Więcej mocy i jazda bokiem! Nowe Audi R8 V10 performance RWD w wersji Coupe i Spyder

2021-10-09 10:06

Jeszcze więcej mocy kierowanej na tylną oś i jeszcze więcej radości z jazdy. Do grona supersamochodów dołącza Audi R8 V10 performance RWD, dostępne w wersji Coupe lub Spyder. Centralnie umieszczony dziesięciocylindrowy widlasty silnik, dostał zastrzyk mocy i teraz rozwija 570 KM. Nowość mająca dokładnie o 30 KM i 10 Nm więcej, wypiera z oferty dotychczasową wersję R8 V10 RWD.

Audi R8 V10 performance RWD to szybki pojazd. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy (3,8 sekundy dla wersji Spyder) i osiąga prędkość maksymalną 329 km/h (327 km/h wersja Spyder). Perłą w koronie nowego R8 jest słynny, wolnossący, 5,2-litrowy silnik V10 FSI o niezrównanym brzmieniu, błyskawicznych reakcjach i niesamowitej żywiołowości. Motor rozwija teraz moc 570 KM i 550 Nm, która za pomocą siedmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic trafia na tylną oś. Podobnie jak we wszystkich modelach R8, nadwozie zbudowane jest z aluminium w oparciu o konstrukcję Audi Space Frame (ASF), a duże elementy wykonane są z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). R8 V10 performance RWD w wersji Coupe waży 1590 kg, a w wersji Spyder 1695 kg.

Jazda w kontrolowanym drifcie

Zawieszenie i dynamika jazdy zostały zestrojone specjalnie z myślą o napędzie na tylne koła. Po włączeniu trybu sportowego w elektronicznym układzie stabilizacji toru jazdy (ESC), zawieszenie i układy bezpieczeństwa pozwalają na kontrolowany drift. Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego zapewnia dobrą interakcję z nawierzchnią drogi. Dynamiczny układ kierowniczy, dostępny po raz pierwszy dla tylnonapędowego R8, zapewnia jeszcze bardziej precyzyjną reakcję i informację zwrotną. Dzięki temu, jazda jest bardziej dynamiczna, a układ kierowniczy bardziej bezpośredni, na przykład na krętych drogach lub podczas skręcania. Zwiększa to również komfort jazdy, ułatwiając kierowanie np. podczas parkowania lub manewrowania. Sportowe zawieszenie RWD jest przystosowane specjalnie do napędu na tylne koła, posiada podwójne wahacze i pasywną blokadę mechanizmu różnicowego. Felgi mają rozmiar 19- lub 20-cali. Opcjonalnie dostępne są opony Cup w rozmiarze 245/30 R20 z przodu i 305/30 R20 z tyłu, które zapewniają dodatkową przyczepność i dynamikę. 18-calowe stalowe tarcze hamulcowe o wysokiej wydajności z falistym wzorem oraz opcjonalne 19-calowe tarcze ceramiczne, dają pewność hamowania.

Wyposażenie zawiera Audi virtual cockpit z 12,3-calowym ekranem. Skórzana kierownica R8 Multifunction plus oferuje w wersji performance cztery przyciski: do obsługi Audi drive select, do uruchamiania silnika, aktywacji trybu Performance i dźwięku silnika oraz do sterowania Audi virtual cockpit. Kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się jazdą w nowych kubełkowych lub sportowych fotelach R8 obitych skórą i Alcantarą. Przed fotelem pasażera mieni się plakietka z emblematem RWD. Pakiet stylistyczny "R8 performance" zawiera tapicerkę z Alcantary, kontrastowe przeszyci w kolorze Mercato Blue i ozdobne wstawki z włókna węglowego. Audi R8 V10 performance RWD będzie można zamawiać w salonach dealerskich pod koniec października.

QUIZ. Sprawdź, ile wiesz o marce Audi

Pytanie 1 z 18
Firma Audi została założona:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki