Fiat 500 – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-12-09 14:27

Fiat 500 - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Fiat 500 za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA FIAT 500 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Fiat 500, ranking niezawodności, ZDJĘCIA FIAT 500 - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie FIAT 500 tylko na Superauto24.pl.

Fiat 500 – WSTĘP

Pierwsza wersja Fiata 500 produkowana była w latach 1957-1976. Wówczas na ulicach włoskich miast pojawiły się pierwsze pięćsetki. Małe autko, które pomyślane było jako tani środek transportu dla mas,  produkowane było prawie 20 lat, aż do 1976 roku. Sukces, jaki m.in. dzięki cenie i liczbie sprzedanych egzemplarzy (ok. 4 mln aut) odniosła na rynku pierwsza wersja, skłonił szefów Fiata do podjęcia decyzji o reaktywacji modelu 500. Dziś pierwsze 500-ki traktowane są już jak auta kultowe, podobnie jak np. VW garbus.

>>> Fiat 500 POP 2011 – CENA od 35 tys. zł

Starsze modele:

>>> Fiat 500 2009 – CENA od 25 tys. zł

>>> Fiat 500 2008 – CENA od 22 tys. zł

Fiat 500 Nuova, czyli aktualna wersja modelu, pojawił się na rynku w 2007 roku. Nowy model jest niemalże kopią pierwszej wersji i wpisuje się w pomysł retro designu, czego przykładem jest też np. VW New Beetle. Auto otrzymało m.in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2008. Produkcja 500-ki zlokalizowana jest w Polsce w fabryce Fiata w Tychach. W Polsce Fiat 500 w wersji Lounge z silnikiem wysokoprężnym 1.3 Multijet 95 KM z systemem start/stop kosztuje 54 tys. zł. Podstawowa wersja POP z silnikiem benzynowym 1.2 69 KM kosztuje 35 tys. zł.

Fiat 500 – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl więcej jest pozytywnych opinii o Fiacie 500, niż negatywnych:

> sheep: Świetne auto do miasta dla kobiety. Jeżdżę sama, z dzieckiem. Idealne jako drugi samochód dla rodziny. Wygodne, estetyczne, wszędzie się wciśnie, i naprawdę w bagażniku mieszczą mi się nawet duże zakupy typu paleta mleka, paleta wody. Czuję się w mojej 500 naprawdę komfortowo. Z klimatyzacją pali w mieście w korkach 7,6L/100. Jestem bardzo zadowolona z zakupu. Poza tym 500 jest naprawdę śliczna. Polecam!

> Andrzej: fiatem w porównaniu z innymi domownikami jeżdżę sporadycznie ale tym bardziej różnica między nim a smartem pogrążą do w strefie taczkopodobnych pojazdów. Porównanie do volvo nie jest ok. nie da się porównać. Super stylistyka fiata całkowicie nie idzie w parze z jego mechaniką. Piękno nie jest praktyczne.

> Kasia: Piękne, małe, zgrabne, zwracające uwagę auto dla kobiety. Miło widzieć uśmiech kierowcy 500 jadącej naprzeciwko. :) Pełne zazdrości spojrzenia innych kierowców i przechodniów - bezcenne.

> saabb: Samochodzik idealny do miasta jako 2 auto w domu. Cieszy oko, miło się prowadzi i jest fajniusi. Nie ma się do czego przyczepić.

> robkrasz: Nowoczesne, piękne i lekko nostalgiczne autko. Całe "smaczki" na zewnątrz: chromowane klamki drzwi, chromowany uchwyt do otwierania bagażnika - cudo, "wąsy" na przednim pasie, układ kloszy lamp przednich.... Bajery. Całe smaczki wewnątrz: kierownica, w której można się zakochać (trzeba myć często ręce!), zegar centralny - finezja - z trzema koncentrycznie umieszczonymi "zegarami", stylizacja cyfr na zegarach, układ wylotów powietrza, przycisków, cała deska rozdzielcza w kolorze perłowej karoserii... No i do tego ta czerwona skóra.

Fiat 500 - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Fiat 500 – OPINIE DZIENNIKARZY

Maciej Ziemek / Auto Motor i Sport: O przynależności „500" do świata prawdziwych automobili świadczą solidne, chromowane klamki i duże lusterka. Jedne i drugie prezentują się stylowo i są praktyczne w użyciu. Chociaż fotele fiatowskiego malucha nie są obszerne, siedzi się na nich dość wygodnie. Wprawdzie długość siedziska czy zakres regulacji zagłówków przednich foteli zaprojektowano z myślą o osobach co najwyżej średniej postury, ale za to na brak bocznego podparcia narzekać nie można. Nie bez powodu Fiat nazywa fotele „pięćsetki" sportowymi. Przestronność Fiata 500, oceniana z perspektywy przednich foteli, jest prawie bez zarzutu. Nadwozie - szersze o 4 cm niż w Pandzie, mimo że niższe o 9 cm - pozwala czuć się swobodnie nawet wysokim pasażerom. Ścisku nie ma ani na wysokości ramion, ani nad głową.

Seryjnie regulowana na wysokość kolumna kierownicy umożliwia ustawienie kierownicy w bezpiecznej odległości od kolan. Niestety, umieszczona wysoko i rozbudowana konsola środkowa z dźwignią zmiany biegów dotkliwie ogranicza przestrzeń dla nóg. Takie rozwiązanie, rodem z Pandy, ma jednak sporo zalet. Po pierwsze, dźwignia zmiany biegów znajduje się bardzo blisko kierownicy i przy każdej zmianie przełożeń niemal sama pcha się w rękę. Po drugie, na konsoli między fotelami zyskuje się łatwo dostępne dla kierowcy i pasażera miejsce z uchwytami na butelki z napojami czy na odłożenie telefonu komórkowego lub odtwarzacza plików MP3, jeśli „500" zaopatrzy się w port USB.

Fiat 500 - TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 6, 4 lutego 2008 r.) testował Fiata 500 w wersji Lounge z 75-konnym silnikiem wysokoprężnym:

W opinii testujących, świat oszalał na punkcie małego Fiata, który stylistyką nadwozia i designem wnętrza nawiązuje do kultowej "pięćsetki" produkowanej w latach 50. XX wieku. Fakt ten potwierdzają nie tylko pełne zachwytu miny przechodniów, ale również kolejne nagrody zdobyte w konkursach oraz zaskakująco duża liczba chętnych na zakup tego modelu.

Według AŚ, włoski producent nie ukrywa, że bazą techniczną do budowy "pięćsetki" była Panda. I nie ma się czemu dziwić, wszak model ten należy do udanych, zarówno pod względem konstrukcji, jak i niezawodności. Dlatego nikogo nie zaskakuje, że niektóre elementy wydają się znajome. Dźwignie kierunkowskazów i wycieraczek, wyświetlacz radia, ograniczająca swobodę kolan konsola z wbudowaną dźwignią zmiany biegów i przyciskami sterowników szyb - to bliźniacze detale wnętrza. Atmosfera w Fiacie 500 jest jednak zgoła inna. Lakierowana w kolorze nadwozia deska rozdzielcza, stylowe zegary, staromodna tapicerka siedzeń - wszystko to nadaje małemu autku "kultowość". Bez wątpienia "pięćsetka" ma lepsze materiały i jest bardziej dopracowana, zwłaszcza jeśli chodzi o detale. - Tego auta nie należy oceniać w typowych dla testu kategoriach, gdyż w większości z nich przegra z praktyczniejszą Pandą. A przecież nie są to konkurenci. Dlatego też podziwiajmy "pięćsetkę" za oryginalną stylistykę i życzmy jej, by stała się kultowym autem – pisze red. Janusz Borkowski.

Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM – DANE TECHNICZNE

 Fiat 500 Lounge   DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                               3,546/1,627/1,488
 Rozstaw osi (metry)  2,300
 Masa własna (tony)  0,865
 Pojemność bagażnika (litry)  185
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  35
 SILNIK  Multijet
 Paliwo  olej napędowy
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  74 / 95 (4000 obr./min)                                                
 Moment obrotowy (Nm)  200 (1500 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  180
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  10,7
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  5,0
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  3,3
 Cykl mieszany (litry/100 km)  3,9
 CENA  
 grudzień 2011  54 000 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  3000 zł
 Nawigacja (zł)  934 zł
 Skórzana tapicerka  4000 zł

Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Fiat 500 z silnikiem wysokoprężnym 1.3 Multijet o mocy 95 KM spala: 5,0litra/100 km w cyklu miejskim, 3,3 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 3,9 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Fiat 500 (2011) – CENA

W Polsce Fiat 500 w wersji Lounge z silnikiem wysokoprężnym 1.3 Multijet 95 KM z systemem start/stop kosztuje 54 tys. zł. Podstawowa wersja POP z silnikiem benzynowym 1.2 69 KM kosztuje 35 tys. zł.

Fiat 500 - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Fiat 500 2011 r. – cena od 35 tys. zł

>>> Fiat 500 2009 r. – cena od 28 tys. zł

>>> Fiat 500 2008 r. – cena od 21 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki