W 2019 roku w Europie zadebiutuje Toyota Camry, która uzupełni gamę modeli hybrydowych Toyoty o sedana z segmentu E. Nowy model będzie wyposażony w nowoczesny układ hybrydowy czwartej generacji opracowany w architekturze TNGA.
Napęd hybrydowy Toyoty Camry składa się z 2,5-litrowego, czterocylindrowego silnika benzynowego oraz silnika elektrycznego. Układ ma łączną moc 218 KM i rozpędza auto do 100 km/h w 8,3 s. To duże auto wyróżnia się też niskim średnim zużyciem paliwa, które wynosi 4,3 l/100 km.
Nowa konstrukcja
Nowy silnik skonstruowano od podstaw. Czterocylindrowa jednostka odznacza się najwyższymi wartościami sprawności cieplnej i mocy jednostkowej. Dobra dynamika, wysokie osiągi, zwarta konstrukcja i niewielka masa silnika zapewniają korzystne własności jezdne samochodu.
Wysoką sprawność cieplną uzyskano dzięki wysokiemu stopniowi sprężania (14 przy pracy w układzie hybrydowym) oraz technologii szybkiego spalania. Długi skok tłoka (stosunek skoku do średnicy tłoka jest równy 1,2), kanały dolotowe o zmniejszonych oporach i gniazda zaworowe z powłoką napylaną laserowo, umożliwiają zasysanie do cylindra dużej ilości powietrza oraz jego silne zawirowanie. Wieolootworkowe wtryskiwacze wtrysku bezpośredniego zapewniają prawidłowe wymieszanie paliwa z zawirowanym powietrzem.
Do niskiej emisji spalin przyczyniają się także nowy układ wtrysku paliwa D-4S (Multi-injection), głowica z wbudowanym układem chłodzenia gazów EGR, nowy katalizator, zmieniony układ kolektora wydechowego i sterowanie strumieniem oleju smarującego cylindry.
Układ hybrydowy TNGA
Sterownik mocy hybrydowego układu napędowego wykorzystuje nowe elementy półprzewodnikowe, które umożliwiły zmniejszenie strat energii o ok. 10%. Jest także o 10% mniejszy i o 20% lżejszy, dzięki czemu możliwe było umieszczenie go nad przekładnią napędową.
Silnik elektryczny ma moc 120 KM i moment obrotowy 202 Nm. Zastosowano w nim cewki o zmienionej strukturze i mniejszej liczbie zwojów, a także nowy rodzaj stali magnetycznej. Umieszczenie silnika elektrycznego powyżej generatora pozwoliło zmniejszyć masę i wymiary jednostki napędowej – zespół przekładni jest o 30 mm krótszy od poprzedniego, w którym silnik i generator umieszczone były współosiowo.
i
Nowy niklowo-wodorkowy akumulator trakcyjny o napięciu nominalnym 244,8 V i pojemności 6,5 Ah zawiera 204 ogniwa. Jest o 11% mniejszy, a także lżejszy od poprzedniego, co umożliwiło umieszczenie go pod tylnymi siedzeniami i zwiększenie pojemności bagażnika do 524 litrów.
Toyota liderem wśród hybryd
Obecnie gama hybryd Toyoty w Europie składa się z 7 modeli – od miejskiego Yarisa Hybrid przez kompaktowego Aurisa Hybrid, należącego do segmentu D modelu Prius i crossovera C-HR Hybrid, aż po średniej SUV-a RAV4 Hybrid. Obecnie hybrydy odpowiadają za 45% całkowitej sprzedaży marki.