To koniec Golfa! Niemcy rezygnują z tej odmiany modelu

Dla koncernu z Wolfsburga kończy się pewna, choć krótka, epoka. Volkswagen kończy produkcję e-Golfa i stawia bardzo dużo na modele z rodziny ID. W Szklanej Manufakturze w Dreźnie, z taśmy montażowej zjechał ostatni e-Golf. Od marca 2017 wyprodukowano tam 50.401 egzemplarzy tego modelu.

Czas Golfa dobiega końca, przynajmniej jeśli chodzi o elektromobilność. e-Golf, czyli mało znane na naszym rynku auto, kończy rynkową karierę, a jego produkcja została zakończona. Koncern pokłada nadzieje w modelu ID.3 (ZOBACZ NASZ TEST) i nadchodzących nowościach z rodziny ID. W Szklanej Manufakturze w Dreźnie, będzie montowany właśnie kompaktowy ID.3. 

Sprawdź również: TEST WIDEO: Czy elektryczny Volkswagen ID.3 będzie w stanie zastąpić Golfa?

Linia produkcyjna, z której przed świętami zjechał ostatni e-Golf jest przystosowywana do wymagań modelu ID.3. Volkswagen chce pełną parą montować ID.3 już na początku 2021 roku. Fabryka wymaga kilku zmian, m.in. na stanowiskach, na których skręcane są podwozia, czy na takich które zajmują się montażem dachu panoramicznego czy deski rozdzielczej. Nic dziwnego - ID.3 różni się zupełnie od Golfa.

Koniec produkcji e-Golfa to początek ostatnich przygotowań do rozpoczęcia produkcji ID.3. Już za kilka tygodni otworzymy kolejny rozdział w historii Szklanej Manufaktury. Po Zwickau jesteśmy drugim zakładem w Europie, który produkuje samochody oparte na nowej modułowej platformie podłogowej dla samochodów elektrycznych. W ten sposób Volkswagen podkreśla znaczenie saksońskich fabryk w e-ofensywie całego koncernu.

Volkswagen e-Golf lifting 2017
Autor: Volkswagen Volkswagen e-Golf lifting 2017

komentuje Danny Auerswald, dyrektor Szklanej Manufaktury.

Nie tylko Szklana Manufaktura

Wspomniana wyżej liczba 50 401 e-Golfów nie jest całkowitą produkcją tego modelu. Zelektryfikowany kompakt zadebiutował w 2014 roku i do lata 2020 roku był produkowany w Wolfsburgu. Choć w Polsce model ten nie zdobył popularności, to w 2017 roku uruchomiono również produkcję w Szklanej Manufakturze, by sprostać wysokiemu popytowi wśród klientów w Norwegii i Niemczech. W ciągu siedmiu lat w obydwu zakładach powstało w sumie 145.561 egzemplarzy tego modelu.

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze