Range Rover Evoque – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA - ZDJĘCIA

2012-01-09 10:35

Range Rover Evoque - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Range Rover Evoque za pismami Auto Świat, Motor, portalem Autocentrum. CENA RANGE ROVER EVOQUE 2011 za Otomoto, Samar, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Range Rover Evoque, ranking niezawodności, ZDJĘCIA RANGE ROVER EVOQUE - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie RANGE ROVER EVOQUE tylko na Superauto24.pl.

Range Rover Evoque - WSTĘP

Range Rover Evoque to nowy luksusowy crossover, który w drugiej połowie 2011 roku zadebiutował na polskim rynku. Kompaktowy wóz z segmentu aut terenowo-rekreacyjnych, to najmniejszy i co ciekawe najbardziej ekonomiczny samochód w historii marki. Evoque dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia - pierwsza to trzydrzwiowe, dynamicznie prezentujące się coupe, a druga to odmiana pięciodrzwiowa. Poziom luksusu i technologii jest równie imponujący jak w większych modelach marki. Design najmniejszego z Range Roverów może wzbudzać zazdrość konkurencji. Land Rover otrzymał nagrodę "Car Design of the Year" w kategorii najlepszy samochód produkcyjny roku 2011.

>>> Range Rover Evoque 2011 – CENA od 210 149 zł tys. zł

Evoque coupe mierzy 4,35 metrów długości, 1,96 metra szerokości, 1,61 metra wysokości, a jego rozstaw osi to 2,66 m. Jest wozem idealne przystosowanym do miejskiego ruchu, a dzięki napędowi 4x4 świetnie sprawdza się w terenie. W polskich salonach Range Rover Evoque dostępny jest w trzech wersjach wykończenia wnętrza: Pure, Dynamic i Prestige. Oferowane są trzy silniki wysokoprężne: 2.2 eD4 150 KM, 2.2 TD4 150 KM  i 2.2 SD4 190 KM oraz jeden benzynowy 2.0 Si4 240 KM.

Range Rover Evoque - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Range Rover Evoque - OPINIE DZIENNIKARZY

Tygodnik Motor (Motor, nr 42/2011 r.) nazywa najnowszy model Range Rovera Inspektorem gadżetem:

Motor: To fakt, że szyby w samochodach stają się coraz mniejsze. Range Rover doprowadził to do ostateczności: tylne szyby przyjęły formę wąskich, szklanych pasków, jak w przedwojennych hot-rodach. Widoczność do tyłu w lusterku jest tak zła, że najlepiej jechać z włączoną kamerą cofania (działa również gdy jedziemy do przodu). To znak czasów: zamiast zrobić auto, z którego coś widać, kierowcę obudowuje się szczelnie blachą, a do dyspozycji daje mu się baterię kamer - tu naliczyliśmy ich aż siedem, pokazując nie tylko widok do tyłu, ale także na boki (dwa rodzaje) oraz widok z góry na progi. W dodatku działają one w podczerwieni. Kamery oczywiście wymagają dopłaty. Jeśli zechcemy zaparkować równolegle, zrobi to za nas automatyczny system i kamery wcale nie będą potrzebne.

Jeśli chcemy jechać w teren umożliwi nam to 4x4. Standardowy system Terrain Response pozwala na wybranie jednego z czterech trybów pracy: jazda zwykła, piasek, błoto/koleiny oraz trawa/żwir/śnieg. Dokupienie zawieszenia Adapiive Dynamics z amortyzatorami o regulowanej wysokości i twardości dodaje do tego jeszcze jedno ustawienie" program dynamiczny. W serii znalazł się także system kontroli zjazdu HDC. Jednak fizyki oszukać się nie da: ze względu na nisko poprowadzone, plastikowe zderzaki, range Rover nie jest żadną terenówką. Z pewnością jednak włączenie trybu jazdy po błocie lub żwirze sprawia, że auto staję wyraźnie bardziej miękkie i znakomicie wybiera nierówności.

Do testu trafiła wersja Si4 z dwulitrowym silnikiem turbo o mocy 240 KM, łączonym z automatyczną skrzynią biegów. tryb jazdy wybieramy pokrętłem wysuwającym się z konsoli środkowej - ten gadżet znamy z Jaguara XF. Do jedynego w  ofercie silnika benzynowego nie da się zamówić skrzyni manualnej, więc jeżeli chcemy zmienić biegi samodzielnie, pozostają nam do dyspozycji łopatki za kierownicą (Command Shift). Moc 240 KM jest więcej niż wystarczająca, a skrzynia biegów działa sprawnie. jednak uzyskanie zużycia paliwa na poziomie 10 l/100km wymaga wyjątkowych pokładów samodyscypliny.

Pismo Auto Świat (Auto Świat, nr 41/październik 2011 r.) ocenił Range Rovera Evoque jako "małego arystokratę":

Auto Świat: Jak przystało na Range Rovera, kokpit Evoque'a jest szlachetnie wykończony. System nawigacji Premium z twardym dyskiem (bez nawigacji terenowej) kosztuje dodatkowe 11 640zł. Z tyłu jest więcej miejsca, niż sugerują to gabaryty samochodu. Dużo przestrzeni na kolana, a kabina okazuje się szeroka i wysoka. Za wąskim otworem załadunkowym kryje się zaskakująco pojemny bagażnik. Duże lusterka docenią kierowcy jeżdżący z przyczepą.

Jakość wykończenia i solidność karoserii reprezentują słynny wysoki poziom Range Rovera. Evoque ma miękkie zawieszenie o długim skoku oraz duże i głośne 19-calowe koła (opcjonalnie). W kabinie jest bardzo cicho nawet przy dużych prędkościach.

PODSUMOWANIE Auto Świat: Range Rover nie popłynął na tej samej fali co jaguar, gdy budował X-Type'a. Evoque na może być dla miłośników marki powodem do wstydu, podobnie jak posiadaczy większych i droższych Range Roverów. Nawet pomimo to, że jest oferowany tylko z czterocylindrowymi silnikami. Oczywiście, istnieją praktyczniejsze komfortowe SUV-y z większą i bardziej użyteczną przestrzenią bagażową, które do tego są tańsze. Można kupić także takie, które mają mocniejsze silniki Diesla albo o większej liczbie cylindrów. Ale żaden z nich nie jest Range Roverem...

Range Rover Evoque 2.0 Si4 - DANE TECHNICZNE

Range Rover Evoque (2012) DANE TECHNICZNE
NADWOZIE
Rodzaj SUV, crossover
Długość / szerokość / wysokość (metry) 4,355 /1,960 /1,610        
Rozstaw osi (metry) 2,660
Masa własna (tony) 1,640
Pojemność bagażnika (litry) 550
Pojemność zbiornika paliwa (litry) 70
SILNIK
Paliwo Benzyna
Liczba cylindrów 4 (rzędowo) 
Moc (KM) 240 (5500 obr./min)                            
Moment obrotowy (Nm) 340 (1750 obr./min)
OSIĄGI
Szybkość maksymalna (km/h) 217
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,6
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)
Cykl miejski (litry/100 km) 11,9
Cykl pozamiejski (litry/100 km) 6,9
Cykl mieszany (litry/100 km) 8,7
CENA
Styczeń 2012 200 200 zł
DODATKI
Aluminiowe felgi 19' / 20' (zł) 1670 / 3470
Nawigacja (zł) 11 600
Skórzana tapicerka od 4500

Range Rover Evoque 2.0 Si4 - SPALANIE

Według danych producenta, Range Rover Evoque z silnikiem benzynowym 2.0 Si4 o mocy 240 KM spala: 6,9 litra/100 km w trasie. W cyklu miejskim spalanie wynosi 11,9 litra/100km, a w mieszanym producent podaje dane 8,7 litra/100km. Spalanie jednostek wysokoprężnych jest według katalogu jest o wiele niższe.

Według testu tygodnika Motor, Range Rover Evoque z silnikiem benzynowym 2.0 Si4 pali:

* W MIEŚCIE - 14,5 l/100 km
* W TRASIE - 9,9 l/100 km

Range Rover Evoque - CENA

W podstawowej wersji wyposażenia, najtańszy nowy Range Rover Evoque to pięciodrzwiowa wersja Pure z silnikiem wysokoprężnym 2.2 eD4 150 KM, która kosztuje 186 575 zł. Co ciekawe, trzydrzwiowe wersje coupe są droższe. Testowany i opisywany przez nas Range Rover Evoque z silnikiem benzynowym 2.0 Si4 240 KM w wersji Dynamic, to koszt 239 800 tys. złotych.

Chevrolet Captiva - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Range Rover Evoque 2012 r. – cena od 175 tys. zł

>>> Range Rover Evoque 2011 r. – cena od 146 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki