Opel Astra Sports Tourer - cena od 63 850 zł. Silnik, możliwości, dane

2010-12-27 8:00

Opel Astra Sports Tourer, pięciodrzwiowy kompaktowy hatchback to auto wyjątkowo uniwersalne, ale nie jest na tyle pojemne, żeby można się było obejść bez jego wersji z nadwoziem typu kombi. Do takich należy właśnie Astra Sports Tourer.

Opel astra sport tourer oferuje ponad półtora metra sześciennego przestrzeni ładunkowej, z której dzięki wprowadzonym rozwiązaniom łatwiej można teraz skorzystać. Żeby położyć dzielone oparcie tylnej kanapy, wystarczy teraz nacisnąć przycisk. Nie potrzeba przy tym usuwać z oparcia pasa bezpieczeństwa.

Jeden ruch dłoni i roleta bagażnika unosi się do góry, pozwalając na załadunek i rozładunek drobniejszych przedmiotów. Również jednym ruchem ręki można sprawić, żeby roleta całkowicie schowała się w swoim futerale, odsłaniając dostęp do całego bagażnika. Jeśli nie jest potrzebna, można ją z łatwością zdemontować i ukryć pod podłogą bagażnika.

Kombi przypomina hatchback

W nowym kombi zastosowano oczywiście wiele rozwiązań znanych już z wprowadzonej rok wcześniej wersji hatchback. Są to m.in.: innowacyjne tylne zawieszenie wykorzystujące tzw. drążki Watta, adaptacyjne mechatroniczne podwozie FlexRide łączące funkcje mechaniczne ze sterowaniem elektronicznym, reflektory przednie AFL oferujące dziewięć ustawień oświetlenia, Opel Eye, czyli oparty na kamerze system ostrzegający kierowcę o obecności określonych znaków drogowych i przypadkowej zmianie pasa ruchu, oraz certyfikowane przez lekarzy ergonomiczne fotele przednie.

Gama jednostek napędowych Astry Sports Tourer obejmuje cztery silniki wysokoprężne, pięć silników benzynowych i jeden silnik napędzany LPG. Moc na koła w zależności od wersji może przenosić pięcio- lub sześciobiegowa skrzynia mechaniczna albo nowy sześciostopniowy automat. W przyszłym roku w najmniejszym z diesli zostanie zastosowany system Start/Stop.

Przeczytaj koniecznie: Opel corsa ecoFLEX - spalanie 3,7 l/100 km. Cena: 55 tysięc

Przy opracowaniu najnowszej astry konstruktorzy dołożyli starań, żeby w jak największym stopniu zminimalizować koszty napraw po kolizjach przy niskich prędkościach, które stanowią najczęstszy rodzaj wypadków drogowych. Na przykład chłodnica montowana jest tak, aby w przypadku zderzenia przesunąć się do tyłu, z dala od strefy zgniotu. Dobrze zabezpieczona jest również maska, bo znajduje się dość wysoko i jest cofnięta.

Śruby mocujące części narażone na uszkodzenie umieszczone są w łatwo dostępnych miejscach. Poza tym wiele części jest obecnie tak skonstruowanych, że konieczna byłaby jedynie wymiana mocowań lub innych niedrogich i łatwych w montażu elementów, a nie drogich podzespołów. W razie biedy nowa astra zostanie więc szybko i co najważniejsze tanio naprawiona. Niskie koszty napraw oznaczają na wielu rynkach niskie składki ubezpieczeniowe, a oszczędności z tego tytułu są niemałe.

Na najnowszą astrę kombi można już składać zamówienia u krajowych dealerów. Ceny auta zaczynają się od 63 850 złotych.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki