Mały i wielki biznes się kręci. Blisko $100 mld na Black Friday Weekend

2015-11-30 1:00

Gorączka zakupów w Nowym Jorku i całej Ameryce trwa! Dzień po czarnym piątku w metropolii nastała Small Business Saturday, czyli sobotnia promocja lokalnych, małych biznesów. Z pierwszych szacunkowych wyliczeń Amerykanie w długi weekend z okazji Thanksgiving wydali między 80 a 90 mld dolarów i szykują się na kolejne wydatki na Cyber Monday.

Small Business Saturday to doroczna akcja, która z roku na rok staje się coraz popularniejsza, przyciąga więcej zainteresowany i organizowana jest w kolejnych metropoliach.
Główny zamysł akcji to oczywiście promowanie małych, często rodzinnych biznesów: sklepów, galerii, butików, restauracji i barów. Poza tym, że właściciele tego dnia oferują różne atrakcję, w zamian za to organizowane są dla nich róże spotkania, dzięki którym mogą dowiedzieć się o możliwościach rozwoju czy ofertach szkoleniowych bądź pomocach finansowych.
Small Business od jakiegoś już czasu zaczyna być mały tylko z nazwy. Jak wynika ze statystyk rodzinne firmy i przedsiębiorstwa napędzają ekonomię, dają zatrudnienie tysiącom ludzi, a jednocześnie pozwalają zachować specyficzny charakter miastu. W zeszłym roku aż 88 milionów klientów zrobiło zakupy podczas Small Business Saturday w NYC wydając 14 miliardów dolarów. Tymczasem według wstępnych wyliczeń około 130 milionów Amerykanów w całych Stanach ruszyło na zakupy w przedłużony weekend z okazji Thanksgiving. Podczas Black Friday i nadchodzącej Cyber Monday na zakupy mamy wydać od 80 do 90 miliardów dolarów. Dokładne dane na temat wydanych przez Amerykanów pieniędzy będą znane dopiero po poniedziałku, ale już teraz wiadomo, że tegoroczny Black Friday był rekordowy pod względem zakupów przez internet. Wydano ponad 1,7 mld dolarów, czyli o 25 proc. więcej niż w ubiegłym roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki