Ford Focus III 1.0 EcoBoost - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2012-11-09 2:30

Nowy Ford Focus III w przeprowadzonych testach zderzeniowych Euro NCAP otrzymał 5 gwiazdek. Na seryjnym wyposażeniu klient dostaje już 6 poduszek powietrznych i bogaty pakiet elektronicznych systemów wspomagających jazdę i hamowanie. Inne opcjonalne ciekawe bajery umilające podróż niestety dużo kosztują, podobnie jak sam samochód, który w ubogiej bazowej odmianie wyceniono na 57 600 zł. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to zestawienie cen oferowanego w salonach Focusa. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Ford Focus III - BEZPIECZEŃSTWO

Trzecia generacja Focusa oferuje podstawowo 6 poduszek powietrznych (airbagi kierowcy i pasażera, boczne poduszki chroniące głowy i klatki piersiowe oraz kurtyny powietrzne rozciągające się wzdłuż linii okien. W aucie zastosowano trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Dla przednich foteli pasy dodatkowo mają napinacze pirotechniczne z ograniczeniem siły napięcia. Czujniki z sygnalizacją niezapiętych pasów, przypominającą brzęczkiem o ich zapięciu, zastosowano na przednich fotelach kierowcy i pasażera. Siedzenia tylnej kanapy wyposażono w trzy seryjne zagłówki o regulowanej wysokości oraz system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych. Auto sygnalizuje także dźwiękiem oraz obrazkiem na wyświetlaczu komputera pozostawienie niezamkniętych drzwi.

>>> Ford Focus III 1.0 EcoBoost - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Ford w dbałości o bezpieczeństwo i wyśmienite prowadzenie montuje we wszystkich Focusach zaawansowane systemy. Kierowca podstawowo otrzymuje następujący pakiet wspomagającej elektroniki: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z EBD (inteligentny system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), TA (układ kontroli trakcji) i EBA (system wspomagania awaryjnego hamowania). Opcją jest natomiast ACS (system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach), który w wersjach TREND i TREND SPORT kosztuje 1 600 zł, a w TITANIUM 800 zł. DDS (układ monitorowania ciśnienia w ogumieniu) to wydatek 200 zł.

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Każdy Focus podstawowo ma montowany fabryczny centralny zamek sterowany pilotem oraz przycisk automatycznego ryglowania drzwi wewnątrz kabiny. Autoalarm obwodowy i pojemnościowy to pozycja w katalogu opcji za cenę 1 650 zł. Do najbogatszej wersji TITANIUM można dokupić za kwotę 2 900 zł system centralnego zamka z elektrycznym kluczykiem Ford KeyFree (potoczny inteligentny kluczyk, zwalniający zamki auta po zbliżeniu się do drzwi), z przyciskiem rozrusznika Ford Power.

>>> Ford Focus III 1.0 EcoBoost - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Standardowo w Focusie nie znajdziemy żadnych czujników. Jeżeli pożądamy bajerów ułatwiających jazdę, trzeba zajrzeć do listy opcji dodatkowych. Radary parkowania z tyłu to koszt 1 100 zł, lub element jednego z pakietów. Czujniki parkowania w obu zderzakach to wyższy koszt 1 800 zł. System BLIS (monitorowanie martwego pola widzenia w lusterkach, w skład którego wchodzą elektrycznie składane i podgrzewane lusterka z lampkami oświetlającymi podłoże oraz elektrycznie sterowane szyby tylnych drzwi - koszt 2 500 zł.

Najdroższą pozycją wycenioną na 3 400 zł jest bogaty pakiet czujników zawierający: LKA (system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, który rozpoznaje znaki drogowe i monitoruje koncentrację kierowcy), automatyczną zmianę świateł z drogowych na mijania, podgrzewaną przednią szybę, przednie światła przeciwmgielne, wycieraczki z czujnikiem deszczu i fotochromatyczne lusterko wsteczne.

Ford Focus III - OŚWIETLENIE

Przednie lampy standardowo posiadają światła do jazdy dziennej. Okrągłe światła przeciwmgielne po bokach zderzaka niestety nie są seryjne - nie ma ich w AMBIENTE START i AMBIENTE, a w wersji TREND wymagają dopłaty 800 zł. W testowym wozie na wyposażeniu znalazły się reflektory biksenonowe. Zestaw z samoczynną regulacją kąta ustawienia, wysokociśnieniowymi spryskiwaczami, systemem statycznego doświetlania zakrętów, żarówkami LED do jazdy dziennej, światłami przeciwmgłowymi i tylnymi lampami w technologii LED to opcja. W cenniku zestaw ten kosztuje 4 000 zł w wersji TREND, a 3 500 zł w TREND SPORT i TITANIUM.

Takie światła o charakterystycznej niebieskawej barwie znacząco poprawiają widoczność na drodze, a LED-y do jazdy dziennej wyglądają bardzo nowocześnie. Zgodnie z najnowszymi trendami, takie lampy również dysponują po opuszczeniu auta funkcją opóźnionego wyłączenia światła przez około 30 sekund, co może się okazać przydatne po zmroku.

>>> Ford Focus III 1.0 EcoBoost - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Lusterka boczne Focusa bez względu na wersję mają wbudowane kierunkowskazy. Tylne lampy zespolone, które znacznie zachodzą na boki karoserii, seryjnie posiadają LED-owe żarówki tylko w najdroższym TITANIUM lub zestawie z dokupionymi ksenonowymi reflektorami przednimi. Trzecie światło STOP wkomponowane w daszek tylnej klapy to element seryjnego wyposażenia.

Ford Focus III - GWARANCJA

Podstawowa gwarancja na mechanikę pojazdu obejmuje 2-letni okres bez limitu kilometrów. Gwarancja na powłokę lakierniczą nadwozia to okres 2 lat, a perforacja blach to 12-letni okresem gwarancyjny bez limitu kilometrów.

>>> Ford Focus III 1.0 EcoBoost - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i bagażnik <<<

Istnieje możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia kosztów naprawy w zależności od wyboru opcji, od 3 do 5 lat eksploatacji, lub maksymalnym przebiegiem 150 tys. kilometrów. Gwarancja 10 lat lub przebiegu 200 tys. kilometrów aktywowana jest przeglądem wykonywanym w ASO. W ramach Ford Protect Klient, pojazd objęty jest programem assistance, tożsamym z warunkami Programu Ford Assistance 12.

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Konstrukcja nadwozia składa się w 55 procentach ze stali o zwiększonej sztywności, co znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa podróżujących w pojeździe. W testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, autu przyznano maksymalną notę pięciu gwiazdek, a także dwie dodatkowe nagrody za zaawansowane systemy zwiększające bezpieczeństwo (system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu oraz system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach).

Ford Focus III - CENA

Auto w polskich salonach dostępne jest w pięciu wersjach wyposażenia. Bazowa odmiana AMBIENTE START z silnikiem 1.6 Duratec 85 KM, kosztuje 57 600 zł. Najtańszy model z silnikiem diesla 1.6 TDCi 95 KM to wydatek 68 100 zł.

Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Ford Focus to wersja wyposażenia TREND SPORT. W polskiej ofercie taki model z silnikiem 1.0 EcoBoost 125 KM kosztuje 73 700 zł. Pojazd z identycznymi dodatkowymi pakietami, w jakie uzupełniony został testowy model Forda, to wydatek 84 250 zł.

silnik AMBIENTE START
AMBIENTE
TREND
TREND SPORT
TITANIUM
1.6 Duratec 85 KM M5 57 600 zł - - - -
1.6 Duratec 105 KM M5 60 600 zł 62 200 zł 66 200 zł 69 600 zł
74 200 zł
1.6 Duratec 125 KM M5 - 65 200 zł 69 200 zł 72 600 zł
77 200 zł
1.6 Duratec 125 KM PowerShift - - 78 700 zł
82 100 zł 86 700 zł
1.6 Duratec 120 KM M5 Flexi–Fuel
- 66 450 zł 70 450 zł
73 850 zł
78 450 zł
1.0 EcoBoost 100 KM M5 ASS - 53 050 zł 67 050 zł 70 450 zł
75 050 zł
1.0 EcoBoost 125 KM M6 ASS - - 70 300 zł 73 700 zł
78 300 zł
1.6 EcoBoost 150 KM M6 ASS - - 74 450 zł
77 850 zł
82 450 zł
1.6 EcoBoost 182 KM M6 ASS - - -
82 350 zł
86 950 zł
1.6 TDCi 95 KM M6 68 100 zł
69 700 zł 73 700 zł 77 100 zł
81 700 zł
1.6 TDCi 115 KM M6 - - 76 700 zł
80 100 zł
84 700 zł
2.0 TDCi 115 KM PowerShift - - 85 700 zł
89 100 zł
93 700 zł
2.0 TDCi 140 KM M6 - - 80 450 zł
83 850 zł
88 450 zł
2.0 TDCi 140 KM PowerShift - - 89 450 zł
92 850 zł
97 450 zł
2.0 TDCi 163 KM M6 - - - 87 300 zł
91 900 zł
2.0 TDCi 163 KM PowerShift - - - 96 300 zł
100 900 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Forda Focusa trzeciej generacji.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki