Najpierw zorganizowano konkurs na polską automaskotkę piłkarskich mistrzostw Euro 2012. Projekt patronatem objęli prezydenci polskich miast organizujących rozgrywki oraz PZPN, a poparcia udzieliła Kancelaria Prezydenta RP, federacja FIFA i UEFA. Spośród 4 zaproponowanych projektów, wśród których znalazły się: Syrena, Polonez, Maluch i Warszawa, internauci w głosowaniu na stronie motofutbol.pl, wybrali kultową Syrenę. Inicjatorem budowy był Maciej Maciak, pasjonat motoryzacji i piłki nożnej.
Po wyborach przyszedł więc czas na działania. Mechanicy w Wolborzu (woj. łódzkie) prężnie zabrali się do pracy. W wyniku zmagań w warsztacie firmy Normcar, w którym na co dzień odbywają się m.in. renowacje amerykańskich wozów, powstała niepowtarzalna Syrenka.
>>> Flaga na samochodzie na Euro 2012: Jak ubrać auto, gdzie przyczepić flagę
Oficjalny samochód polskiej reprezentacji, kryje pod maską jednostkę napędową, pochodzącą z BMW 330. Moc auta to 230 koni mechanicznych. Cały układ napędowy przeszczepiono z BMW E46 z 2001 roku. Firma oponiarska Michelin zasponsorowała do auta w opony MICHELIN Pilot Sport 3.
Samochód prezentowany będzie przed stadionami w Polsce, na których odbędą się turniejowe mecze piłki nożnej podczas Euro 2012. Tak więc kibice z Warszawy, Poznania, Wrocławia i Gdańska będą mogli zobaczyć go z bliska, a nawet usiąść za jego kierownicą.