Chevrolet Orlando 1.8 - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2012-08-10 3:00

Orlando okazuje się lepszy niż mogłoby się wydawać. Auto utrzymując atrakcyjną cenę nie zostało ogołocone z tego, co niezbędne. Minivan nawet w najtańszym modelu wspomaga kierowcę podczas jazdy różnymi systemami i posiada pakiet 6 poduszek powietrznych. Testy zderzeniowe mówią same za siebie - 5 gwiazdek instytutu Euro NCAP plasuje Chevroleta wśród bardzo bezpiecznych samochodów. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to opis systemów i zestawienie cen oferowanego w salonach samochodu. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Chevrolet Orlando - BEZPIECZEŃSTWO

Kompaktowy minivan został stworzony z myślą o bezpieczeństwie. Karoseria została wzmocniona konstrukcjami podwójnie pochłaniającymi siły uderzenia. Orlando seryjnie oferuje 6 poduszek powietrznych. Są to przednie Air Bagi dla kierowcy i pasażera, a także poduszki boczne i kurtynowe.

Pasy bezpieczeństwa z przodu posiadają regulowane na wysokość trzypunktowe pasy z pirotechnicznymi napinaczami. Fotele przednie otrzymały czujniki obecności na miejscach siedzących (zapięcie pasów przedniego przedziału jest wymuszane, ich brak skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem brzęczka). Pasy tylnego przedziału także są trzypunktowe. W dbałości o najmłodszych, tylne drzwi otrzymały blokadę przed otwarciem, a fotele wyposażono w podwójny system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych. Wszystkie miejsca siedzące mają zagłówki.

>>> Chevrolet Orlando 1.8 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Kierowca dodatkowo ma w asyście spory pakiet elektronicznych systemów wspomagających hamowanie i układów kontroli nad pojazdem. Chevrolet podstawowo w aucie montuje: układ stabilizacji toru jazdy (ESC), system kontroli trakcji z wyłącznikiem (TCS), system wspomagania nagłego hamowania (HBA), czy czterokanałowy system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z asystentem hamowania.

ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ

O bezpieczeństwo przed złodziejami dba seryjnie montowany immobilizer oraz zdalnie sterowany centralny zamek, który steruje się tradycyjnie z kluczyka, typu scyzoryk. Drzwi posiadają automatykę ryglowania (przycisk w desce rozdzielczej odpowiedzialny za zamykanie) z funkcją bezpieczeństwa - w momencie wypadku zamki odblokują się samoczynnie, by ułatwić działanie służbom ratunkowym. Nabywca dostaje także w standardzie alarm antywłamaniowy.

Wersje LT i LTZ posiadają dodatkowego Asystenta Parkowania. Inteligentny system ułatwiający parkowanie w postaci czujników umieszczonych w tylnym zderzaku, chroni samochód przed uszkodzeniami. Najbogatszy poziom LTZ ma jeszcze czujniki deszczu.

Chevrolet Orlando - OŚWIETLENIE

Wielkie przednie reflektory oświetlają drogę bez zarzutów. Zostały zintegrowane z kierunkowskazami i we wszystkich wersjach posiadają na wyposażeniu standardowym światła z funkcją Follow Me Home. W najbogatszej opcji LTZ jest jeszcze automatyka włączania świateł po zmroku. Opcja z ksenonowymi reflektorami niestety nie występuje w ogóle na liście opcji. Wkomponowanych w zderzak przedni lamp przeciwmgłowych nie znajdziemy tylko w najtańszej wersji LS.

>>> Chevrolet Orlando 1.8 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Klosze lamp tylnych wcinające się w klapę bagażnika, również dobrze świecą, i ładnie prezentują się po zmroku. Trzecie światło STOP jest montowane seryjnie. Masywny zderzak dostał umieszczone pod klapą dwa czerwone światełka odblaskowe oraz wkomponowaną po środku lampę cofania i przeciwmgłową.

Chevrolet Orlando - GWARANCJA

Każdy Chevrolet objęty jest 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów. 3-letnia gwarancja obejmuje już natomiast ograniczenie przebiegu do 100 000 km. Perforacja korozyjna nadwozia obejmuje 6 lat gwarancji. Istnieje również możliwość skorzystania z usługi Chevrolet Euro Service na okres 36 miesięcy, poczynając od daty rejestracji - usługa zawiera w tym: bezpłatną całodobową pomoc drogową, darmowe holowanie do najbliższego autoryzowanego serwisu oraz, w niektórych przypadkach, zapewnienie transportu zastępczego.

>>> Chevrolet Orlando 1.8 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Co ważne, nabywając i montując instalację u autoryzowanego dystrybutora Chevroleta, warunki gwarancji nie ulegają zmianie, a producent instalacji LPG dodatkowo udziela na nią 2-letniej gwarancji bez limitu przebiegu, lub 3-letniej gwarancji do 100 000 km przebiegu (warunek systematycznych przeglądów co 15 tys. km).

Chevrolet Orlando - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Wzmocniona klatka bezpieczeństwa w Orlando absorbująca energię uderzenia, ogranicza negatywne skutki kolizji. Testy zderzeniowe będące głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie aut, wykazały, że nadwozie bardzo dobrze radzi sobie z ochroną pasażerów w skrajnych przypadkach. W przeprowadzonych testach instytutu badań Euro NCAP, bezpieczeństwo podróżujących osób zostało ocenione na pięć gwiazdek.

Chevrolet Orlando - CENA

Auto w polskich salonach dostępne jest w czterech wersjach wyposażenia: LS, LT, LT+ oraz LTZ. Najtańsze Orlando z silnikiem benzynowym 1.8 litra, kosztuje 59 900 zł. Najtańszy turbodiesel w wersji 130 KM to wydatek 72 490 zł.

>>> Chevrolet Orlando 1.8 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl, Chevrolet Orlando 1.8 16V 141 KM, to najbogatsza wersja wyposażenia LTZ. Za taki model trzeba w salonie zapłacić 75 240 zł.

Silnik LS LT LT+ LTZ
1.8 16V 141 KM 59 900 zł 67 740 zł 72 240 zł 75 240 zł
1.8 16V 141 KM (automat)
- - 77 240 zł 80 240 zł
2.0 Diesel 16V 130 KM 72 490 zł 76 740 zł 81 240 zł -
2.0 Diesel 16V 163 KM - - 83 240 zł 86 240 zł
2.0 Diesel 16V 163 KM (automat) - - 88 240 zł 91 240 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Chevroleta Orlando.

WIDEO - zobacz wnętrze Chevroleta Orlando:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki