Popularność Toyoty Avensis zaskakuje. Za sukces sprzedażowy tego modelu odpowiadają głównie przedsiębiorstwa, ale japoński przedstawiciel segmentu D cieszy się zainteresowaniem także wśród klientów indywidualnych. Obecna generacja jest na rynku od 2009 roku, a w 2015 przeszła ostatni facelifting.
Jak powiedział nam Robert Mularczyk, szef działu PR w Toyota Motor Poland, do tej pory Avensis pozostawał niekwestionowanym liderem sprzedaży w swoim segmencie. Dopiero lipiec przyniósł nieznaczny spadek, a na czołówkę wysunęły się nowy Opel Insignia i Ford Mondeo, które do tej pory deptały Avensisowi po piętach.
Avensis tylko dla Polaków
Toyota Camry pojawi się już w przyszłym roku, dlatego na początku 2018 r. zadecydowano o wstrzymaniu sprzedaży ostatniej generacji modelu Avensis. I choć model ten zniknął ze wszystkich rynków, nadal dostaniemy go w polskich salonach. Takie wyjątkowe traktowanie polskiego rynku to rezultat fenomenalnej sprzedaży.
Jest jednak jeden haczyk – nie ma już możliwości konfigurowania aut. Wszystkie modele przyjadą do Polski w określonej konfiguracji, najczęściej wybieranej na naszym rynku. Klient będzie mógł wybrać co najwyżej kolor lakieru.