Biuro Ochrony Środowiska i Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wskazali do realizacji wariant, który wskazali mieszkańcy w trakcie konsultacji społecznych.
Nowa trasa: pętla Gocław – ul. gen. Bora-Komorowskiego – rezerwa pod al. Tysiąclecia (przy Os. Saska) – wzdłuż Kanału Wystawowego (po jego wschodniej stronie) - al. Waszyngtona.
Zgodnie z wydaną decyzją, tramwajowa spółka ma w planach zasadzić wzdłuż trasy nowe drzewa oraz krzewy, zapewniając tym samym ciągłość powiązań przyrodniczych i krajobrazowych. W miejscach, gdzie będzie to możliwe – torowisko ma mieć zabudowę trawiastą.
W trakcie konsultacji z mieszkańcami nie brakowało krytycznych uwag.
- Osoby protestowały przeciwko praktycznie każdemu przebiegowi tej trasy. Zdarzały się też osoby, które wspominały, że chciałyby, aby trasa prowadziła dalej od ich mieszkań. Musimy oczywiście wypośrodkować wszystkie racje, tak aby ta trasa tramwajowa służyła wszystkim mieszkańcom - mówi Michał Powałka z Tramwajów Warszawskich.
Inwestycja jest planowana na lata 2019-2021. Budowa ma kosztować około 200 milionów złotych.