Koronawirus w Bełchatowie. Szpital Jana Pawła II dostał ponad pół miliona złotych na walkę z COVID-19

i

Autor: PGE Koronawirus w Bełchatowie. Szpital Jana Pawła II dostał darowiznę na walkę z COVID-19. Jest jednym z sześciu szpitali, które otrzymały wsparcie od PGE. Na zdjęciu szpital w Zgierzu

Koronawirus w Bełchatowie. Szpital Jana Pawła II dostał pieniądze na walkę z COVID-19

2020-03-24 10:14

Blisko 4 miliony złotych już zostało rozdysponowane na potrzeby polskich szpitali w walce z koronawirusem. Pieniądze, które przekazała Polska Grupa Energetyczna już trafiły na konta lecznic, wśród nich są te z: Bełchatowa i Zgierza. Łącznie lista szpitali wskazana przez Ministerstwo Aktywów Państwowych we współpracy z Ministerstwem Zdrowia zawiera siedem jednostek.

- W rekordowo szybkim tempie przekazaliśmy środki w formie darowizn na konta siedmiu szpitali w Polsce i już dzisiaj mogą one zostać wykorzystane na zakup m.in. sprzętu medycznego, środków ochrony osobistej i środków do dezynfekcji, testów diagnostycznych i aparatury do intensywnej terapii – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

Kto dostał darowiznę?

Wartość darowizny PGE to w sumie 5 mln zł, z czego do siedmiu szpitali w Polsce trafiło już łącznie 3,9 mln zł. PGE jest w kontakcie z Ministerstwem Aktywów Państwowych i ustala listę kolejnych szpitali, do których trafią środki. W tej chwili z finansowego zastrzyku już mogą korzystać:

  • Szpital Wojewódzki im. Jana Pawła II w Bełchatowie,
  • Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Zgierzu,
  • Wojewódzki Szpital Zespolony w Kielcach,
  • Szpital Specjalistyczny im. Edmunda Biernackiego w Mielcu,
  • Zakład Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej,
  • Wojewódzki Szpital w Białej Podlaskiej,
  • Wojskowy Instytut Medyczny w Warszawie

PRZECZYTAJ TAKŻE: Tak koronawirus wpływa na wyniki PiS. Co na to Kaczyński?! [NOWY SONDAŻ]

Nie tylko szpitale

Grupa PGE wpiera także Infolinię NFZ, która obsługuje nawet 10 tys. połączeń na dobę. Już ponad siedemdziesięciu pracowników PGE zaangażowanych jest we wsparcie obsługi tych połączeń i udzielają oni wszelkich niezbędnych informacji o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem.

Praca wykonywana jest przez pracowników, którzy zostali oddelegowani do pracy zdalnej i odbywa się w godzinach pracy oraz za pomocą telefonu służbowego. Wszyscy pracownicy przeszli odpowiednie szkolenie.

KoronawirusRaport: Poznań 24.03

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki