Tata Indica Vista, Fiat Panda i Dacia Sandero – trzy najtańsze auta na rynku

2011-06-21 14:11

Aby jeździć w Polsce nowym autem, trzeba dysponować kwotą dwudziestu kilku tys. złotych. Najtańszą propozycją jest Fiat Panda z ceną 22 990 zł. Drugie miejsce zajęło małe indyjskie auto Tata Indica Vista, kosztujące 27 950 zł. Trójkę zamyka Dacia Sandero z ceną 28 900 zł. Niskie ceny mają swoje plusy. Ale mają także minusy. Jakie? Zobacz.

Fiat Panda to obecnie najtańsze nowe auto na polskim rynku. Zaliczany jest do segmentu A czyli klasy małych aut miejskich. Panda II produkowana jest w Polsce od 2003 r. Pierwsza generacja Pandy zaprojektowana przez Giugiaro, produkowana była we Włoszech w latach 1980-2003. Auto występuje wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback. W Polsce ceny Pandy zaczynają się od 22 990 zł za wersję Fresh Eco z silnikiem benzynowym 1.2 69KM.

>>> Fiat Panda Fresh Eco 1.2 hatchback, model 2011 - dane techniczne, spalanie, cena

Użytkownicy Pand chwalą swoje auta za: dobry układ kierowniczy, zabezpieczenie antykorozyjne oraz układ przeniesienia napędu. Plusem jest też niska cena zakupu i stosunkowo niska utrata wartości. Minusy Pandy, to: nietrwałe zawieszenie, szybko rdzewiejący układ wydechowy, sprzęgło, alternator.

>>> Fiat Panda 2003 r. – cena od 9,9 tys. zł

Tata Indica to małe indyjskie auto segmentu B, czyli przedstawiciel aut małych. Auto uznawane jest za pierwszy, zaprojektowany w Indiach samochód. Na rynku jest od 1998 roku, zaś w 2010 roku pojawiła się aktualna generacja, nazwana Vista. Ceny auta z silnikiem benzynowym 1.4 75KM i pięciodrzwiowym nadwoziem hatchback zaczynają się od 27 950 zł.

>>> Tata Indica po 3 latach – zobacz co może się stać

Plusem Indiki jest bez wątpienia niska cena zakupu oraz niskie koszty utrzymania, a także dość bogate wyposażenie standardowe. Użytkownicy Indiki krytykują swoje auta za  nietrwałe zawieszenie, silnik i układ elektryczny. Minusem będzie także na pewno duży spadek wartości z uwagi na niski prestiż marki, oraz dostęp do części zamiennych z uwagi na małą popularność auta na polskim rynku.

>>> Tata Indica Vista 1.4 hatchback, model 2011 - dane techniczne, spalanie, cena

Inna tania propozycja rynkowa, to pięciodrzwiowy hatchback Dacia Sandero.  To pochodzące z Rumunii auto zaliczane jest do segmentu B, czyli klasy małych aut miejskich. Model ten produkowany jest od 2008 roku. Bazuje na na płycie podłogowej Nissan B, podobnie jak nieco większy model Logan. Także technicznie Dacie Sandero i Logan bazują na tych samych podzespołach Renault. Podstawowy model Dacii Sandero Acces z silnikiem benzynowym 1.2 75KM w Polsce kosztuje 28 900 zł.

>>> Dacia Sandero 1.2 hatchback, model 2011 - dane techniczne, spalanie, cena

Plusem Dacii Sandero jest na pewno fakt, że trudno kupić za cenę poniżej 30 tys. zł tak duże nowe auto z praktycznym nadwoziem hatchback 5d. Minusem auta według jego użytkowników jest głośność we wnętrzu auta, głośny silnik, układ przeniesienia napędu oraz praca zawieszenia. niska cena za auto segmentu B. Krytykowana jest także karoseria, którą określono jako miękką i podatną na wgniecenia. Minusem będzie także wysoka utrata wartości z uwagi na niski prestiż marki.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki