Subaru Forester – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA - YOUTUBE

2012-01-13 14:00

Subaru Forester - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Subaru Forester za pismem Auto Świat, portalami Autogaleria i AutoCentrum. CENA Subaru Forester 2012 za Otomoto, Samar, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Subaru Forester - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie SUBARU FORESTER tylko na Superauto24.pl.

Subaru Forester - WSTĘP

Subaru Forester będący niezwykle popularnym SUV-em, doczekał się już trzech generacji. Najnowszy i obecnie produkowany model został zaprezentowany w 2008 roku, a w 2011 przeszedł face lifting. Auto bardzo odróżnia się od swoich poprzedników pod względem stylistycznym. W trzeciej generacji Foresterów po raz pierwszy wprowadzono do oferty silnik diesla.

Japończycy zwiększyli gabaryty wozu w porównaniu do poprzednika. Auto posiada obecnie długość 4,56 metra co jest wynikiem większym o 7,5 cm, szerokość wzrosła o 4,5 cm do 1,78 metra, zaś wysokość aż o 11 cm dochodząc 1,70 metra. Dzięki zastosowaniu rozstawu osi wynoszącemu 2,615 m, zwiększyła się ilość miejsca wewnątrz kabiny. Konkurencję dla Forestera jest Honda CR-V, Toyota Rav4, Suzuki Grand Vitara czy Kia Sportage.

Subaru Forester dostępny jest w jednej 5-drzwiowej wersji nadwozia. W polskiej ofercie Forestera można kupić z dwiema jednostkami napędowymi: tradycyjną 2.0 benzynę typu boxer o mocy 150 KM (również z automatyczną skrzynią biegów) oraz wysokoprężnego boxera 2.0 D 147 KM, w różnych konfiguracjach. Obydwa warianty silnikowe dostępne są standardowo z napędem 4x4, który jest znakiem rozpoznawczym marki.

>>> Nowy Subaru Forester 2012 r. – cena od 102 tys. zł

Starsze modele:

>>> Subaru Forester 2008 r. – cena od 58 tys. zł

Subaru Forester - OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu autocentrum.pl znaleźliśmy różne opinie o Subaru Forester:

> adam: ma jedną podstawową wadę gaśnie na małych obrotach (tzn. dwójce) przy dodawaniu gazu,redukcja biegów z trójki na dwójkę zrobiłem 73 tyś km, wymieniałem dwa razy gumy, jakie to niewiem, trochę stukało w aucie, tym się zajmują mechanicy. spalanie bardzo różne, na pełnym baku jadąc autostradą około 550-600 km, trochę zaczeła wydawać dzwięki tapicerka w srodku , a ogólnie OK, jeżeli jeżdzę wolno to robię na baku 700+ km, dobrze trzymie sie drogi, przydałby sie w automacie. Pozdrawiam

> grześ: Forestera mam od dwóch lat i wymieniałem łączniki stabilizatorów,ale była to zła diagnoza w serwisie bo faktycznie coś się tylko odkręciło.Życzę wszystkim takiego samochodu i lepszych mechaników

> petre1: Jestem użytkownikiem subaru forester 2.0d z 2008r ja uważam że nie jest zły choć na auto za 130000tysia powinien mieć lepsze plastiki w środku i ta klima-przegięcie{jaki to automat} właśnie przejechałem 60000tyś i jest wszystko ok w serwisie poradzono mi żeby wgrać nowego softa na sprzęgło i nie żałuję polecam wszystkim użytkownikom tą modyfikację auto nie szarpie i lepiej się jedzie poza tym poleciały gumy na na drążku stabilizatora z tyłu i z przodu trzeba było zabulić 40zeta za sztukę są 4 wymienili jeszcze łączniki stabilizatora z przody i napinacz paska dobrze że na gwarancji pozdrawiam wszystkich użytkowników

> Przemek: Fatalnie!!!! Auto które skrzypi po porostu mnie denerwuje! ,takim autkiem nie da się jeżdzić.
Polecam Mitsubishi Outlander

Subaru Forester - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Subaru Forester - OPINIE DZIENNIKARZY

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat nr 45/2011 r.) zadaje pytanie w teście: "Czy Subaru Forester "może być wzorem w swojej klasie?"

Tomasz Kamiński / Auto Swiat: Zgrabna karoseria idealnie wpasowuje się rozmiarami w klasę kompaktowych SUV-ów. Wnętrze auta okazuje się na tyle przestronne, że z Forestera chętnie skorzystają kierowcy, którzy często podróżują z pasażerami na tylnej kanapie. Wprawdzie 450-litrowy bagażnik to dobry wynik w tej klasie samochodów, jednak podłoga została ustawiona pod kątem, co utrudnia załadunek.

Ze swojego miejsca pracy powinien być zadowolony kierowca. Wszystkie przełączniki zgrupowano w zasięgu ręki, a to ułatwia obsługę urządzeń pokładowych. Testowany Forester otrzymał nowocześnie wyglądające zegary. Jednak do zestawu wskaźników mieliśmy jedno zastrzeżenie – ekonomizer umieszczony pod prędkościomierzem ma w skrajnych położeniach oznaczenia "+" oraz "–", a pomiędzy nimi podziałkę bez zaznaczonych wartości. To sprawia, że wskaźnik nie pozwala kierowcy zorientować się w pełni, jakie jest aktualne zużycie paliwa.

Pod maską testowanego pojazdu pracował diesel, w którym, tradycyjnie dla marki, cylindry ustawiono przeciwsobnie (bokser). Napęd sprawia pozytywne wrażenie. Pracuje cicho, a charakterystyczny dla diesli klekot słychać tylko po uruchomieniu zimnej jednostki. To, co także bardzo cieszy, to dynamika motoru. Po mocnym wciśnięciu pedału gazu auto zaczyna sprawnie przyspieszać i w całym zakresie prędkości obrotowych zwiększanie szybkości odbywa się płynnie. Nawet przez chwilę nie wyczuwa się turbodziury.

Powody do zadowolenia daje również niskie zużycie paliwa. Wprawdzie podczas testu okazało się ono o blisko 0,5 l/100 km wyższe, niż podaje producent, jednak uzyskane wartości to i tak dobry wynik, jeśli weźmie się pod uwagę, że to ciężki samochód ze stałym napędem na wszystkie koła. Niskie spalanie osiągnięto m.in. dzięki zastosowaniu w silniku Diesla nowego oprogramowania oraz zmianie parametrów turbiny. W układzie napędowym niewielkie zastrzeżenia zgłaszamy tylko do skrzyni biegów, gdyż potrafi czasami haczyć.

Clou programu to stały napęd 4x4. Permanentnie przekazywany moment obrotowy jest rozdzielany po 50 proc. na obie osie. W sytuacji gdy któreś koła zaczynają buksować, napęd zostaje przełączony tak, by zapewnić optymalną przyczepność – maksymalnie na jedną oś może być przeniesione do 80 proc. momentu obrotowego. Wszystko po to, by zapewnić autu jak najdoskonalszą trakcję.

Najlepiej wyczuwa się to na śliskiej nawierzchni, gdyż kierowca może łatwiej zapanować nad pojazdem w porównaniu z samochodami napędzanymi na jedną oś. Pamiętajmy jednak, że nie mamy do czynienia z prawdziwą terenówką i Forester nie będzie znacznie lepszy od SUV-ów, w których napęd 4x4 jest dołączany automatycznie. Dotyczy to głównie modelu z silnikiem Diesla, który nie ma reduktora (standardowe wyposażenie w benzyniaku).
owe.

Grzegorz Skarbek / Autogaleria.pl: Japońskiego auta nie trzeba przedstawiać. Zdążyliśmy się już przyzwyczaić, że Subaru Forester od trzech lat nie jest już przerośniętym kombi, tylko pełnowymiarowym SUV-em. Nie wywołuje większych emocji; jest stylistycznie stonowany, a nawet próbuje ukrywać się gdzieś w szarym tłumie.

Nie inaczej jest we wnętrzu. Kokpit jest ergonomiczny i przyzwoicie spasowany. Tegoroczne odświeżenie zaowocowało wprowadzeniem całkiem atrakcyjnego zestawu zegarów oraz automatycznej, dwustrefowej klimatyzacji dostępnej właśnie od poziomu wersji Comfort (w bazowej Trend znajdziemy jednostrefową automatyczną). Warto pochwalić seryjny zestaw audio z możliwością odtwarzania plików MP3 i podłączenia odtwarzacza przez złącze USB. Dysponuje siedmioma głośnikami, z których wreszcie w Subaru wydobywają się akceptowalne dźwięki. Szkoda, że 4,3-calowy ekran, będący jednocześnie ekranem standardowej w tej odmianie kamery cofania, jest dość mały.

Kabina Forestera bez wątpienia należy do najprzestronniejszych w klasie. Dobrze dobrane fotele przednie bardzo dobrze nadają się na dłuższe podróże. Podobnie jest z tyłu, gdzie nie brakuje przestrzeni ani na kolana pasażerów, ani nad ich głowami. Życie podróżujących uprzyjemniają liczne schowki, w tym najciekawszy, który rozkłada się z siedziska i udostępnia pasażerom stolik i dwa wytłoczenia na napoje. Bagażnik Subaru mieści akceptowalne 450 litrów, które po złożeniu oparć foteli (banalnie za pomocą prostych klameczek) można powiększyć do 1660 litrów.

Subaru Forester 2.0 D 147 KM – DANE TECHNICZNE

Subaru Forester (2012) DANE TECHNICZNE
NADWOZIE
Rodzaj SUV, segment C
Długość / szerokość / wysokość (metry) 4,560 /1,780 /1,700
Rozstaw osi (metry) 2,615
Masa własna (tony) 1,475
Pojemność bagażnika (litry) 450
Pojemność zbiornika paliwa (litry) 64
SILNIK
Paliwo olej napędowy
Liczba cylindrów 4 (bokser)
Moc (KM) 147 (3600 obr./min)                    
Moment obrotowy (Nm) 350 (1800 obr./min)
OSIĄGI
Szybkość maksymalna (km/h) 186
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,4
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)
Cykl miejski (litry/100 km) 7,1
Cykl pozamiejski (litry/100 km) 5,2
Cykl mieszany (litry/100 km) 5,9
CENA
styczeń 2012 135 400
DODATKI
Światła ksenonowe (zł) standard
Klimatyzacja automatyczna (zł) standard
Podgrzewane fotele (zł)
standard

Subaru Forester 2.0 D 147 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Subaru Forester z silnikiem wysokoprężnym 2.0 D o mocy 147 KM, spala: 5,9 litra/100 km w cyklu mieszanym. Na trasie Forester zadowala się 5,2 litrami/100km, a w cyklu miejskim spala 7,1 litra/100km.

Subaru Forester (2012) – CENA

W polskich salonach najtańszy Forester w podstawowej wersji wyposażenia Trend z silnikiem benzynowym 2.0 litra o mocy 150 KM, kosztuje 102 175 zł. Subaru Forester 2.0 150 KM ze skrzynią automatyczną w wersji Active to koszt 117 200 zł, w najdroższej Exclusive Navi z automatem - cena 151 000 zł. Najtańsza wersja z dieslem 2.0 D Actiwe o mocy 147 KM - kosztuje 124 300 zł. Opisywana i testowana wysokoprężna wersja Comfort to koszt 135 400 zł.

Używane Subaru Forester - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Subaru Forester 2008 r. – cena od 31,5 tys. zł

>>> Subaru Forester 1997 r. – cena od 13 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki