Nowa superbroń skody

2009-04-28 12:00

Flagowa jednostka czeskiej marki w najmocniejszej wersji znowu zaskakuje, tym razem prawdziwie wyczynowym charakterem.

Już na samym początku superb drugiej generacji dał poznać, że nie jest typową limuzyną, a to za sprawą systemu twindoor, który sprawia , że pokrywa bagażnika może unosić się jak w typowym sedanie lub razem z ramą tylnej szyby, tak jak w nadwoziu typu liftback. Nowy superb zaimponował również przestronnością wnętrza. Wyjątkowo wysoki komfort podróżowania został osiągnięty nie tylko za pomocą bardzo bogatego wyposażenia, ale też różnych innowacyjnych rozwiązań, zwłaszcza w kwestii wyciszenia.

Jak twierdzi producent, superb jest jednym z najcichszych samochodów w tym segmencie. Pod maską topowej wersji znajduje się sześciocylindrowy silnik 3,6 l., wyposażony w bezpośredni wtrysk benzyny. Konstrukcja motoru jest podobna do rozwiązania jednostki 3.2 l., występującej w innych modelach Grupy Volkswagen. Oba są tzw. silnikami VR - widlasto-rzędowymi o małym kącie rozchylenia rzędów cylindrów. Z najmocniejszym motorem w superbie współpracuje znana z wcześniejszych wersji tego modelu, i nie tylko, automatyczna, sześciostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG.

Ten duet uzupełnia układ napędu na cztery koła, wyposażony w międzyosiowe sprzęgło Haldex, najnowszej, czwartej generacji. Reaguje on natychmiast i w zależności od przyczepności kół rozdziela na nie moment obrotowy. W rezultacie superb w topowej wersji przyspiesza i pędzi po drodze tak jak dobrej klasy sportowe auto, a co najważniejsze, w każdych warunkach robi to pewnie i bezpiecznie.

 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki