Polecany artykuł:
Połowa skrzyżowania marszałków już jest gotowa. W poniedziałek wykonawca przebudowy widzewskiego odcinka Trasy WZ zacznie roboty na drugiej części. Ruch w relacji północ–południe będzie się odbywał po wschodniej części alei Śmigłego-Rydza i ulicy Kopcińskiego (tej od strony Widzewa), a przejazd na wprost al. Piłsudskiego przez skrzyżowanie nadal będzie niemożliwy. Podobnie jak wszystkie lewoskręty na skrzyżowaniu, na co należy zwrócić największą uwagę.
Utrzymane zostaną prawoskręty z al. Śmigłego-Rydza w al. Piłsudskiego (na miejscu dawnej kamienicy) i z al. Piłsudskiego w al. Śmigłego-Rydza (przy szpitalu im. Korczaka), nie będzie za to możliwy skręt w prawo z ul. Kopcińskiego w al. Piłsudskiego. Jadący ul. Kopcińskiego od ul. Narutowicza z zamiarem skrętu w kierunku centrum będą musieli korzystać z ul. Nawrot.
Zmieni się pierwszeństwo na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Wydawniczą – uprzywilejowane zostaną pojazdy skręcające w tej relacji w obu kierunkach. To konieczne, ponieważ technologia prowadzenia prac uniemożliwia jadącym z ul. Wydawniczej w kierunku Widzewa wjazd od razu na południową nitkę al. Piłsudskiego i przez ok. 100 m ruch w obie strony po al. Piłsudskiego będzie się odbywał po jezdni północnej, na której zostaną wytyczone specjalne pasy.
Taka organizacja ruchu została opracowana po to, by maksymalnie skrócić trasy objazdów autobusów MPK. Jadące z centrum Z10 nie będzie już kończyć trasy przed skrzyżowaniem marszałków, lecz po zawróceniu przy szpitalu Korczaka pojedzie ul. Przędzalnianą, Tuwima i Wydawniczą dalej na Widzew. Podobnie jak pozostałe linie, z których część w określonych kierunkach wróci na swoje stałe trasy. Linie 98 i 98A zostaną na skróconej trasie z Retkini do szpitala Korczaka, a linia Z8 zostanie zawieszona.