Autobus w Szczecinie

i

Autor: Grzegorz Kluczyński

Szczecin: Na ten moment pasażerowie czekali długie miesiące. Autobusy wracają na Szafera

2020-07-03 7:25

Otwarcie ulicy Szafera dla ruchu to nie tylko dobra wiadomość dla kierowców. Ucieszą się również pasażerowie komunikacji miejskiej. Od poniedziałku wyremontowaną ulicą pojadą również autobusy. Po wielu miesiącach przerwy na swoją stałą trasę wróci m.in. linia 53.

Od 6 lipca ulica Szafera na odcinku od Ronda Olszewskiego do Ronda Olimpijczyków będzie ponownie przejezdna. W związku z tym zmienią się trasy autobusów linii 53, 80 i nocnych 529 i 531.

Autobusy linii 53 skierowane zostaną stałą trasą przez ul. Szafera i Zawadzkiego (w obu kierunkach) oraz przez ul. Roweckiego (w kierunku Pomorzan) według stałego rozkładu jazdy. Kursy realizowane tymczasowo od/do przystanku „Romera” wykonywane będą od/do przystanku „Zawadzkiego”. Dodatkowo uruchomiony zostanie przystanek „Rondo Olszewskiego” w obu kierunkach.

Wyjątkowy trójwymiarowy mural przypomina o latach świetności linii kolejowej do Polic

Autobusy linii 80 skierowane zostaną stałą trasą przez ul. Szafera i Zawadzkiego (w obu kierunkach) według nowego rozkładu jazdy, bez zmiany częstotliwości kursowania.

Autobusy linii 529 i 531 skierowane zostaną stałą trasą przez ul. Szafera i Zawadzkiego (w obu kierunkach) według stałego rozkładu jazdy.

Przystanek „Rondo Olszewskiego” w kierunku Stoczni Szczecińskiej, Ludowej, Jaworowej, Osiedla Bukowego (nr 31341) tymczasowo zlokalizowany będzie w ciągu ul. Szafera przed rondem Olszewskiego.

Przebudowa ulicy Szafera

i

Autor: Tramwaje Szczecińskie

Warto jednak pamiętać, że to wciąż plac budowy. Na odcinku od al. Wojska Polskiego do Ronda Olimpijczyków udostępniony zostanie jeden pas w górę na nitce prawej oraz jeden w dół na nitce lewej. Piesi będą poruszać się po chodniku po lewej stronie. Odcinek ulicy Szafera od Ronda Olimpijczyków do skrzyżowania z Szeroką i Modrą oraz ulica Jarzyńskiego wciąż zostają zamknięte dla ruchu.

Co się zmieni na ulicy Szafera?

Dotychczasowa, jednojezdniowa ulica zostanie docelowo zastąpiona szeroką, dwujezdniową arterią z pasem zieleni i torowiskiem tramwajowym. Nieopodal hali Netto Arena powstanie pętla tramwajowo-autobusowa. Pojawią się również nowe chodniki i trasy rowerowe. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Koszt inwestycji to ponad 125 milionów złotych. Prace zakończą się wiosną 2021 roku.

Źródło: Szczecin: Na ten moment pasażerowie czekali długie miesiące. Autobusy wracają na Szafera

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki