Do czego przydają się w pracy umiejętności miękkie?

i

Autor: Materiały prasowe Do czego przydają się w pracy umiejętności miękkie?

Do czego przydają się w pracy umiejętności miękkie?

2020-09-15 8:00

Pracownik powinien posiadać kompetencje do pracy na danym stanowisku. Wśród tych umiejętności można rozróżnić twarde oraz miękkie. Kompetencje twarde stanowią zbiór wiedzy i umiejętności technicznych związanych z wykonywaniem konkretnego zawodu. Są to wartości w dużym stopniu mierzalne i łatwo je zweryfikować. Umiejętności miękkie obejmują zespół specyficznych predyspozycji odpowiadających m.in. za relacje interpersonalne. Wyróżnia je elastyczność i uniwersalność. Wykorzystujesz kompetencje miękkie nie tylko w pracy, lecz również w prywatnym życiu.

Umiejętność pracy zespołowej

Umiejętności miękkie są przydatne w pracy zespołowej. Aby była ona efektywna i bezkonfliktowa, członkowie zespołu powinni cechować się empatią, komunikatywnością, i zdolnością do wypracowywania kompromisów. Dzięki temu można uniknąć wielu sytuacji konfliktowych. Wzajemne zrozumienie, umiejętność słuchania odmiennych racji i wyciągania z nich innowacyjnych pomysłów są gwarantem pomyślnego funkcjonowania zespołu.

Nastawienie na rozwój

Pracownicy, którzy pałają chęcią rozwijania swoich kompetencji są na ogół bardzo mile widziani w każdym przedsiębiorstwie. Ich otwarty umysł pozwala stale walczyć o coraz lepsze kwalifikacje do wykonywania obowiązków służbowych. To osoby zaangażowane w sprawy firmy i szukające innowacyjnych rozwiązań poprawiających efektywność pracy.

Radzenie sobie z trudnymi klientami

Trudny klient to wyzwanie dla pracownika. Dzięki rozwiniętym umiejętnością miękkim nawiązanie relacji z takim kontrahentem nie stanowi kłopotu. Dzięki empatii pracownik wczuje się w sytuację, która zdenerwowała klienta i wspólnie z nim znajdzie najlepsze rozwiązanie, satysfakcjonujące dla obu stron. Wszystkie zawody związane z handlem wymagają szczególnie dobrze rozwiniętych kompetencji miękkich. Handlowiec niejednokrotnie musi umieć szybko reagować na informacje płynące od klienta, jednocześnie trafnie odczytywać komunikaty niewerbalne i odgadywać, czego oczekuje klient.

Kompetencje miękkie ułatwiają zdobycie pracy

Podczas rozmów w sprawie pracy kompetencje miękkie znacznie zwiększają szanse na powodzenie. Osoby otwarte i empatyczne wzbudzają sympatię rekruterów i na ogół są lepiej oceniane niż pozostali. Rozległa wiedza branżowa i doświadczenie zawodowe w połączeniu z miłym, budzącym zaufanie charakterem pozwalają bez trudu zdobyć wymarzoną pracę. Komunikatywność kandydata na pracownika znacznie usprawnia przebieg interview i ułatwia uzgodnienie oczekiwań obu stron rozmowy.

Artykuł Sponsorowany

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki