Michał Jeżak, student Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie z zespołem stworzył grę planszową o nazwie "Bitwa o Polskę". W notatce PAP-u opublikowanej przez Onet czytamy, że:
"głównym celem gry jest przypomnienie, w niespotykany dotąd sposób – za pomocą taktycznej gry "Bitwa o Polskę” - czym jest patriotyzm i jak powinna być kształtowana postawa obywatela wobec różnych zagrożeń zewnętrznych. Twórcy chcą też zwrócić uwagę na problem terroryzmu w Europie i skłonić ludzi do refleksji na temat historii Polski."
Akcja planszówki dzieje się w 2039 roku, Europa jest opanowana przez fanatyków, a Polska to jeden z ostatnich krajów który broni swoich granic przed najeźdźcami.
Problem zrodził się po opublikowaniu grafiki promującej grę na której widnieje Muzułmanin. Wielu internautów uznało, że autorzy gry utożsamiają wyznawców islamu z terrorystami, wreszcie zaczęły padać głosy o nawoływaniu do agresji.
Po burzy na profilu gry, jej autorzy zdecydowali się na oświadczenie następującej treści:
"Jako twórcy gry Bitwa o Polskę” pragniemy jednoznacznie zaprzeczyć wszelkim wypowiedziom i spekulacjom, jakoby nasza gra miała na celu propagowanie nienawiści rasowej czy jakąkolwiek formy dyskryminacji.
Gra została opracowana w duchu patriotycznym, w oparciu o formułę konfliktu pomiędzy dwoma stronami, w tym wypadku Polską, na której terenie odbywa się tytułowa bitwa, a
wrogiem zewnętrznym.
Wróg zewnętrzny nie jest jednoznacznie zdiagnozowany.
Przyznajemy, że pomysłem do stworzenia tej gry, były zamachy terrorystyczne, które mają miejsce w Europe oraz na Świecie.
Jednak nie mamy i nie mieliśmy zamiaru nikogo w tym zakresie wskazywać, jako winnych tego typu działań.
Jednocześnie chcielibyśmy podkreślić, że wszelkie symbole lub grafiki, które wywołują dyskryminacyjne skojarzenia u niektórych osób, na bieżąco weryfikujemy, w oparciu o sygnały przesyłane do nas, jako twórców.
Na koniec pragniemy zapewnić, że jesteśmy osobami otwartymi, szanującymi inne kultury i nacje.
Nie jesteśmy również związani z żadną ideologią, czy ugrupowaniem politycznym. Sama formuła gry
opracowana w duchu patriotyzmu, ma głównie za zadanie poprzez rozrywkę kształtować postawy szacunku wobec Polski, jako kraju, który jest naszą Ojczyzną".
Pojawiło się też oświadczenie Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, która informuje, że nie ma nic wspólnego z wspomnianą grą:
"Biuro Prasowe Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oświadcza, że Autorem gry „Bitwa o Polskę” jest Pan Michał Jeżak (student WSIiZ) z zespołem.
Jednocześnie informujemy, że Autorzy gry bezprawnie i bez zgody Władz Uczelni użyli logotypu WSIiZ oraz podali nieprawdziwą informację, iż grę wspiera Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie."
Mimo zawirowań (a może dzięki nim?) wiele osób pyta o to, gdzie i kiedy będzie można kupić strategiczną planszówkę wyprodukowaną w Rzeszowie.