SsangYong Musso: nowy wszechstronny pick-up. Znamy dane techniczne

2018-03-19 13:12

SsangYong wciska się z nowym produktem w wysoce konkurencyjny segment rynku samochodów typu pick-up. Koreański producent przedstawia zupełnie nowe Musso przeznaczone na rynek Europy. Wielofunkcyjny pojazd ma poradzić sobie w każdych warunkach i zawstydzać ceną rywali.

Od trzech lat SsangYong przeprowadza odświeżenie całej swojej oferty produktowej. W ubiegłym roku poznaliśmy zupełnie nowego Rextona, a teraz przyszedł czas na pick-upa. Auto znane jako model Actyon Sports (lub Musso i Korando Sports na innych rynkach), teraz będzie na arenie międzynarodowej znane pod ujednoliconą nazwą Musso. Słowo to oznacza w języku koreańskim nosorożca, a swój wizerunek potężnego pojazdu dziedziczy po SUV-ie, który pod takim oznaczeniem był produkowany od lat 90-tych.

Solidna konstrukcja

Nowe Musso oparte jest na tej samej architekturze co nowy Rexton. W budowie zastosowano taką samą konstrukcję opartą na ramie, która gwarantuje wyjątkową wytrzymałość, doskonałe osiągi w terenie oraz bezpieczeństwo jazdy. Podobieństwo do Rextona łatwo odnaleźć także w wyglądzie nadwozia oraz wnętrza. Pas przedni pojazdu jest niemal identyczny, tak samo jak projekt deski rozdzielczej.

Przeczytaj również: TEST SsangYong Rexton G4 2.2 Diesel 7AT 4WD Sapphire: porządny skok jakościowy

Musso łączy pięciomiejscowy styl nadwozia ze skrzynią ładunkową o pojemności 1011 l. Ta kombinacja ciężarówki i samochodu osobowego oznacza, że Musso został tak zaprojektowany, by oferować jednocześnie wydajność, komfort i dużą wszechstronność ładunkową.

Wyposażenie samochodu obejmuje takie funkcje bezpieczeństwa, jak asystent zmiany pasa jazdy, sygnalizacja poprzecznego ruchu z tyłu oraz wykrywania martwego pola. Dostępna będzie w wykończeniu skóra Nappa, a w wyposażeniu system informacyjno-rozrywkowy z 9,2-calowym ekranem, obsługujący nawigację TomTom czy funkcje połączenia z telefonem Apple CarPlay, Android Auto oraz łączność Bluetooth. Czytelny zestaw wskaźników może zawierać kolorowy 7-calowym ekran LCD. Z przodu i z tyłu samochodu jest miejsce na kamery potrafiące monitorować przestrzeń 360° wokół pojazdu.

Mocny silnik i napęd 4x4

Musso napędzany jest tym samym silnikiem e-XDi220, jaki znajduje się w Rextonie. Wysokoprężny motor o pojemności 2.2 litra zapewnia maksymalną moc 181 KM (przy 4000 obr./min.) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm (przy 1400-2800 obr./min.). Auto będzie dostępne z 6-biegową manualną lub 6-biegową automatyczną skrzynią biegów Aisin.

Zobacz koniecznie: Zwiedziliśmy fabrykę SsangYong

Rozwiązania zastosowane w napędzie na 4 koła oparte zostały na wieloletnich doświadczeniach SsangYonga w tej dziedzinie. Dla osiągnięcia lepszej wydajności i oszczędności paliwowej w samochodzie zainstalowano dołączany napęd 4x4, w którym napędzane na stałe są koła tylne, zaś przednie zostają w razie potrzeby inteligentnie dołączone elektronicznie. Użytkownik może liczyć na blokadę mechanizmu różnicowego, zapewniającą lepszą trakcję na stromych i śliskich pochyłościach oraz zwiększoną zdolność holowania.

Europejski debiut przypadł podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Auto w maju trafi do sprzedaży w Europie i na całym świecie. Ceny pojazdu nie zostały jeszcze ujawnione. Wiemy jedynie, że oferta ma być bardzo atrakcyjna na tle konkurencji.

SsangYong Musso - DANE TECHNICZNE
.

Silnik Diesel 2.2
Napęd 2WD Dołączany 4WD
Skrzynia biegów 6MT 6AT 6MT 6AT
Emisja Euro 6 Euro 6
Wymiary
nadwozia
Długość całkowita mm 5095
Szerokość całkowita mm 1950
Wysokość całkowita mm 1840
Rozstaw osi mm 3100
Rozstaw kół Przód mm 1640 (235/70R17)
Tył mm 1640 (235/70R17)
Nawis Przód mm 890
Tył mm 1105
Prześwit minimalny mm 215 (podłużny)
Min. promień skrętu m 5,91
Masy Masa całkowita kg 2830 2880
Masa własna kg 1980~2077 1990~2092 2080~2177 2090~2192
Maks. Masa przyczepy Z hamulcami kg 2800 2800 2800 3000
Bez hamulców kg 750
Silnik Paliwo - Diesel
Bak litry 75
Pojemność skokowa silnika cc 2157
Średnica cylindra x skok mm 86,2 X 92,4
Stopień naprężania - 15,5:1
Liczba cylindrów - 4 w rzędzie
Osiągi Moc maksymalna kW/rpm 133,1 /4000
ps/rpm 181 /4000
Maks. moment obrotowy Nm/rpm 400 / 1400~2800
kg.m/rpm 40,8 / 1400~2800
Prędkość maksymalna km/h 195 185 195 185
Zużycie paliwa CO2 (cykl mieszany) g/km 199 218 211 226
Cykl mieszany l/100km 7,6 8,3 7,9 8,6
W mieście l/100km 9,4 10,5 9,7 10,9
Poza miastem l/100km 6,5 7 6,9 7,2

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki