Subaru opornie się zmienia. Takie jest nowe Subaru Legacy - WIDEO

2019-02-10 11:06

Subaru Legacy na rok 2020 zadebiutowało w Ameryce. Choć pod względem designu duży japoński sedan nie zmienił się jakoś diametralnie, to według zapewnień konstruktorów został zbudowany od podstaw.

Subaru Legacy na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie, jakby przeszło głęboki lifting, a w rzeczywistości to zupełnie nowa generacja. Design się wyostrzył, co widać po szerokich nadkolach, kształcie przednich i tylnych lamp oraz wyżej poprowadzonej linii bagażnika (kufer pomieści 427 litrów ładunku), co optycznie dodaje sylwetce dynamiki. Całość jednak wciąż przedstawia się dość klasycznie i mało porywająco.

Nieco lepiej jest we wnętrzu sedana. To co dzieje się w kabinie robi już znacznie większe wrażenie. Projekt otoczenia przedstawia się współcześnie, wykonanie podobno bardzo się poprawiło, tak samo jak wyposażenie, które nie odbiega od współczesnych standardów. To co zwraca uwagę w pierwszej kolejności to 11,6-calowy pionowo ustawiony ekran Full HD otoczony kanałami wentylacyjnymi (przypomina to mocno design stosowany w autach Volvo). Za jego pomocą obsługuje się różne funkcje pokładowe oraz smartony za sprawą zastosowania możliwości integracji urządzeń z autem poprzez aplikacje Android Auto i Apple CarPlay. Za odpowiednie nagłośnienie kabiny odpowiada renomowana marka Harman/Kardon. Zastosowane czynne systemy wspomagające kierowcę sprawiają, że nowe Legacy jest obecnie najbardziej zaawansowanym modelem marki pod względem bezpieczeństwa.

Subaru informuje, że debiutujące na targach motoryzacyjnych w Chicago Legacy oparto o nową platformę o znacznie większej sztywności. Środek ciężkości pojazdu został obniżony, a to ma duże przełożenie na poprawę prowadzenia. Pod maską może pracować zmodernizowany silnik benzynowy 2.4 litra z turbodoładowaiem o mocy 260 KM i 375 Nm. W połączeniu z bezstopniową skrzynią biegów CVT i napędem na cztery koła sedan w takiej wersji pierwszą „setkę” osiąga w 6,1 s. Druga jednostka o większej pojemności 2.5 litra ma mniej mocy (182 KM i 238 Nm). W tym wariancie przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,4 s.

Nowe Subaru Legacy nie będzie oferowane w Europie. Wkrótce jednak pojawi się bazująca na tej konstrukcji wersja Outback, która zostanie wprowadzona na Stary Kontynent. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki