Zelektryfikowany Peugeot 508 i 508 SW. Nawet do 54 kilometrów na prądzie

2019-09-05 15:02 Jan Guss-Gasiński

Nowy Peugeot 508 i 508 SW został zelektryfikowany. Taki zabieg ma przyciągnąć więcej potencjalnych klientów. Francuski producent ma ku temu wiele argumentów, jednak największym z nich jest możliwość przejechania bezemisyjnie do nawet 54 kilometrów. Poza tym, nowa francuska hybryda na tle konkurencji wytwarza najmniej dwutlenku węgla na sto kilometrów. Czym wyróżnia się Peugeot 508 HYBRID?

Za napęd nowej hybrydy typu plug-in w ofercie francuskiej marki odpowiada jednostka benzynowa 1.6 PureTech, generująca 180 KM (132 kW), którą wspiera silnik elektryczny o mocy 110 KM (80 kW). W świecie pojazdów hybrydowych moc skaluje się nieco inaczej, dlatego łączna moc obu silników w hybrydowym 508 i 508 SW wynosi dokładnie 225 KM (165 kW).

Sprawdź: TEST, OPINIA - Peugeot 508 GT 1.6 Turbo 225 KM EAT8: Francja elegancja

Jest to dokładnie tyle samo mocy, ile generuje mocna jednostka 1.6 Turbo w gamie producenta. Połączenie nieco słabszej jednostki z wydajnym silnikiem elektrycznym, pozwoliło francuskim inżynierom na osiągnięcie najlepszego wyniku pod względem emisji spalin - 29g dwutlenku węgla/100 km (według normy WLTP). Jest to na ten moment rekordowy wynik w segmencie samochodów hybrydowych.

Peugeot 508 HYBRID
Autor: Peugeot Peugeot 508 HYBRID

Baterie zastosowane w nowym 508 i 508 SW HYBRID mają 11,8 kWh pojemności, co według deklaracji producenta, ma pozwolić wersji sedan na pokonanie do 54 kilometrów, a wersji kombi na pokonanie do 52 kilometrów. Naładowanie akumulatorów przy użyciu stacji Wallbox (32A) ma potrwać nie dłużej niż 1 godzinę i 45 minut.

Zobacz: TEST Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130 S&S Allure: kombi nie musi być nudne

Obecność baterii ma swoje plusy, ale również minusy, które swoje odzwierciedlenie najczęściej widzimy w bagażnikach hybrydowych aut. W tym wypadku dzięki platformie EMP2 (Efficent Modular Platform), na której zbudowano nowe 508, akumulatory zostały schowane w podwoziu, co oznacza, że pojemność bagażnika w obu wariantach nie uległa zmianie: Sedan (487 litrów), Station Wagon (530 litrów).

Nowy Peugeot 508 HYBRID będzie dostępny w wersjach wyposażenia Allure oraz Allure Business, GT Line i GT. Sprzedaż pierwszych egzemplarzy ruszy we Francji na początku 2020 roku, natomiast na polską ofertę przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Najnowsze