W większym skrócie citroen xsara picasso

2009-01-06 15:00

Przestrzeń w mistrzowskim ujęciu.

Magia nazwy

Sukces megane scenic sprawił, że inni europejscy producenci postanowili budować podobne pojazdy. Jako jeden z pierwszych do rywalizacji włączył się Citroen, który w 1999 roku zaprezentował jednobryłowego minivana picasso zbudowanego na bazie kompaktowej xsary. Oprócz oryginalnie wystylizowanego nadwozia chyba najistotniejszym znakiem rozpoznawczym xsary picasso jest przestronne wnętrze, z dwoma rzędami siedzeń. Te z tyłu można złożyć lub w razie potrzeby całkowicie zdemontować. Do dyspozycji pasażerów są liczne praktyczne schowki. Na wyposażeniu znajduje się również składany kontenerek na kółkach, który doskonale sprawdza się podczas zakupów.

Wady pokrewne

Chociaż w raportach niemieckiego TUV-u xsara picasso nie jest osobno opisywana pod względem niezawodności, to z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że minivana picasso dręczą te same typowe przypadłości co xsarę. Należą do nich problemy z elektryką, w tym m.in. z immobilizerem i termowyłącznikami. Zawodzi również pompa wspomagania. Użytkownicy narzekają też na przyspieszone zużycie tarcz hamulcowych, hałasy we wnętrzu i siedzenia, które szybko tracą fabryczną sztywność.

Do dwóch litrów

- Najbardziej popularne wersje silnikowe xsary picasso na naszym rynku to te napędzane czterocylindrowym, szesnastozaworowym motorem benzynowym o pojemności 1,8 l, o mocy 117 KM oraz dwulitrowym, 90-konnym turbodieslem z doskonale już znanej rodziny HDI z innych modeli koncernu PSA, wyposażonym w system bezpośredniego wtrysku paliwa typu Common Rail.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki