Tych samochodów już nie kupisz - wycofano je z polskiej sprzedaży z nadejściem 2014 roku

2014-03-02 20:19

Polski rynek nie jest łaskawy dla niektórych fabrycznie nowych samochodów. Owszem są modele cieszące się dużą popularnością, ale można spotkać i takie, których nikt nie chce kupować. O jakich auta mowa? Przedstawiamy listę samochodów, których od 2014 roku nie można już nabyć na polskim rynku.

Niestety nie wszystkie propozycje motoryzacyjnego rynku mają szansę na zrobienie furory. Tak już bywa, że jedne auta są popularne, a inne dużo gorzej radzą sobie w temacie sprzedaży. Są jednak i takie modele, którym ze znalezieniem klienta idzie nad wyraz kiepsko. Poniżej przedstawiamy modele, których nie da się już kupić. Większość z nich została wycofana z powodu zbyt niskiej sprzedaży, lub po prostu ze względu na zakończenie produkcji, czego przykładem jest poczciwy Opel Astra.

Przeczytaj też: Raport DEKRA 2014 - auta najmniej awaryjne. Jakie auta mają najmniej usterek i są warte zaupu

Opel Astra Classic

Aktualna IV generacja Astry zadebiutowała w 2009 roku, ale mimo tego, równolegle w sprzedaży cały czas była trzecia Astra z dopiskiem Classic w nazwie. Starsza odmiana cieszyła się popularnością dzięki niższej cenie, co w 2013 roku poskutkowało sprzedażą 1253 sztuk. Kompakt oferowany w niemal niezmienionej formie od 2004 roku jako hatchback lub odmiana kombi, po 10 latach zniknął jednak z salonów. Tak zdecydował General Motors wytwarzający w naszym kraju wszystkie odmiany nadwoziowe obecnej ewolucji popularnego Opla Astry.

Hyundai Genesis Coupe

Prawdziwe sportowe auta nie mają w naszym kraju łatwo. Przykładem jest Hyundai Genesis Coupe, który w kwietniu ubiegłego roku pojawił się w Polsce w odmłodzonej wersji nadwozia. Samochód z napędem na tylne koła sprzedawany w dwóch odmianach silnikowych (2.0 turbo 275 KM oraz wolnossący 3.6 V6 347 KM), był do niedawna najtańszym pojazdem zapewniającym świetne osiągi i doznania zza kierownicy na naszym rynku. Dlaczego do niedawna? Ponieważ Hyundai Polska sprzedał skromną ilość 8 sztuk co ostatecznie skończyło się wycofaniem samochodu z oferty.

Renault Fluence Z.E.

Francuska marka ma wielkie ambicje związane ze światem aut elektrycznych. Oferta Renault dysponuje sporą ilością aut elektrycznych, ale od 2014 roku nie znajdziemy w niej już modelu Fluence Z.E. Kompaktowy sedan napędzany 95-konnym silnikiem elektrycznym, produkującym maksymalny moment obrotowy 226 Nm, został wycofany z cennika. Niestety w 2013 roku nikt w Polsce nie kupił tego wozu, którego cena startowała od 109 990 zł.

Hyundai Veloster

To kolejny przedstawiciel koreańskiej marki, którego pozbyto się z oferty. Osoby mocno zainteresowane nabyciem Velostera, mają już tylko możliwość indywidualnego zamówienia u importera. Model wliczający się w segment aut sportowo-rekreacyjnych to ciekawa i niedoceniona konstrukcja. Auto ma niesymetryczne nadwozie z powodu jednych drzwi z lewej strony i dwóch z prawej, przez co jest jedynym w swoim rodzaju połączeniem coupe z kompaktowym hatchbackiem. Pod maską od 2013 roku montowane są dwa silniki - pierwszy 1.6 GDI generuje 140 KM, a drugi mocniejszy wariant z turbodoładowaniem oferuje moc 186 KM. Przez swoją nietypowość południowokoreański produkt znalazł na siebie w Polsce zaledwie 4 klientów w 2013 roku.

