Disco pod Gwiazdami 2019. Zagraniczne gwiazdy wystąpiły w Białymstoku

i

Autor: Mateusz Duchnowski/UMWP/Wrota Podlasia Disco pod Gwiazdami 2019. Zagraniczne gwiazdy wystąpiły w Białymstoku

Promocja Podlasia to nie tylko Kruszwil. Artur Kosicki przeprasza za patopromocję [WIDEO]

2020-01-28 10:59

Nie chciałbym, aby jedna niefortunna decyzja, za którą po raz kolejny przepraszam, przekreśliła wszystkie wydarzenia, które odbyły się w ubiegłym roku dzięki samorządowi województwa podlaskiego – mówi marszałek woj. podlaskiego Artur Kosicki i pokazuje jak wyglądała promocja regionu w minionym roku.

Lord Kruszwil to jeden z najpopularniejszych polskich youtuberów. W zeszłym roku odwiedził z kamerą województwo podlaskie. Pokazał kampus Uniwersytetu w Białymstoku oraz zwiedzał turystyczną wizytówkę Białegostoku, czyli Pałac Branickich. W filmiku pada wiele wulgarnych słów. Za taką promocję regionu zapłacił Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Urzędnicy przyznają teraz, że to był błąd.

Teraz Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego zorganizował konferencję prasową, w której postanowił pokazać, że w 2019 roku zrealizowano wiele innych skutecznych działań promocyjnych.

Czytaj także: Lord Kruszwil: Urzędnicy całą winę postanowili zrzucić na mnie [WIDEO]

W 2019 roku na promocję województwa podlaskiego samorząd wydał ponad 5,7 milionów złotych. Pieniądze zostały przeznaczone na koncerty, wydarzenia sportowe, gospodarcze i kulturę. Urząd Marszałkowski dofinansował min. realizację Letniej Trasy Dwójki w Łomży, Suwałki Blues Festival i festiwalu Up to Date.

Największą imprezą w Białymstoku i woj. podlaskim bez wątpienia był koncert Disco pod Gwiazdami. Wydarzenie w telewizji obejrzało około 6 milionów ludzi. Urzędnicy dołożyli także do benefisu Zenka Martyniuka zorganizowanego w operze, a pokazanego w święta przez TVP 2. Czytaj tutaj: Zenek Martyniuk. Benefis pobił Kevina! Jacek Kurski chwali się wynikiem TVP [WIDEO]

Urząd chwali się też, że dofinansowano Piknik Militarny „Misja Wschód”, 20. Marsz Pamięci Sybiru, Bieg im. ks. Suchowolca, koncerty na rzecz Fundacji Naszpikowani, Podlaskie Hospicjum Dziecięcego. Wsparto też Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.

Sonda
Czy władze woj. podlaskiego podejmują dobre działania dla promocji regionu?

Najwięcej, bo aż 2 mln 900 tys. wyniosła promocja podlaskich firm i promocja gospodarcza regionu. Samorząd wsparł kwotą 2 mln zł 24 podlaskie firmy. Współorganizował też Wschodni Kongres Gospodarczy. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych działań promocyjnych w regionie jest też od lat organizowany przez UMWP konkurs Nagroda Podlaska Marka.