Volkswagen T-Cross - polska CENA małego crossovera

2018-11-20 20:41

Jest pierwszym tak małym crossoverem Volkswagena i już wiemy ile kosztuje. Atrakcyjnie zaprojektowany Volkswagen T-Cross, łączący w sobie wszechstronność przydatną w codziennym użytkowaniu z najnowocześniejszymi rozwiązaniami z dziedziny multimediów i łączności, będzie kosztować w Polsce minimum 69 790 zł. Na tyle wyceniono odmianę T-Cross, która jest otwierającą wersją wyposażenia i wykorzystuje do napędu silnik 1.0 TSI 95 KM, połączony z manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła.

T-Cross za sprawą podwyższonego zawieszenia oraz bardzo kompaktowych rozmiarów (jest krótszy oraz węższy niż T-Roc), ma świetnie nadawać się do użytku w mieście. Auto oparte na modułowej platformie MQB ma przednią oś przesuniętą daleko w przód, dzięki czemu konstruktorom udało się wygospodarować dużo przestrzeni w kabinie. Przy nadwoziu, którego długość wynosi 4,11 m, rozstaw osi liczy aż 2,56 m. Auto potrafi przewieźć pięć osób i umożliwia przesuwanie kanapy, której położenie jest regulowane w zakresie 14 cm. Udaje się dzięki temu zapewnić więcej miejsca na nogi pasażerom, lub powiększyć bagażnik z 385 l do 455 litrów.

Cena w Polsce

Jak poinformował serwis internetowy autogaleria.pl, Volkswagen T-Cross został wyceniony na minimum 69 790 zł. To lekko ponad 10 tys. zł mniej, niż nieco większy model T-Roc, którego cennik otwiera kwota 79 990 zł. Wiadomo, że nowy najmniejszy model w gamie podwyższonych pojazdów Volkswagena, jest dobrze wyposażony już w podstawie. Można liczyć na wiele systemów asystujących, które dotychczas były znane z aut wyższych klas. Lista zawiera: system Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem, wyposażony w funkcje rozpoznawania pieszych na jezdni oraz hamowania awaryjnego, system Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, aktywny system ochrony pasażerów, a także Blind Spot Detection ułatwiający zmianę pasa ruchu i powiązany z nim system wspomagający parkowanie.

W ramach wyposażenia dodatkowego są dostępne czujnik monitorujący zmęczenie kierowcy, aktywny tempomat ACC oraz system automatycznego parkowania Park Assist. Opcjonalnie lub w wyższych wersjach będzie można zdecydować się na lepszej klasy systemy multimedialne zapewniające łączność ze światem zewnętrznym. Inne gadżety to przykładowo bezprzewodowa możliwość ładowania smartfona, nawet cztery wejścia USB, czy łatwe łączenie pojazdu z przenośnymi urządzeniami cyfrowymi.

Pełny cennik i specyfikacja poszczególnych wersji nie są jeszcze dostępne.

Cztery silniki

Volkswagen T-Cross w sprzedaży będzie oferowany z czterema turbodoładowanymi silnikami do wyboru: trzema benzynowymi i jednym dieslem. Dwie trzycylindrowe benzynowe jednostki 1.0 z filtrem cząstek stałych mają moc 95 KM i 115 KM. Najmocniejszy jest czterocylindrowy silnik 1.5 TSI osiągający 150 KM. Ofertę uzupełnia czterocylindrowy diesel 1.6 TDI o mocy 95 KM. Wszystkie silniki spełniają najnowszą normę Euro 6d-Temp. Zależnie od rodzaju silnika moment obrotowy jest przenoszony do kół przedniej osi za pośrednictwem pięcio- lub sześciobiegowej mechanicznej skrzyni biegów albo za pomocą 7-biegowej przekładni DSG.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki