Włoskie piękno. Alfa Romeo Giulia i Stelvio w nowej serii „6C Villa d'Este"

2021-09-09 8:52

Alfa Romeo Giulia i Alfa Romeo Stelvio zyskały nowe wersje wyposażenia „6C Villa d'Este". Ta seria specjalna otrzymała ekskluzywne elementy, które nawiązują do kultowego modelu 6C 2500 SS „Villa d'Este" z 1949 roku. Auta wyróżniają się m.in. trójwarstwowym lakierem w czerwonym kolorze Etna, jaki nosił historyczny pojazd.

Nowa limitowana seria powraca kolorystyką i akcentami stylistycznymi do elegancji modelu 6C 2500 SS Coupe produkowanego przez Alfę Romeo w latach 40. XX wieku, autentycznego arcydzieła sztuki motoryzacyjnej ubiegłego wieku. W 1949 roku, podczas Concorso d'Eleganza di Villa d'Este, samochód ten zdobył „Grand Prix Referendum", nagrodę przyznawaną bezpośrednio przez publiczność, dzięki czemu na zawsze stał się synonimem tego wydarzenia.

Seria „6C Villa d'Este" została wyposażona w najlepsze rozwiązania techniczne Alfy Romeo, które zapewniają przyjemność i komfort jazdy zarówno kierowcy, jak i pasażerom. W polskiej ofercie auta pojawią się z silnikiem benzynowym 2.0 turbo o mocy 200 KM z tylnym napędem (Giulia) oraz 2.0 turbo o mocy 280 KM z napędem na cztery koła AWD (Stelvio). Silniki te są zestawione z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. W standardzie oferowane są aluminiowe łopatki/ manetki przy kierownicy służące do zmiany biegów przekładni automatycznej. 

Oprócz lakieru Etna, serię specjalną wyróżniają: chromowane ramki szyb bocznych oraz 5-otworowe, lekkie, 21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w modelu Stelvio i 19-calowe w modelu Giulia. We wnętrzu montowane są elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele pokryte beżową wysokiej jakości skórą włoską, z wyhaftowanym logo „6C Villa d'Este" na przednich zagłówkach. Deska rozdzielcza również pokryta jest miękką skórą i również jest ozdobiona logo limitowanej edycji. Nowe modele są wyposażone także w systemy autonomicznej jazdy ADAS 2, kamerę cofania z dynamiczną siatką, przednie i tylne czujniki parkowania, bezprzewodową ładowarkę i automatycznie otwieraną klapę bagażnika.

Historyczna 6C 2500 SS „Villa d’Este” była jednym z ostatnich modeli Alfa Romeo zbudowanych z ramą nośną oddzielną od nadwozia. Wyprodukowano go w zaledwie 36 egzemplarzach, z których każdy był naprawdę wyjątkowy, zgodnie z życzeniami Klientów i inspiracją pracowni stylistycznej. Idealny przykład włoskiego know-how, niepowtarzalnego kunsztu wykonania i dbałości o szczegóły, które ciągle wyróżniają modele Alfy Romeo reprezentujące wyrafinowanie i niepowtarzalny styl Made in Italy.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki