Nowa Toyota Corolla TS Hybrid 2019: największe wady i zalety - TEST, OPINIA

2019-05-11 9:21

Toyota Corolla dwunastej generacji to jedna z najbardziej oczekiwanych premier rynkowych w 2019 roku. To auto rozbudza wyobraźnie kierowców na całym świecie, a nasza redakcja, jako jedna z pierwszych w Polsce otrzymała do testu nową Corollę. Jak spisuje się Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM e-CVT? Nie znajdziecie tutaj szczegółowych opisów technicznych. W tym teście uwaga została zwrócona na najważniejsze wady i zalety Corolli, które bierze się pod uwagę rozważając zakup samochodu klasy C, którego cena waha się od 93 do 130 tysięcy złotych.

Toyota Corolla w topowej wersji z silnikiem 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM e-CVT, została przeze mnie sprawdzona zarówno w mieście, jak i na trasie. Kompakt przetestowany był także jako samochód dla jednej osoby dojeżdżającej do pracy, jak również w trakcie rodzinnego wyjazdu za miasto. Jeździłem w warszawskich korkach, przejechałem trasą szybkiego ruchu i poruszałem się po mazurskich drogach. Recenzja, którą przygotowałem ma stanowić pomoc dla wszystkich tych, którzy rozważają zakup hybrydowej Corolli. Jakie są największe zalety i wady współczesnego wcielenia legendy japońskiej motoryzacji?

Nasze porównanie: 7 powodów, dlaczego Toyota Corolla Touring Sports Hybrid jest lepsza od Aurisa Touring Sports Hybrid

ZALETY

1. Potężne kopyto 

Absolutnie najważniejszą zaletą nowej Corolli wyposażonej w silnik hybrydowy jest dynamika i pewność jaką daje kierującemu. Zespół hybrydowy rozwija 180 koni mechanicznych i siłę 202 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czekającą w gotowości już w momencie uruchomienia silnika. Odpowiednio duża moc trafiająca do przednich kół pozwala przyśpieszyć do setki w 8,1 sekundy. Ruszanie spod świateł nową Corollą budzi szczere zdziwienie na twarzach wszystkich tych, którym ten japończyk kojarzy się z samochodem dla panów w kapeluszach. Hybrydowa Corolla ma werwę niezbędną do szybkiego wyprzedzania i daje kierowcy duże poczucie bezpieczeństwa podczas wykonywania takich manewrów.

2. Rewelacyjne spalanie

W trasie nowa Corolla osiąga bardzo przyzwoite rezultaty jeżeli chodzi o spalanie. Kiedy jechałem z prędkością pomiędzy 90 a 120 km/h zużycie paliwa wynosiło około 5,5 litra. W momencie przekroczenia 120 km/h konsumpcja paliwa wzrastała. W efekcie średnie spalanie na trasie Warszawa - Mikołajki miałem na poziomie 6,3 litra. Jeszcze lepiej sytuacja wygląda w mieście, gdzie z powodzeniem można zejść do poziomu 4,2 litra. Tutaj jedna uwaga: musicie nauczyć się jeździć hybrydą i umiejętnie korzystać z możliwości, jakie daje tego typu zespół napędowy. Początkowo wyniki mogą być znacznie gorsze, ale z każdym dniem jazdy i nauki, obserwowane statystyki będą bardziej satysfakcjonujące.

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM e-CVT Executive

i

Autor: Rafał Mądry Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM e-CVT Executive Link: Zobacz więcej w GALERII

3. Walka o miejsce parkingowe 

Testowa Corolla wyposażona była w czujniki parkowania oraz kamerę cofania. Te dwa systemy połączone z doskonałym wspomaganiem powodują, że niemałą Corollą jest relatywnie łatwo manewrować na ciasnych parkingach i zatłoczonych uliczkach. To naprawdę duży plus jeżeli szuka się kompaktu zarówno do miasta jak i w trasę. 

4. Bagażnik który ucieszy żonę 

Bagażnik kompaktowej Toyoty jest większy niż w znacznie potężniejszej RAV4. Niemożliwe? A jednak, jak najbardziej tak. Testowana Corolla Touring Sports potrafiła pomieścić 581 litrów, a w przypadku RAV4 było to „tylko” 501 litrów przestrzeni bagażowej (test pakowności RAV 4 TUTAJ).

5. Autentyczna zazdrość

Ostatnia zaleta ma może mniej materialny charakter, ale wiele mówi o tym, jak dobrze Polacy znają Corollę. Podczas 3 dni jazdy nową Corollą 5 raz pokazywałem i opowiadałem o tym aucie zupełnie obcym osobom. Kierowcy zaczepiali mnie na stacjach benzynowych, myjniach, pod przydrożnymi restauracjami. Pytali o spalanie, hybrydowy silnik, wrażenia z jazdy. Oglądali wnętrze i bagażnik. Wspominali swoje, starsze egzemplarze. A przecież Corolla to nie najnowsze sportowe cacuszko albo luksusowa limuzyna, ale po prostu solidny przedstawiciel klasy C. Widać, jak wielka jest siła marki Corolla wśród polskich kierowców.

