Urocze pudełko

2009-02-10 8:00

Powiększa się "artystyczna" rodzina uniwersalnych aut osobowych Citroena. C3 picasso tak jak jego kuzyni pod wieloma względami wyróżnia się na tle konkurencji i ustanawia nowe wzorce.

Przez lata citroen kojarzył się z hydropneumatycznym zawieszeniem. W ostatnim czasie kolejną specjalnością francuskiej firmy stały się różnego kalibru minivany. Pozycja lidera sprzedaży takich aut na europejskim rynku tylko to potwierdza. Teraz Citroen postanowił zamieszać w segmencie minivanów, długością nadwozia odpowiadających klasie małych aut osobowych. Jednym z założeń, jakimi kierowali się twórcy C3 picasso, było uzyskanie jak największej przestronności wnętrza. Nie da się ukryć, że im nadwozie ma bardziej zbliżony kształt do prostopadłościanu, czyli inaczej mówiąc do pudełka, tym lepsze wyniki pod tym względem można osiągnąć. Wyboru więc nie było. Styliści zadbali jednak o to, by pudełkowaty C3 picasso wyglądał niezwykle sympatycznie.

Jak nietrudno się domyślić, wnętrze małego minivana Citroena kryje najlepsze parametry w tej kategorii aut. Przykładem może być szerokość na poziomie łokci wynosząca odpowiednio 1,43 m z przodu i 1,40 m z tyłu. Zadziwiać może również pojemność bagażnika. Wyjątkowo przestronne wnętrze daje się łatwo i szybko przystosować do aktualnych potrzeb. Dzielone tylne siedzenia przesuwają się niezależnie w zakresie 150 mm. Każde z nich można złożyć jedną ręką za pomocą przycisku umieszczonego w górnej części oparcia. Jedna ręka wystarczy także do operowania ruchomą podłogą bagażnika. Może być ona umieszczona w dwóch pozycjach. W górnej sprawia, że płaska powierzchnia ładunkowa po złożeniu tylnej kanapy rozciąga się aż do pierwszego rzędu siedzeń. Natomiast w dolnym położeniu powiększa pojemność bagażnika.

Transportowe możliwości C3 picasso uzupełnia funkcja złożenia oparcia fotela pasażera. Po takim zabiegu i opuszczeniu kanapy długość ładunkowa między otworem bagażnika a deską rozdzielczą przekracza 2,41 m. Wewnętrzną funkcjonalność podnoszą różne schowki.

Oprócz licznych parametrów użytkowych, wnętrze C3 picasso może poszczycić się doskonałym doświetleniem. W wersji z panoramicznym dachem łączna powierzchnia przeszklona może osiągać do 4,52 mkw. Zadbano też i o to, żeby podróżującym jak najmniej przeszkadzał zewnętrzny hałas. W tym celu zastosowano grubsze niż u konkurencji szyby, a drzwi i okna chroni podwójny układ uszczelek.

Paleta silników w C3 picasso obejmuje dwa nowej generacji motory benzynowe opracowane we współpracy z BMW oraz dwie jednostki wysokoprężne ze znanej i sprawdzonej rodziny HDI. Powodzenie C3 picasso na rynku w dużej mierze uzależnione będzie od jego ceny. Ile będzie kosztował u nas nowy minivan Citroena, dowiemy się pod koniec marca. We Francji najtańsza wersja kosztuje 14 500 euro, ale w obecnej sytuacji nie ma sensu przeliczanie jej na złotówki. Za kilka tygodni wszystko się wyjaśni.

C3 picasso w pigułce

Rodzaj nadwozia kombi

Wymiary nadwozia:
długość 4078 mm
szerokość 1730 mm
wysokość 1624 mm
Poj. bagażnika 385/500/1506 l
Rozstaw osi 2540 mm
Rozstaw kół:
przód/tył 1472/1470 mm

Długość kabiny
min./maks. 493/1663 mm
Prześwit (koła 16 cali) 174 mm
Napęd przednie

Silniki:
benzynowe: 1,4VTI/95 KM, 1,6VTI/120 KM
wysokoprężne: 1,6HDI/90 KM, 1,6HDI/110 KM

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki