Najbezpieczniejsze auta 2017 r. według IIHS

i

Autor: IIHS Subaru WRX - Najbezpieczniejsze auta 2017 r. według IIHS

Zobacz najbezpieczniejsze auta 2017 roku

2017-12-12 14:48

Jednym z ważniejszych aspektów nowych samochodów jest bezpieczeństwo. Poszczególni producenci stale ścigają się o miano twórców najbezpieczniejszych aut w swojej klasie. IIHS opublikowało ranking najlepiej ochraniajacych ludzkie życie aut z 2017 roku.

IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) to niezależna organizacja prowadząca wnikliwe testy bezpieczeństwa, włącznie z testami zderzeniowymi. Jej zadaniem jest sprawdzanie poziomu bezpieczeństwa a także promowanie bezpiecznej jazdy. Agencja co roku tworzy zestawienie modeli, które najlepiej przeszły wszystkie testy drogowe i zderzeniowe. Każde auto poddawane jest dokładnym badaniom, a po crash testach wrak jest precyzyjnie kontrolowany.

Jednym z kryteriów jest pozytywne przejście testu obrysowego. Podczas tej próby samochód uderza w przeszkodę stanowiącą 25% szerokości frontu auta. Inna próba to test wytrzymałości dachu i badanie skuteczności reflektorów w warunkach rzeczywistych. Są to próby, których nie sprawdza się w testach Euro NCAP. Coraz więcej aut dysponuje systemami mającymi zapobiegać lub minimalizować skutki kolizji, i te układy także są poddawane testom.

Poniżej prezentujemy najbezpieczniejsze modele produkowane w 2017 roku, które są sprzedawane w Europie, lub mają tu swoje odpowiedniki. Pojazdy te zasłużyły na najwyższą notę Top Safety Pick+.

Małe samochody

Subaru Impreza

- obrysowy test zderzeniowy: 4/4
- obrysowy test zderzeniowy po stronie pasażera: 4/4
- klasyczny test zderzeniowy: 4/4
- boczny test zderzeniowy: 4/4
- wytrzymałość dachu: 4/4
- zapobieganie zderzeniom: 6/6
- oświetlenie: 4/4 (LED)

Subaru WRX

- obrysowy test zderzeniowy: 4/4
- obrysowy test zderzeniowy po stronie pasażera: 4/4
- klasyczny test zderzeniowy: 4/4
- boczny test zderzeniowy: 4/4
- wytrzymałość dachu: 4/4
- zapobieganie zderzeniom: 6/6
- oświetlenie: 4/4 (LED)

Samochody średniej wielkości

Subaru Outback

- obrysowy test zderzeniowy: 4/4
- obrysowy test zderzeniowy po stronie pasażera: 4/4
- klasyczny test zderzeniowy: 4/4
- boczny test zderzeniowy: 4/4
- wytrzymałość dachu: 4/4
- zapobieganie zderzeniom: 6/6
- oświetlenie: 4/4 (LED)

Duże luksusowe samochody

BMW serii 5

- obrysowy test zderzeniowy: 4/4
- klasyczny test zderzeniowy: 4/4
- boczny test zderzeniowy: 4/4
- wytrzymałość dachu: 4/4
- zapobieganie zderzeniom: 6/6
- oświetlenie: 4/4 (LED)

Mercedes Klasy E

- obrysowy test zderzeniowy: 4/4
- klasyczny test zderzeniowy: 4/4
- boczny test zderzeniowy: 4/4
- wytrzymałość dachu: 4/4
- zapobieganie zderzeniom: 6/6
- oświetlenie: 4/4 (LED)

SUV-y średniej wielkości

Hyundai Santa Fe (w Europie Grand Santa Fe)

- obrysowy test zderzeniowy: 4/4
- obrysowy test zderzeniowy po stronie pasażera: 3/4
- klasyczny test zderzeniowy: 4/4
- boczny test zderzeniowy: 4/4
- wytrzymałość dachu: 4/4
- zapobieganie zderzeniom: 6/6
- oświetlenie: 4/4 (światła halogenowe projektorowe)

Hyundai Santa Fe Sport (w Europie Santa Fe)

- obrysowy test zderzeniowy: 4/4
- obrysowy test zderzeniowy po stronie pasażera: 3/4
- klasyczny test zderzeniowy: 4/4
- boczny test zderzeniowy: 4/4
- wytrzymałość dachu: 4/4
- zapobieganie zderzeniom: 6/6
- oświetlenie: 4/4 (światła halogenowe projektorowe)

W zestawieniu może dziwić tak mała liczba aut. Spodziewaliście się konkretnych marek, których zabrakło wśród czołówki jesli chodzi o bezpieczeństwo? Lista aut, które otrzymały nagrodę Top Safety Pick jest znacznie bardziej rozbudowana. Znalazły się na niej auta, które mimo że oferują ponadprzeciętnie wysoki poziom bezpieczeństwa, to nie spełniły wszystkich wymogów stawianych przez IIHS. Poniższa lista to zestawienie tych pojazdów z uwzględnieniem dlaczego nie uzyskały maksymalnej oceny.