Honda Insight

Hybrydowe samochody nie mają w Polsce łatwo. Najbardziej znany pojazd tego typu, jakim jest Toyota Prius, znajduje na siebie klientów, ale konkurencyjna Honda Insight nie ma już tyle szczęścia. Auto będące odpowiedzią na Priusa nie przyjęło się w kraju nad Wisłą. Wolumen sprzedawanego od 2010 roku był zbyt słaby, o czym mówią 2 sprzedane w 2013 roku egzemplarze. Decyzja o wycofaniu ekologicznego samochodu z oferty była łatwa do podjęcia.

Honda CR-Z

Taki sam los jak modelowi Insight, zgotowano hybrydzie o nazwie CR-Z. Samochód typu coupe będący nowoczesnym następcą kultowego CRX-a, zadebiutował w 2010 roku. Układ napędowy auta o sportowym charakterze, generował łącznie 122 KM mocy oraz 174 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny o mocy 10 kW przy przyspieszaniu wspomagał motor spalinowy. Taki oryginalny pojazd nie wzbudził sympatii klientów - niestety w ubiegłym 2013 roku nikt w Polsce go nie kupił.

Seat Exeo

W 2013 roku w zapomnienie odszedł Seat Exeo. Hiszpański wóz zaliczany do klasy wyższej średniej, był samochodem skonstruowanym na bazie Audi A4 (generacja B7). Od brata z czterema pierścieniami w logo odróżniał się zmienionym tyłem i całkiem innym przodem oraz poprawionym wnętrzem. Wóz sprzedawany od 2008 roku z kilkoma silnikami pod maską, przestał najzwyczajniej pasować do nowoczesnego portfolio marki, i jak na razie czeka na jakiegoś następcę. W minionym roku model Exeo znalazł na siebie 53 nabywców.

Toyota Verso-S

Najmniejszy miejski minivan Toyoty to auto zaliczane do segmentu B-MPV. Konstrukcja ta została zaprojektowana w Japonii i tam też samochód jest wytwarzany. Auto było sprzedawane w Polsce od połowy 2011 roku, ale zostało wycofane z oferty w 2013 roku. Popytu na japończyka nie było głównie ze względu na wysoką cenę, a ta była uzależniona od wysokiego kursu jena. Zanim Verso S odjechało w zapomnienie, jeszcze 2 sztuki w minionym roku trafiły do klientów. Tym samym Verso-S podzieliło los takich wycofanego wcześniej maluszka IQ oraz nietypowego Urban Cruisera.

Mitsubishi Colt

Miejskie Mitsubishi wytwarzane od 2009 roku kończy swój rozdział w historii polskiej sprzedaży. Można jeszcze u importera zamówić ostatnie modele wyprodukowane w 2012 roku, ale gdy te się skończą, trzeba będzie poczekać już na następcę miejskiego auta klasy B. W wakacje zadebiutuje w naszym kraju Mitsubishi Space Star, wypełniający lukę po Colcie. Można przewidzieć, że Space Star będzie cieszył się popularnością wśród Polaków, bo w minionym 2013 roku na Colta zdecydowało się jeszcze w naszym kraju 670 nabywców.

Chevrolet Malibu

Niestety amerykańska marka wycofuje się z europejskiego rynku. General Motors zdecydował, że na Starym Kontynencie o wiele ważniejsza w utrzymaniu jest marka Opel, która sporo traci przez atrakcyjniejszego dla klientów cenowo Chevroleta. Pierwszym autem jakie "wypadło" z gamy modelowej polskiej oferty jest Chevrolet Malibu. Dużego sedana plasującego się w segmencie D limuzyn klasy wyższej średniej, da się jeszcze zamówić indywidualnie. Auto występowało w kilku odmianach silnikowych i wyposażeniowych, i było świetną alternatywą dla klientów poszukujących dużego, reprezentatywnego wozu, w przystępnej cenie.

Mercedes-Benz Klasa R

Ten samochód z jakiegoś powodu przestał pasować do polskiego portfolio Mercedesa. Duża i pojemna Klasa R została wycofana z naszego kraju, mimo swojego luksusowego i jednocześnie bardzo uniwersalnego charakteru. Auto będące połączeniem limuzyny i minivana, oferowało także mocne jednostki napędowe i dobre właściwości jezdne.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki