Hyundai ix35 2.0 CRDI lifting - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie

2013-12-12 2:30

Kabina Hyundaia ix35 nawiązuje stylem do nadwozia. Deska rozdzielcza wygląda nowocześnie i elegancko, a materiały użyte we wnętrzu są dobrej jakości. Pasażerowie zasiadający z przodu nie będą narzekać na ciasnotę, jednak z tyłu sytuacja nie wygląda już tak kolorowo. Brakuje miejsca na nogi dla wysokich osób, jednak mniej rośli pasażerowie będą się mieścić bez problemu. Wygodne fotele pozwalają na pokonywanie dużych odległości bez zmęczenia, a do dalekich wojaży zachęca również pojemny bagażnik o pojemności 591 litrów. Mało który SUV może się poszczycić taką wartością. CZWARTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena wnętrza i bagażnika Hyundaia. W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się jeszcze: bezpieczeństwo, ceny auta i podsumowanie testu.

Hyundai ix35 lifting - WNĘTRZE

Hyundai ix35 udowadnia, że koreańska marka może się śmiało równać z europejską konkurencją. Wnętrze azjaty niczym nie ustępuje temu, które znamy m.in. z Volkswagena Tiguana czy Toyoty RAV4. Deska rozdzielcza prezentuje się bardzo dobrze - jest elegancka i nowoczesna, dzięki czemu kabina nabiera przyjemnego "klimatu". Płynne linie tworzą spójną całość, a środkowy panel z wbudowanym fabrycznie systemem multimedialnym nie jest przeładowany przyciskami. Cieszy również wyraźne oddzielenie przyrządów sterujących klimatyzacją od tych odpowiadających za system audio.

>>> Hyundai ix35 2.0 CRDI lifting - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary koreańskiego SUV-a <<<

Plastik użyty w kabinie pasażerskiej jest dobrej jakości, a tworzywa są przyjazne w dotyku. Czarne elementy zostały przełamane lakierowanymi na srebrno panelami. Niestety tak duża ilość ciemnego koloru może nieco przytłaczać, ale na szczęście można zamówić tapicerkę w tonacji beżowej lub brązowej. Taki zabieg dużo pomoże w rozweseleniu kokpitu. Wszystkie przyrządy i klawisze otrzymały podświetlenie w kolorze niebieskim, przez co po zmroku wnętrze wygląda nowatorska. Taka barwa jednak nie wszystkim przypadnie do gustu.

Po środku zegarów wygospodarowano miejsce na kontrolki i cyfrowy wyświetlacz, który pełni funkcję komputera pokładowego. Z niego można wyczytać m.in. średnie spalanie lub ilość przejechanych kilometrów. Wszelkie prezentowane informacje na komputerze są czytelne, a obsługa za pomocą przycisków znajdujących się na kierownicy jest intuicyjna. Po środku prędkościomierza i obrotomierza znalazły się wyświetlacze ze wskaźnikiem poziomu paliwa, temperaturą cieczy chłodzącej oraz aktualnie wybranego biegu lub trybu przekładni. Tempomat jest niedostępny jedynie dla wersji Classic, zaś pozostałe warianty mają go w standardzie.

>>> Hyundai ix35 2.0 CRDI lifting - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Hyundai ix35 jest dobrze wyposażony nawet w bazowej odmianie Classic. Nabywca otrzymuje m.in. manualną klimatyzację, elektryczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane wszystkie szyby, czujnik ciśnienia w oponach, komputer pokładowy, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach oraz radioodtwarzacz CD/MP3 z 6 głośnikami i portem USB oraz AUX. Podstawowy wariant ma na wyposażeniu również elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne.

Bogatsze odmiany Comfort, Style i Premium oferują dodatkowo m.in. elektroniczną klimatyzację, kluczyk zbliżeniowy z uruchamianiem silnika za pomocą przycisku Start/Stop, regulację lędźwiową fotelu kierowcy, czujniki parkowania z tyłu, podgrzewane siedzenia z przodu i z tyłu, tempomat, podgrzewaną kierownicę, przyciemniane szyby, kierownicę i gałkę skrzyni biegów pokryte skórą oraz dwupanelowe, elektrycznie sterowane okno dachowe. System Flex Steer (opisywany w testowym Dzienniku numer 3) jest dostępny tylko dla Premium.

KOMFORT I PRZESTRONNOŚĆ

Kabina koreańskiego SUV-a jest całkiem obszerna, jednak wsiadanie do niej jest utrudnione przez szeroki próg. Z przodu nawet wysocy pasażerowie będą zadowoleni z dużej ilości miejsca na nogi, ramiona i głowę. Fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane, dzięki temu dalekie podróże nie skończą się bólem pleców, a regulowany odcinek lędźwiowy przednich oparć pozwala na ich dostosowanie pod wymagania pasażerów. O znalezienie komfortowej pozycji za kierownicą dba dwuosiowa regulacja kolumny kierowniczej i trzystopniowe ustawienia fotela. Podłokietnik to standard we wszystkich odmianach, a bazowo w aucie znajdziemy materiałową tapicerkę. W bogatszych konfiguracjach tapicerka jest materiałowo-skórzana lub w pełni skórzana (Premium).

>>> Hyundai ix35 2.0 CRDI lifting - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Z tyłu niestety nie ma tak dużo miejsca jak z przodu. Wsiadanie nie należy do najwygodniejszych, a dużym osobom będzie brakować miejsca na nogi i na kanapie siedzi się nieco za nisko. Na szczęście podłoga jest niemal równa dzięki czemu usadowiona na środku osoba łatwo ułoży stopy. Najbardziej zadowolone z poziomu wygody będą dzieci lub osoby o przeciętnym wzroście. Cieszyć może standardowo oferowany tylny podłokietnik, który znacząco wpływa na wygodę. Pasjonaci oglądania nieba mogą się zdecydować na dwupanelowe, elektrycznie sterowane okno dostępne w wersji Premium.

Hyundai ix35 lifting - MULTIMEDIA

Radioodtwarzacz CD/MP3 wraz z wejściem AUX i USB oraz sześcioma głośnikami jest standardem w ix35. Złącza są ulokowane obok gniazdek elektrycznych 12V, co jest wygodnym rozwiązaniem. Zdalne sterowanie radiem z koła kierownicy jest dostępne od wersji Comfort. System multimedialny z dotykowym, kolorowym wyświetlaczem oraz kamerą cofania jest dostępny bezpłatnie w wariantach Style i Premium. "Nasz" egzemplarz (wersja Premium) był wyposażony w ten właśnie system audio.

>>> Hyundai ix35 2.0 CRDI lifting - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena <<<

Obsługa fabrycznego radia jest łatwa, bo wybieranie poszczególnych funkcji nie stwarza problemów. Niestety dotykowy wyświetlacz o przekątnej 4,3-cala jest za mały, przez co trzeba uważnie sprawdzać w którym miejscu przykładamy palec. Zestaw audio z 6 głośnikami gra na dobrym poziomie. Dzięki pomocy systemu Bluetooth (nie ma tylko w Classic) można odtwarzać muzykę bezprzewodowo oraz korzystać z zestawu głośnomówiącego. Przyciski odpowiedzialne za łączność umiejscowiono na kierownicy, natomiast mikrofon ukryto w podsufitce. Fabryczna nawigacja jest dostępna w cenie 5 000 zł, przy czym nie można jej zamówić do odmiany Classic.

Hyundai ix35 lifting - SCHOWKI

Projektanci Hyundaia pomyśleli o wielu przydatnych miejscach na drobiazgi. Największym schowkiem jest ten umiejscowiony w desce rozdzielczej przy kolanach pasażera. Posiada podświetlenie, a w modelach z klimatyzacją ma dodatkowy otwór wentylacyjny, przez który przepływa powietrze chłodzące jego zawartość.

W tunelu środkowym umieszczono wnękę z połączonymi ze sobą dwoma okrągłymi uchwytami na napoje. Tuż pod konsolą centralną ulokowano bardzo głęboką półkę, na której można położyć np. portfel lub komórkę. Boczki drzwi wyposażono w obszerne kieszenie będące w stanie pomieścić butelki z napojami. W tylnych drzwiach także wygospodarowane miejsce na podobne rozwiązanie. W oparciach foteli zamontowano standardowo duże kieszenie dla osób podróżujących z tyłu.

Hyundai ix35 lifting - BAGAŻNIK

Wysoko unosząca się klapa bagażnika ułatwia dostęp do przestrzeni bagażowej. Ta zaś dzięki regularnym kształtom oraz objętości wynoszącej aż 591 litrów, pozwoli na zapakowanie dużych rzeczy. Gdy zachodzi potrzeba przewiezienia dłuższych elementów, można powiększyć przestrzeń załadunkową do 1436 litrów. Oparcia dzielą się asymetrycznie 60/40, jednak po ich opuszczeniu podłoga nie jest idealnie równa i w przedniej części jest nieco podniesiona.

Fabrycznie mamy wewnątrz kufra lampkę doświetlającą. Gniazdo 12V umiejscowione w bagażniku to standard we wszystkich wersjach wyposażeniowych. Pod podłogą niemal wszystkich wariantów znajdziemy pełnowymiarowe, aluminiowe koło zapasowe - wyjątkiem jest tutaj jedynie odmiana Classic, w której nie znajdziemy tego rozwiązania, a jedynie zestaw naprawczy.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 5

Piąty odcinek zostanie poświęcony bezpieczeństwu Hyundaia ix35 oraz jego cenie. Ile kosztuje podstawowa wersja Classic, a ile trzeba zapłacić za testowaną przez redakcję wersję Premium? Jakie zastosowano w aucie rozwiązania dbające o bezpieczeństwo podróżujących? Które z systemów otrzymujemy już w standardzie? O tym w 5. odcinku dziennika testu koreańskiego SUV-a na SuperAuto24.pl.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki