ZDMiK podpisał umowę z Arturem Lemańskim, właścicielem Muzeum Komunikacji w Paterku, na obsługę linii turystycznych w weekendy oraz latem. W Bydgoszczy pojawią się więc takie egzemplarze autobusów, jak Jelcz 043, Jelcz 706 RTO, których lata świetności przypadają na lata 70. i 80. W Polsce, modele te nazywane były "ogórkami".
Historyczne będą jednak nie tylko same pojazdy, ale przede wszystkim obsługa linii, która występować będzie w uniformach z lat 60. XX wieku. Ich zadaniem będzie sprzedaż i kontrola biletów czy umieszczanie broszur informacyjnych.
Zabytkowe autobusy będzie można spotkać na dwóch liniach. Linia 100 pomiędzy Starym Rynkiem a Myślęcinkiem oraz 102 ze Starego Rynku do Exploseum. Oznacza to, że autobusy będą kursować pomiędzy najciekawszymi atrakcjami w mieście, jak: Stare Miasto, Wyspa Młyńska, Myślęcinek, Muzeum Wodociągów, ulica Gdańska, Exploseum. Koszt utrzymania i funkcjonowania zabytkowych linii w Bydgoszczy wyniesie ok. 500 tys. zł na okres 3 lat. Od czasu do czasu na bydgoskie torowiska wyjadą również zabytkowe tramwaje.