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM e-CVT

i

Autor: Toyota Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM e-CVT Link: Zobacz więcej w GALERII

WADY

1. Żenująca nawigacja 

Niestety, po raz kolejny inżynierowie Toyoty pokpili sprawę związaną z nawigacją. Co z tego, że miałem do dyspozycji duży ekran, co z tego, że nawigacja wyświetlała się w technologii HUD bezpośrednio na przedniej szybie, skoro mapy wgrane do nowiutkiej Corolli są po prostu na żenująco słabym poziomie. Konkrety? Proszę bardzo. Auto z 2019 roku nie ma wgranych aktualnych map. W moim przypadku chodziło o oddany do użytku jeszcze w 2018 roku fragment S8 z Warszawy prowadzący do Białegostoku. Z różnych rozwiązań i funkcji, jakie oferuje multimedialny kombajn Toyota Touch Multimedia System oparty o 8-calowy ekran dotykowy, nawet nie korzystałem. Interesował mnie tylko nawigacja, która moich wymagań nie spełniła.

Kliknij i sprawdź: Zobacz za co Europejczycy pokochali hybrydy

2. Regulacja fotela 

Topowa wersja wyposażenie Executive za 130 tys zł. Oferowała m.in. podgrzewane, skórzane i świetnie wyglądające kubełkowe fotele, ale już ich regulacja przypomina walkę z fotelami w hitach motoryzacji z początku lat 90-tych. Przy takich pieniądzach przynajmniej fotel kierowcy powinien być regulowany elektrycznie, a nie był. W nowej Corolli bardzo ciężko płynnie wyregulować nachylenie oparcia, które ustawia się w sposób skokowy. Regulacja podłokietnika także mogłaby mieć większe pole manewru ustawień.

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM e-CVT

i

Autor: Toyota Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM e-CVT Link: Zobacz więcej w GALERII

3. Wycie 

Niestety jednostopniowa automatyczna skrzynia biegów w hybrydach Toyoty wyje. Tak jest też w przypadku nowej Corolli. Owszem jest nieco ciszej, jak w Aurisie, ale i tak charakterystyczny dźwięk towarzyszy zawsze przy mocniejszym dodaniu gazu. To coś do czego można się przyzwyczaić, ale warto na to zwrócić uwagę, czy dźwięk ten będzie nam odpowiadał, zanim wyda się ponad 100 tys złotych na auto. Dla wielu osób to specyficzne wycie może okazać się drażniące. 

Toyota Corolla TS Hybrid, czy warto?

Na tak postawione pytanie każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Auto bardzo dobrze się prowadzi i daje niesowitą frajdę z jazdy przy jednoczesnym zachowaniu kompaktowego ale również rodzinnego charakteru. Nowa Corrolla z 2-litrowym silnikiem hybrydowym to rozwiązanie nowoczesne, z pewnością ekonomiczne i zarazem ekologiczne oraz modne.

Sprawdź też: TEST nowej Toyoty Corolli: 3 nadwozia, 2 hybrydy

Za 130 tysięcy złotych dostajemy auto z odpowiednio dużym zapasem mocy dającym poczucie bezpieczeństwa na drodze. Bezpieczeństwo podnosi też bogate wyposażenie zawierające szereg systemów wsparcia kierowcy, informujących o zagrożeniach i aktywnie zapobiegającym kolizjom. Wymienione wady psują nieco obraz całości Corolli, postrzeganej często jako motoryzacyjny kompaktowy ideał. Choć model ten jest temu bliski, to są obszary wymagające poprawy, w których konkurenci potrafią być lepsi.

WIDEO - Tak prezentuje się Toyota Corolla Touring Sports

Dane techniczne - Toyota Corolla Touring Sports Hybrid

SILNIK R4 16V + motor elektryczny
Paliwo benzyna
Pojemność 1987 cm3
Moc 112 kW/ 153 KM przy 6000 obr./min.
silnik elektryczny 80 kW/ 109 KM
łącznie 132 kW/ 180 KM
Maksymalny
moment obrotowy
190 Nm przy 4400-5200 obr./min.
silnik elektryczny 202 Nm
Prędkość maksymalna 180 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h 8,1 s
Skrzynia biegów bezstopniowa e-CVT
Napęd na przednie koła (FWD)
Zbiornik paliwa 43 l
Katalogowe zużycie paliwa
(miasto / trasa / średnie)
średnio 3,7 - 3,9 l
miasto 3,4 - 3,6 l
poza miastem 3,8 - 4,0 l
poziom emisji CO2 (NEDC) 84 - 89 g/km
współczynnik
oporu powietrza Cx
0,33
Długość 4650 mm
Szerokość 1790 mm
Wysokość 1435 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Masa własna 1370 kg
Masa maks. dopuszczalna 1955 kg
Pojemność bagażnika 581 l
Hamulce przód/ tył tarczowe wentylowane/
tarczowe
Zawieszenie przód kolumny McPhersona
Zawieszenie tył wielowahaczowe

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki