2020 Toyota Yaris 1.5 HYBRID Premiere Edition (Tokyo Fusion)

i

Autor: Maciej Lubczyński Toyota Yaris czwarta generacja

Toyota Yaris Hybrid to w głównej mierze „elektryk”? Potwierdzili to Polscy eksperci!

2021-05-19 21:48

Na przełomie 2020 i 2021 r. zespoły naukowe Politechniki Poznańskiej oraz Krakowskiej przeprowadziły w warunkach zimowych badania efektywności energetycznej Toyoty Yaris Hybrid 1.5 o mocy 116 KM. Oba testy potwierdziły, że w mieście hybrydowy Yaris przez większość czasu i na większości dystansu korzysta z bezemisyjnego trybu elektrycznego.

Najnowsze badania ekspertów Politechniki Poznańskiej i Krakowskiej potwierdziły wysoką wydajność napędu hybrydowego czwartej generacji w nowym Yarisie. Do testów trafił egzemplarz z jednostką 1,5-litra o mocy 116 KM. Wyniki obu uczelni są do siebie bardzo podobne. Niewielkie różnice między nimi mogą wynikać z różnych warunków atmosferycznych, ruchu panującego na drodze oraz stylu jazdy kierowców. Jakie wnioski wysnuli eksperci? 

Badania Politechniki Poznańskiej

Eksperci Politechniki Poznańskiej wykazali, że nowy hybrydowy Yaris może nawet przez 77,6% czasu jazdy i na 66,1% pokonanej trasy poruszać się w trybie elektrycznym. Taki wynik naukowcy uzyskali podczas jazdy po mieście w trybie ECO. Co więcej, badanie pokazuje, że również w dynamicznym trybie POWER Yaris Hybrid wykorzystuje tryb elektryczny bardzo efektywnie – najlepsze wyniki, jakie uzyskał w mieście, to 76,8% czasu jazdy i 61,1% przejechanej drogi.

Badania Politechniki Krakowskiej

Badania Politechniki Krakowskiej wykazały, że nowy Yaris Hybrid oszczędza paliwo nie tylko w mieście – z czego hybrydy są znane od wielu lat – ale w równie dużym stopniu na drogach podmiejskich i krajowych.W mieście hybrydowy Yaris poruszał się w bezemisyjnym trybie elektrycznym (EV) przez 69,1% czasu jazdy. Na terenach podmiejskich silnik spalinowy był wyłączony przez 57,3% czasu. Średnio samochód korzystał z trybu EV przez 51,9% czasu jazdy.

Pod względem dystansu pokonanego wyłącznie na silniku elektrycznym, Yaris najlepiej wypadł w mieście (54,8%) i na drogach podmiejskich (52,9%). W całym teście przejechał w trybie elektrycznym 23,7 km z 73,04 km, co stanowi 32,5% trasy.

Zaskakująco niskie zużycie

Częste korzystanie wyłącznie z silnika elektrycznego przełożyło się na niskie zużycie paliwa. Hybrydowy Yaris w mieście spalał średnio 4,14 l/100 km, a na terenach podmiejskich 3,62 l/100 km. Średnie zużycie paliwa na całej trasie zimą wyniosło 4,77 l/100 km.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki