Mazda rezygnuje w Polsce z diesli

i

Autor: Mazda Polska Diesla nie kupisz już żadnym aucie Mazdy

To już KONIEC! Diesla nie kupisz w żadnym aucie Mazdy!

2020-12-17 16:38

Spadek popularności silników spalinowych zasilanych olejem napędowym oraz rygorystyczna norma emisji dwutlenku węgla, narzucona producentom pojazdów, to jednoznaczne konsekwencje dla branży motoryzacyjnej. Wysokoprężnych motorów nie znajdziemy więcej w autach Mazdy! Większość importerów Mazdy w krajach europejskich wycofuje diesle z oferowanych modeli, a pośród nich znajduje się także Mazda Motor Poland.

Rok 2020 nie był łaskawy dla branży motoryzacyjnej. W życie weszły zaostrzone przepisy dotyczące emisji CO2, które istotnie wpłynęły zarówno na konieczność wprowadzenia zmian technologicznych, jak i na zmianę pozycjonowania cenowego samochodów przez wszystkich producentów na rynku. Ceny aut wzrosły, a do tego przyszła pandemia wirusa COVID-19, która dodatkowo odcisnęła swoje piętno na producentach samochodów. Koncerny zanotowały poważne spadki produkcji pojazdów, a sprzedaż nowych aut oraz usług wyraźnie zmalała.

Testowaliśmy: Znowu TO zrobili! I to w NOWYM aucie! TEST, OPINIA - Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-G 150 KM Hikari

Od 1 stycznia 2021 roku zacznie obowiązywać norma Euro 6d, która zmniejsza dopuszczalną emisję CO2 w transporcie średnio do 95 g/km. Samochody, które nie będą spełniały wytycznych wprowadzanych przez nową normę, nie będą mogły zostać zarejestrowane i dopuszczone do użytku po 1 stycznia 2021 roku. Zapowiedź nowej normy już dawno zmusiła producentów do konkretnych działań i elektryfikacji napędów. Miękkie hybrydy, pełne hybrydy, hybrydy ładowane z gniazdka i pełne elektryki to dziś najczęściej wprowadzenie rodzaje napędów do nowych aut oraz znanych modeli, których gama silnika jest przystosowywana do nowych realiów.

Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-x

i

Autor: Mazda Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-x

Nie kupisz już Skyactiv-D

Mazda aby sprostać limitom emisji CO2, znane auta dotychczasowej generacji sukcesywnie wyposażała w unowocześnione benzynowe jednostki napędowe z systemem dezaktywacji cylindrów oraz układem Mazda M Hybrid, by zredukować emisję CO2 w oparciu o istniejącą technologię. Inna spełniająca normy jednostka to Skyactiv-X łącząca zalety diesla z benzyną. Konstrukcja ta wykorzystuje technologię zapłonu samoczynnego sterowanego świecą zapłonową, pozwala gwarantować niskie zużycie paliwa i emisję. Technologia Skyactiv-X wspomagana jest przez system Mazda M Hybrid, a w 2021 r. będzie też łączona z rozwiązaniem hybrydowym typu plug-in.

Dowiedz się: Nowa Mazda z 6-cylindrowym silnikiem rzędowym! To już potwierdzone

Mazda inwestując w rozwój technologii Skyactiv-X, kończy z serią motorów Skyactiv-D. Od początku 2021 roku większość europejskich importerów samochodów marki Mazda nie będzie oferować już aut z klasycznymi silnikami wysokoprężnymi. Również Mazda Motor Poland całkowicie wycina z oferty diesle, co oficjalne potwierdził nam w rozmowie Szymon Sołtysik - dyrektor PR Mazda Motor Poland. Takich silników nie uświadczymy więcej w modelach 6, CX-3, CX-5, w których do tej pory można było znaleźć na liście motor Skyactiv-D. Z drugiej strony polski oddział Mazdy wcale nad tym faktem nie ubolewa - jednostki zasilane olejem napędowym były w Polsce bardzo rzadko wybierane przez poszukiwaczy nowych aut marki Mazda. Znacznie ciekawszą informacją jest natomiast zapowiedź 6-cylindrowego silnika rzędowego (przeczytaj TUTAJ).

Najczęściej kupowana Mazda w Polsce

Mazda Motor Poland przez pandemię zaliczyła wyraźny spadek sprzedaży nowych aut. Z danych szacunkowych wynika, że 2020 rok zamknie się w Polsce wynikiem 7137 sprzedanych egzemplarzy. Dla porównania w 2019 roku było wynik wyniósł 13 109 sprzedanych aut. Które model w 2020 klienci wybierali najchętniej? Okazuje się, że zgodnie z przewidywaniami importera była to Mazda CX-30, która do połowy grudnia zanotowała wynik 2049 sprzedanych sztuk.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki