Sukces! Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał umowę na budowę Węzła Marsa. Budowa potrwa ponad dwa lata, ale będą tu drogowe cuda.
Zbieg ulic Grochowskiej, Płowieckiej, Ostrobramskiej i Marsa to jedno z najgorszych skrzyżowań w Warszawie. Codziennie w szczycie kierowcy stają tu w wielokilometrowych korkach. Nareszcie nadchodzi kres horroru, bo wkrótce ruszy tu budowa nowoczesnego węzła komunikacyjnego.
Zwycięzcą przetargu jest konsorcjum firm Warbud, Pol-Aqua, Eurovia Polska i Eurovia Niemcy. Koszt budowy wyniesie prawie 125 milionów złotych.
- Za kilka dni zaczną się rozbiórki budynków przy Marsa i Morgowej, które znajdują się na linii przyszłej arterii. Można to uznać za początek budowy - informuje Małgorzata Gajewska (44 l.), rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
8 grudnia, po wielu latach walki z urzędnikami, zlikwidowany i rozebrany będzie komis samochodowy Bogdan-Car. Jego właściciele nie chcieli zgodzić się na wysokość odszkodowania proponowanego przez Ratusz, ale w końcu ulegli.
Gdy kamienice i domy znikną, na Marsa wjadą maszyny budowlane. Pierwszą łopatę drogowcy wbiją w ziemię na wiosnę przyszłego roku.
W tym czasie należy spodziewać się sporych utrudnień w ruchu. Kierowcy muszą przygotować się na zwężenia, a nawet na zamknięcie jezdni ulicy Marsa w stronę Trasy Siekierkowskiej. - Najlepiej będzie objeżdżać je ul. Naddnieprzańską i Jordanowską. Dodatkowo zwężona będzie Płowiecka w kierunku Wesołej, ale inaczej nie da się przeprowadzić budowy - wyjaśnia Gajewska.
Skrzyżowanie Grochowskiej, Marsa, Płowieckiej, Ostrobramskiej i Siekierkowskiej zamieni się w rondo, nad którym przebiegną dwa wiadukty dla samochodów. Obydwie jezdnie - w stronę Mokotowa i Rembertowa - będą miały po trzy pasy ruchu. Jadący od strony Rembertowa będą mogli skręcić w Ostrobramską w lewo, jak i pojechać prosto Trasą.
Z kolei Ostrobramska i Płowiecka połączone będą dwoma estakadami po trzy pasy ruchu. Trasa w kierunku Wesołej będzie dodatkowo łączyć się ze zjazdem z Siekierkowskiej na Płowiecką. W kierunku Wesołej do dyspozycji samochodów będą dwie estakady po trzy pasy ruchu.
Węzeł Marsa oddany do użytku będzie pod koniec 2010 roku.
- Nareszcie wzięli się do roboty! - cieszy się Robert Pieńkowski (29 l.), zawodowy kierowca.