TEST WIDEO: Czy elektryczny Volkswagen ID.3 będzie w stanie zastąpić Golfa?

2020-09-21 19:33 Maciej Lubczyński
Volkswagen ID.3
Autor: Maciej Lubczyński Volkswagen ID.3

W końcu jest - Volkswagen ID.3 dojechał do Polski, a my jako jedna z pierwszych redakcji mieliśmy przyjemność sprawdzić go na ulicach Warszawy. Czym zaskakuje? Czy ma coś wspólnego z Golfem? Czy ma szansę zastąpić kompaktowy model, będący ikoną segmentu kompaktów?

"ID.3". Trzeba przyznać, że w porównaniu do nazwy "Golf", imię nowego elektrycznego Volkswagena nie jest zbyt chwytliwe. Dla marki z Wolfsburga jest to jednak kluczowy model i chyba najważniejsza premiera tego roku. Na rynek wchodzi bowiem auto, które z czasem ma szansę zastąpić kultowego, lecz konwencjonalnie napędzanego kompakta.

Sprawdź również: Elektryczny Volkswagen ID.3. - CENY w Polsce wersji ID.3. 1ST przygotowanej na start sprzedaży

Volkswagen mówi o ID.3 jako o samochodzie przełomowym. Ma podobne wymiary co Golf 8. generacji, ale rozstaw osi jest tu aż o 13 cm większy! To przepaść, która powinna dać elektrykowi przewagę w kwestii przestronności i praktyczności. Zresztą, już na pierwszy rzut oka widać, że ID.3 jest zaprojektowany nieco inaczej niż spalinowe samochody. Większość tego samochodu stanowi przedział pasażerski, z wnętrzem pozbawionym wysokich tuneli i innych konstrukcyjnych ograniczeń znanych z samochodów spalinowych. No, prawie, bo tylna kanapa jest umieszczona nieprzeciętnie wysoko. 

Zobacz TEST WIDEO Volkswagena ID.3:

Volkswagen ID.3 - zasięg i osiągi

ID.3 ma być wszechstronny również z uwagi na zasięg. W wersji topowej pod względem pojemności baterii, ma on przejeżdżać aż 550 km na jednym ładowaniu. My sprawdzaliśmy odmianę, która ma pokonywać 420 km, ale za to jest najszybsza. Pełna nazwa auta, którym jeździliśmy to Volkswagen ID.3 Pro Performance. Trzeba przyznać, że osiągi są tu w zupełności wystarczające. 7,3 sekundy do „setki", 204 KM i prędkość maksymalna 160 km/h. Brzmi dobrze, w mieście sprawdza się jeszcze lepiej z uwagi na natychmiastową reakcję na gaz. Zaskakujący jest również komfort podróżowania - ID.3 jest niezwykle cichym pojazdem i wybiera nierówności z gracją auta o klasę większego.

Pisaliśmy: Ostatni spalinowy Golf wyjechał z fabryki w Zwickau. Teraz czas na produkcję elektryków!

Nie udało nam się precyzyjnie zmierzyć zużycia energii, bo auto mieliśmy do dyspozycji w porannych godzinach. Stołeczne ulice i chęć sprawdzenia osiągów silnika wymusiły spore, bo sięgające 20 kWh/100 km zużycie energii. Pomiary bliższe "życiowym" sytuacjom musimy więc odłożyć na później - bez wątpienia ID.3 potrafi być oszczędniejszy.

Volkswagen ID.3 już na polskich drogach
Autor: Jan Guss-Gasiński Volkswagen ID.3 już na polskich drogach

Volkswagen ID.3 - cena w Polsce

Czy Volkswagen ID.3 trafi w gusta klientów? Czy jego porządny zasięg i niezła praktyczność przekonają tych, którzy sceptycznie podchodzą do elektromobilności? To okaże się już niebawem. Cennik Volkswagena ID.3 już znamy - prezentujemy pełny cennik tutaj - KLIKNIJ i SPRAWDŹ. Na start producent oferuje kilka zdefiniowanych konfiguracji, które mają usprawnić produkcje i dostawy aut na poszczególne rynki. Cena testowanej odmiany ID.3 Pro Performance 1st (wersja limitowana, na start produkcji) zaczyna się od 194 390 zł brutto.

Volkswagen ID.3 już na polskich drogach
Autor: Jan Guss-Gasiński Volkswagen ID.3 już na polskich drogach