Samochody małe

Hyundai Ioniq (oświetlenie)
Mazda 3 (oświetlenie)
Subaru XV (oświetlenie)
Toyota Prius (oświetlenie)

Samochody średniej wielkości

Kia Optima (mocowanie fotelików)

Luksusowe samochody średniej wielkości

Alfa Romeo Giulia (mocowanie fotelików)
Audi A3 (mocowanie fotelików, oświetlenie)
Audi A4 (oświetlenie)
BMW serii 3 (mocowanie fotelików, oświetlenie)
Lexus IS (oświetlenie)
Volvo S60 / V60 (mocowanie fotelików, oświetlenie)

Małe SUV-y

Honda CR-V (mocowanie fotelików, oświetlenie)
Hyundai Tucson (mocowanie fotelików, oświetlenie)
Kia Sportage (mocowanie fotelików, oświetlenie)
Mazda CX-3 (mocowanie fotelików, oświetlenie)
Mazda CX-5 (mocowanie fotelików, oświetlenie)
Mitsubishi Outlander (mocowanie fotelików, oświetlenie)
Subaru Forester (mocowanie fotelików, oświetlenie, obrysowy test zderzeniowy po stronie pasażera)
Toyota RAV-4 (oświetlenie, obrysowy test zderzeniowy po stronie pasażera)

Średnie SUV-y

Kia Sorento (mocowanie fotelików, oświetlenie)

Średnie luksusowe SUV-y

Volvo XC60 (mocowanie fotelików, oświetlenie)

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Małe samochody

 

Subaru Impreza

- obrysowy test zderzeniowy: 4/4

- obrysowy test zderzeniowy po stronie pasażera: 4/4

- klasyczny test zderzeniowy: 4/4

- boczny test zderzeniowy: 4/4

- wytrzymałość dachu: 4/4

- zapobieganie zderzeniom: 6/6

- oświetlenie: 4/4 (LED)

 

Subaru WRX

- obrysowy test zderzeniowy: 4/4

- obrysowy test zderzeniowy po stronie pasażera: 4/4

- klasyczny test zderzeniowy: 4/4

- boczny test zderzeniowy: 4/4

- wytrzymałość dachu: 4/4

- zapobieganie zderzeniom: 6/6

- oświetlenie: 4/4 (LED)

 

Samochody średniej wielkości

 

Subaru Outback

- obrysowy test zderzeniowy: 4/4

- obrysowy test zderzeniowy po stronie pasażera: 4/4

- klasyczny test zderzeniowy: 4/4

- boczny test zderzeniowy: 4/4

- wytrzymałość dachu: 4/4

- zapobieganie zderzeniom: 6/6

- oświetlenie: 4/4 (LED)

 

Duże luksusowe samochody

 

BMW serii 5

- obrysowy test zderzeniowy: 4/4

- klasyczny test zderzeniowy: 4/4

- boczny test zderzeniowy: 4/4

- wytrzymałość dachu: 4/4

- zapobieganie zderzeniom: 6/6

- oświetlenie: 4/4 (LED)

 

Mercedes Klasy E

- obrysowy test zderzeniowy: 4/4

- klasyczny test zderzeniowy: 4/4

- boczny test zderzeniowy: 4/4

- wytrzymałość dachu: 4/4

- zapobieganie zderzeniom: 6/6

- oświetlenie: 4/4 (LED)

 

SUV-y średniej wielkości

 

Hyundai Santa Fe (w Europie Grand Santa Fe)

- obrysowy test zderzeniowy: 4/4

- obrysowy test zderzeniowy po stronie pasażera: 3/4

- klasyczny test zderzeniowy: 4/4

- boczny test zderzeniowy: 4/4

- wytrzymałość dachu: 4/4

- zapobieganie zderzeniom: 6/6

- oświetlenie: 4/4 (światła halogenowe projektorowe)

 

Hyundai Santa Fe Sport (w Europie Santa Fe)

- obrysowy test zderzeniowy: 4/4

- obrysowy test zderzeniowy po stronie pasażera: 3/4

- klasyczny test zderzeniowy: 4/4

- boczny test zderzeniowy: 4/4

- wytrzymałość dachu: 4/4

- zapobieganie zderzeniom: 6/6

- oświetlenie: 4/4 (światła halogenowe projektorowe)

 

Obszerniejsza jest lista Top Safety Pick, czyli tych samochodów, które co prawda oferują ponadprzeciętny poziom bezpieczeństwa, ale nie sprostały wymogom IIHS-u we wszystkich kategoriach.

 

Samochody małe

Hyundai Ioniq (oświetlenie)

Mazda 3 (oświetlenie)

Subaru XV (oświetlenie)

Toyota Prius (oświetlenie)

Samochody średniej wielkości

 

Kia Optima (mocowanie fotelików)

Luksusowe samochody średniej wielkości

 

Alfa Romeo Giulia (mocowanie fotelików)

Audi A3 (mocowanie fotelików, oświetlenie)

Audi A4 (oświetlenie)

BMW serii 3 (mocowanie fotelików, oświetlenie)

Lexus IS (oświetlenie)

Volvo S60 / V60 (mocowanie fotelików, oświetlenie)

Małe SUV-y

 

Honda CR-V (mocowanie fotelików, oświetlenie)

Hyundai Tucson (mocowanie fotelików, oświetlenie)

Kia Sportage (mocowanie fotelików, oświetlenie)

Mazda CX-3 (mocowanie fotelików, oświetlenie)

Mazda CX-5 (mocowanie fotelików, oświetlenie)

Mitsubishi Outlander (mocowanie fotelików, oświetlenie)

Subaru Forester (mocowanie fotelików, oświetlenie, obrysowy test zderzeniowy po stronie pasażera)

Toyota RAV-4 (oświetlenie, obrysowy test zderzeniowy po stronie pasażera)

Średnie SUV-y

 

Kia Sorento (mocowanie fotelików, oświetlenie)

Średnie luksusowe SUV-y

 

Volvo XC60 (mocowanie fotelików, oświetlenie)

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki