Mądry Skoda Scala - światowa premiera w Tel Awiwie Link: Zobacz więcej w galerii

Sportowe zawieszenie

Skoda Scala będzie dostępna także z obniżonym o 15 mm zawieszeniem. W wersji ze sportowym zawieszeniem zastosowano dwustopniową regulację siły tłumienia amortyzatorów. Po przełączeniu z trybu Normal na Sport zawieszenie ulega usztywnieniu, umożliwia płynniejszą jazdę, zapewniając kierowcy jeszcze większe emocje z prowadzenia auta.

Wszystko wskazuje na to, że Skoda Rapid zyskała godnego następcę. Scala jest lepsza pod każdym względem – przestrzeni, wyglądu, systemów bezpieczeństwa czy zastosowanych technologii. I przyznacie sami, że wygląda naprawdę dobrze. 

Przypominamy, że jesteśmy też na Facebooku i Instagramie.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki