Audi RS 6 Avant, BMW M5 Competition, Mercedes-AMG E 63 S

i

Autor: YouTube/CarWow Audi RS 6 Avant, BMW M5 Competition, Mercedes-AMG E 63 S

Które niemieckie premium jest NAJSZYBSZE? Pojedynek luksusowych mocarzy rozstrzygnął WSZYSTKO!

2021-02-23 12:00

Niemieckie marki klasy premium od lat toczą miedzy sobą batalię. Rywalizacja ma miejsce w każdym segmencie, począwszy od miejskich aut kompaktowych, aż po kosmicznie luksusowe limuzyny. Nie ulega jednak wątpliwości, że dla marek mocno związanych z wyścigami i motorsportem, najważniejszą klasą są samochody sportowe. W ostatnim czasie każdy z tzw. "świętej trójcy" wprowadził na rynek coś nowego, ale nikt nie był w stanie sprawdzić, które wyczynowe premium jest najszybsze. Teraz odpowiedź znają już wszyscy!

Audi, Mercedes i BMW - niemiecka święta trójca, która od pokoleń walczy w segmencie premium. Rywalizacja ma miejsce w każdym segmencie, zaczynając od miejskich kompaktów, przez wielozadaniowe SUV-y, aż po nieziemsko wygodne i zaawansowane limuzyny. Czy można jednogłośnie wybrać najlepszą markę? Tę dyskusję pozostawimy fanom wszystkich trzech marek. Jedno jest pewne, wyścig na prostej to najlepszy sposób, by rozwiązać ten spór. Choć warunki były kiepskie, panowie z CarWow nie darowali sobie tej niepowtarzalnej okazji, aby sprawdzić, która sportowa limuzyna jest najszybsza. Werdykt? Zobaczcie sami!

Wyścig niemieckich mocarzy

Spotkanie na szczycie

Do walki o tytuł najszybszej luksusowej limuzyny stanęło Audi RS 6 Avant, BMW M5 Competition i Mercedes-AMG E 63 S. Nie jest to żadną tajemnicą, że to najmocniejsze niemieckie wozy z segmentu E, jakie możemy spotkać na drodze.

Audi RS 6 Avant (C8)

Praktyczne i potwornie szybkie kombi spod znaku czterech pierścieni napędza 4-litrowe V8 o mocy 600 KM i 800 Nm. Audi RS 6 Avant w połączeniu z napędem quattro sprint od 0 do 100 km/h według danych technicznych producenta zajmuje 3,6 sekundy.

BMW M5 Competition (F90)

Sedan z Bawarii również napędza benzynowy motor V8, jednak w tym wydaniu pojemność skokowa wynosi 4,4-litra. BMW M5 z pakietem Competition oferuje 625 KM i 750 Nm, co z napędem xDrive pozwala na przyspieszenie do "setki" w 3,3 sekundy.

Mercedes-AMG E 63 S (W213)

Na samym końcu jest Mercedes-AMG E 63 S z mocarnym V8 o pojemności 4-litrów, które wyciska z siebie 612 KM i 850 Nm. Inteligentny napęd 4MATIC+ potrafi wystrzelić tego sedana do 100 km/h w 3,4 sekundy.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki